امروز: شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/15]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13586 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جشنواره «شهرمهر» مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت

آموزش «اخلاق شهروندی؛سیره محمدی» به دانش آموزان تهرانی

خبرایران: در پی استقبال دانش آموزان تهرانی از جشنواره "شهر مهر"ٰ، اصول و مبانی اخلاق شهروندی بر مبنای سیره پیامبر اسلام(ص) به آنان آموزش داده می شود.
آموزش «اخلاق شهروندی؛سیره محمدی» به دانش آموزان تهرانی
به گزارش خبرایران از ستاد خبری جشنواره شهر مهر، نخستین جشنواره «شهرمهر» با محوریت و شعار «اخلاق شهروندی؛ سیره محمدی» به دنبال آن است که ضمن معرفی سیره و شخصیت والای پیامبر اکرم (ص)، مجموعه آموزه های اخلاق شهروندی از جمله آداب همسایه داری، آپارتمان نشینی، استفاده از حمل و نقل عمومی، پاسداشت محیط زیست، احترام به قانون، محبت به سالمندان و معلولان، مسووليت پذيري، مشارکت اجتماعی و ... را از روایات و احادیث نبوی احصاء نموده و در قالب های نو و مخاطب پسند به شهروندان انتقال دهد. این جشنواره که به همت شهرداری ناحیه 3 منطقه 20 شهرداری تهران به اجرا درآمده است، در تلاش است که اقشار مختلف شهروندی را با هنجارها و ارزش های اخلاق شهروندی بر اساس سیره رفتاری رسول اکرم(ص) آشنا سازد.
 
در فاز نخست برگزاری این جشنواره، با همکاری مدارس سطح ناحیه و حضور پرشور دانش آموزان و استقبال گسترده اولیا و مربیان، کارگاه های آموزشی "اخلاق شهروندی؛ سیره محمدی"  با سبک متفاوت و مخاطب پسند پرده خوانی توسط روحانی شناخته شده رسانه ملی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، برگزار شد.
 
امید کشاورز شهردار ناحیه 3 منطقه ۲۰ با اعلام این خبر تاکید کرد: جشنواره «شهرمهر» با مشارکت مدارس، مساجد، پایگاه بسیج، حوزه علمیه و همکاری خانه های «خانواده و سبک زندگی»، «اخلاق و مهارت های اجتماعی» و «قرآن و عترت» سرای محلات برگزار خواهد شد.
وی با اعلام اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از اخبار روند اجرایی جشنواره، به پایگاه اطلاع‌رسانی www.shahremehr.ir مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: مسابقات حفظ، تفسیر و قرائت سوره محمد(ص) به عنوان یکی دیگر از فعالیت های در نظر گرفته شده در چارچوب جشنواره فرهنگی-اجتماعی «شهرمهر» در سطح مدارس برگزار می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب