امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13598 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شامگاه یکم بهمن ماه در تماشاخانه سنگلج؛

آیین افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر برگزارشد/ برگزیده های بخش پوستر، عکس و نمایشنامه نویسی معرفی شدند

خبرایران:سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر همزمان با بزرگداشت پنجاهمین سال تاسیس تماشاخانه سنگلج به طور رسمی آغاز به کار کرد.
آیین افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر برگزارشد/ برگزیده های بخش پوستر، عکس و نمایشنامه نویسی معرفی شدند

به گزارش خبرایران، شامگاه یکم بهمن ماه آیین افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه سنگلج برگزار و در این مراسم که برگزیده های بخش پوستر، عکس و نیز نمایشنامه نویسی معرفی می‌شوند،جمعی از هنرمندان از جمله حمید جبلی،سعید پورصمیمی،داریوش اسدزاده،ملکه رنجبر، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، محمود عزیزی و...به همراه مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند.

در ابتدای این آیین کلیپ هایی از گفت و گو با محمدعلی کشاورز و عزت الله انتظامی پخش شد که یادی کردند از پنجاه سال فعالیت سنگلج و هنرمندانی همچون مشایخی،نصیریان،جعفر والی،فخری خوروش و جمیله شیخی که در این مکان نمایش اجرا می‌کردند.

اجرای این مراسم را منصور ضابطیان برعهده دارد که میزانسن تدارک دیده شده برای گفت و گو با دو مدیر فعلی و اسبق سنگلج، علی عابدی و اتابک نادری برنامه رادیو هفت را به ذهن آورد.در این مراسم که سعید اسدی دبیر جشنواره هم با قرائت متنی از اهمیت تئاتر سخن گفت، کیک 50 سالگی سنگلج هم بریده شد.

 در ادامه این مراسم و در بخش معرفی برگزیدگان یک داور از هر بخش در شکلی متفاوت با حضور روی سن برگزیدگان بخش های پوستر، عکس، نمایشنامه نویسی و مسابقه پوستر رویدادهای مرتبط با تئاتر را معرفی کردند.

 در ادامه حمید جبلی با بیان اینکه حدود 500 فریم عکس به بخش عکس سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر رسید گفت: بخشی از این عکس‌ها برای نمایشگاه انتخاب شدند و بخش دیگر هم به عنوان برتر معرفی می شوند.

 در این بخش هیات داوران ضمن تقدیر از عمار دولتی، حسین اسماعیلی و تانیا قادری برگزیدگان را به این ترتیب اعلام کرد:

 رتبه سوم (لوح تقدیر و 12 میلیون ریال) پرنا بهارعلی

رتبه دوم (لوح تقدیر و 15 میلیون ریال) کیارش مصیبی

رتبه اول (تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 20 میلیون ریال) مهرداد متجلی

 در بخش پوستر که قباد شیوا برگزیدگان را معرفی می کرد از سینا افشار و شکوه احمدی تقدیر شد.

 برگزیدگان این بخش

رتبه سوم: میثم خاوری

رتبه دوم: جواد آتشباری

رتبه اول: میثم نامدار

 در بخش مسابقه پوستر رویدادهای مرتبط با تئاتر هم که توسط امیر اسمی معرفی شدند برگزیدگان به این ترتیب اعلام شدند.

 رتبه سوم: سینا افشار

رتبه دوم: فرشته عابدی

رتبه اول: سعید رضوانی

در بخش پایانی معرفی برگزیدگان محمد امیر یار احمدی برگزیدگان نمایشنامه نویسی را از رتبه سوم تا اول به ترتیب پویا پیرحسین لو، کامران شهلایی و مهرداد کوروش‌نیا معرفی کردند.

در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که با آوازخوانی نیما رییسی پایان یافت حمید جبلی در پاسخ به سوال ضابطیان درباره پخش برنامه کلاه قرمزی در نوروز سال 95 گفت: امسال کلاه قرمزی نداریم چون تلویزیون پول پارسال را هنوز نداده است. البته ما به کسی بدهی نداریم اما تلویزیون پول را پرداخت نکرده و علاقمند نیست که این برنامه اجرا شود.

 یکی از بخش های این مراسم شعرخوانی توسط امیر سلطان احمدی همراه با تنبک بود که در آن با کنایه و طنز اشاراتی به وضعیت تئاتر ، مدیریت دولت تدبیر و امید، تماشاخانه سنگلج و وضعیت تئاتر در دولت گذشته داشت.

 از دیگر مهمانانی که در این مراسم حضور داشتند به پریسا مقتدی، منیژه محامدی، ایوب آقاخانی، رضا صادقی، محمدحسین ناصربخت، مجید مظفری، خسرو احمدی، سهراب سلیمی، مهرداد کوروش نیا و ... می توان اشاره کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب