امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13589 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

قائم مقام شهردار منطقه 17 اعلام کرد؛

منطقه 17 بیش از 4 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده/ وجود بازارامامزاده حسن ، پوشاک ، کیف و کفش و بازار مبل یافت آباد/ حل مشکلات دو خط ریلی «تهران تبریز» و«تهران خرمشهر»/ هزینه 4 میلیارد تومانی شهرداری تهران جهت کارهای عمرانی امامزاده حسن (ع

خبرایران: علی رضایی قائم مقام شهردار منطقه 17 گفت: شهرداری تهران حدود 4 میلیارد تومان جهت کارهای عمرانی امامزاده حسن (ع) هزینه کرده است.
منطقه 17 بیش از 4 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده/ وجود بازارامامزاده حسن ، پوشاک ، کیف و کفش و بازار مبل یافت آباد/ حل مشکلات دو خط ریلی «تهران تبریز» و«تهران خرمشهر»/ هزینه 4 میلیارد تومانی شهرداری تهران جهت کارهای عمرانی امامزاده حسن (ع

به گزارش خبرنگارخبرایران، علی رضایی قائم مقام شهردارمنطقه 17 در بازدید از پروژه‌های این منطقه همراه با اصحاب رسانه اظهار داشت: منطقه 17 متراکم‌ترین منطقه و پرجمعیت‌ترین منطقه در تهران محسوب می‌شود و سرانه جمعیتی این منطقه 4 برابر میانگین مناطق شهر تهران است.

قائم مقام شهردارمنطقه 17 تصریح کرد: منطقه 17  بیش از 4 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که به عنوان دارالشهدای مناطق تهران شناخته می‌شود و منطقه 17 از ورودی‌های جنوب غربی تهران بوده و یکی از مناطقی است که نسبت به سایر مناطق تهران کوچک‌ترین منطقه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار 500 هزار نفر جمعیت شناور در منطقه هستند که این تعداد در 860 هکتار وسعت منطقه 17 زندگی می‌کنند. ضمن اینکه منطقه 17 دارای سه ناحیه شامل دو بازار بزرگ از جمله بازار امامزاده حسن بازار پوشاک و کیف و کفش و بازار مبل و وسایل چوبی است.

رضایی تاکید کرد: منطقه 17 به دلیل وجود امامزاده حسن (ع) به عنوان قطب مذهبی منطقه محسوب می‌شود و 164 مسجد در منطقه 17 وجود دارد که این نشان دهنده مذهبی بودن مردم منطقه است ضمن اینکه در منطقه 800 هیئت وجود دارد.

وی افزود: در گذشته از لحاظ عمرانی منطقه شرایط مناسبی را نداشت اما طی یک دهه گذشته و با عنایت شهردار تهران پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در منطقه 17 صورت گرفته است و بیش از 500 میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه شده است. ضمن اینکه سرانه فضای سبز در منطقه 17 از 5/2 مترمربع به 5 مترمربع رسیده و سرانه ورزشی در منطقه 18/0 صدم مترمربع است.

قائم مقام شهردار منطقه 17 ابرازداشت:علاوه بر ساخت چندین ورزشگاه چند بوستان نیز در حال احداث است ضمن اینکه بیشترین بافت فرسوده در بین مناطق تهران به منطقه 17 اختصاص دارد و 30 درصد از منطقه بافت فرسوده بوده که طی دهه گذشته وبا ارائه بسته‌های تشویقی و توجه شهردار تهران 15 درصد از این بافت فرسوده نوسازی شده و امیدواریم طی سال‌ها‌ی‌ آینده مابقی بافت فرسوده را نوسازی کنیم.

وی درخصوص مشکلات دو خط ریلی «تهران تبریز» و«تهران خرمشهر» عنوان داشت: سال‌هاست مشکلات بسیاری در این محدوده وجود داشت و بزهکاری‌هایی در این محل انجام می‌گرفت که خوشبختانه با عنایت شهردار تهران خط ریل تهران ـ تبریز به زیر زمین کشیده شد.

رضایی با اشاره به خط راه‌آهن «تهران تبریز» هم اضافه کرد: در گذشته و بالغ بر 50 سال این خط مشکلات بسیاری را برای مردم منطقه ایجاد نمود که در نهایت با عنایت شهرداری  تهران خط راه‌آهن تهران ـ تبریز به زیر زمین کشیده شد و با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است فضای روی این خط که حدود 10 هکتار است به سرانه ورزشی، فرهنگی منطقه اضافه شود.

وی در ادامه گفت: در یک دهه گذشته صحن مطهر امامزاده حسن (ع) کفپوش و پارک زائر در ضلع جنوبی امامزاده از سه چهار سال پیش شروع شد و اقدامات عمرانی در این امامزاده انجام گرفته است و حدود 4 میلیارد تومان جهت کارهای عمرانی در این امامزاده هزینه شده است.

قائم مقام شهردار منطقه 17 با اشاره به بهره‌برداری سرویس بهداشتی در محدوده امامزاده گفت:‌ با اختصاص یک میلیارد تومان، 100 چشمه جهت سرویس بهداشتی آماده شده است که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی واحدهای پارکینگ در منطقه 17 گفت: هم اکنون یک واحد پارکینگ با 1200 ظرفیت آماده شده است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه یک واحد پارکینگ دیگر با ظرفیت 1200 دستگاه خودرو در حال احداث است و علاوه بر ورودی یافت‌آباد شهروندان می‌توانند از سمت خیابان آیت‌الله سعیدی به این مجموعه مراجعه کنند.

قائم مقام شهردار منطقه 17 درخصوص خطوط بی‌آر‌تی و خط 7 و 3متروهم یادآورشد:‌ از خط 3، سه ایستگاه افتتاح شده است ضمن اینکه در این محدوده دو خط بی‌آرتی وجود دارد. ضمن اینکه در یکسال گذشته 200 تابلوی هدایت مسیر در منطقه نصب گردیده است و در آینده تکمیل خواهد شد ضمن اینکه در زمینه سرپناه ایستگاه‌های اتوبوس در منطقه، منطقه 17 رتبه نخست را در بحث نگهداشت سرپناه دارد.

وی درمورد بوستان بهاران هم تاکید کرد:‌ مجموعه بوستان بهاران شامل فضای تفریحی، ورزشی، فرهنگی و اقتصادی در منطقه بوده و در بوستان بهاران سینمای بزرگ و مناسبی احداث شده  واین سینما ظرفیت 600نفررا دارد ضمن اینکه در بوستان بهاران مجموعه آبی استخر و سونا، وجود دارد.

بازدید از«مرکز نگهداری بچه‌های بی‌سرپرست و ایتام بهشت امام رضا (ع)» و همچنین «موزه مبل و دکوراسیون ایران دریافت آباد» دیگرنقاطی بود که خبرنگاران جهت بازدید ازمنطقه 17 برایشان درنظرگرفته شده بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب