امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13564 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عباس سماواتی اعلام کرد؛

فیلتر جدید سنیک۲۰درصد آلودگی هوا را کاهش می دهد/قاچاق وموضوعات مرتبط با توزیع لاستیک‌های فرسوده قابل رفع است/ لاستیک های فرسوده توسط برخی افزاد از بنادر آزاد وارد کشور می‌شوند

خبرایران: رئیس اتحادیه لاستیک، فیلتر، روغن و پنچرگیران تهران گفت: لاستیک‌های وارداتی که قابلا به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند در دمای ۵۰درجه با رطوبت بالا و شرایط نگه‌داری بسیار نامطلوب در بنادر دبی نگه‌داری می‌شوند و پس از وارد شدن به کشور نیز ماه‌ها در انبارها دپو می‌شوند به‌همین دلیل ممکن است کیفیت لاستیک‌های توزیعی وارداتی در بازار در مواردی نامطلوب باشد.
فیلتر جدید سنیک۲۰درصد آلودگی هوا را کاهش می دهد/قاچاق وموضوعات مرتبط با توزیع لاستیک‌های فرسوده قابل رفع است/ لاستیک های فرسوده توسط برخی افزاد از بنادر آزاد وارد کشور می‌شوند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری مراسم رونمایی از فیلتر سنیک صبح امروز با حضور«عباس سماواتی» رئیس اتحادیه لاستیک، فیلتر، روغن و پنچرگیران تهران «دکتر کریم ثابت‌رفتار» استاد دانشگاه  به‌صورت ویدیو کنفرانس از استرالیا، «سیدمهدی موسوی‌نژادیان» مخترع محصول، «محسن غریب‌دوست» تولیدکننده‌ محصول،« محمد ارجمندی» توزیع‌کننده و اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری «عباس سماواتی»اظهارداشت: ارگانو فیلتر هوای اتومبیل سنیک غنی شده توسط محلول تری ای نسل جدیدی از فیلترهای‌هاست که تحت استاندارد ISO۹۰۰۱ و با نظارت سازمان استاندارد ایران تولید شده است.

رئیس اتحادیه لاستیک، فیلتر، روغن و پنچرگیران تهران تصریح کرد: محصولات دانش‌بنیان ارائه‌شده توسط این مجموعه قابلیت استفاده برای انواع اتومبیل‌های داخلی و خارجی دوگانه‌سوز و تک‌سوز را داشته و کارایی استفاده از این نوع فیلترها تحت شرایط استاندارد دامنه‌ای تا ۵‌هزار کیلومتر را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد؛ با توجه به رفع تحریم‌ها اتحادیه صنف لاستیک و فیلتر که متولی سامان‌دهی موضوعات مربوط به این کالاهاست معتقد است موضوعات قاچاق و یا موضوعات مرتبط با توزیع لاستیک‌های فرسوده قابل رفع است.

سماواتی افزود: لاستیک‌های وارداتی که قابلا به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند در دمای ۵۰درجه با رطوبت بالا و شرایط نگه‌داری بسیار نامطلوب در بنادر دبی نگه‌داری می‌شوند و پس از وارد شدن به کشور نیز ماه‌ها در انبارها دپو می‌شوند به‌همین دلیل ممکن است کیفیت لاستیک‌های توزیعی وارداتی در بازار در مواردی نامطلوب باشد.

وی از واردات لاستیک به برخی از بنادر آزاد خبر داد و تاکید کرد: برخی افراد سودجو این لاستیک‌ها را به کشور وارد می‌کنند و به‌خاطر سود بیش‌تر این لاستیک‌ها را در انبارهایی که باید از شرایط استاندارد نگه‌داری برخوردار باشند انبار نمی‌کنند.

سماواتی در مورد کیفیت روغن‌های خودرو نیز گفت: مصرف‌کنندگان باید توجه لازم را به کیفیت روغن خودروی خریداری شده داشته باشند و در مواردی دیده می‌شود که باقیمانده روغن‌های استفاده شده در کارگاه‌های نامناسب دوباره تصفیه و به بازار عرضه می‌شوند.

در ادامه‌ این نشست موسوی از تیم مخترعین این محصول خاطرنشان کرد: امروز بحث تجاری‌سازی تکنولوژی در یک حرکت واقعی صورت گرفته و محصولی دانش‌بنیان به مصرف‌کننده معرفی شده است.

وی افزود: ماده‌ی جدید به‌کار رفته در این فیلتر در سال‌های گذشته از یک سرخس آبی صورت می‌گرفت که با پیش‌رفت تکنولوژی این ماده از زباله‌ی شهری و کمپوست استخراج می‌شود بنابراین می‌توان گفت این تکنولوژی به‌صورت بومی و با مواد اولیه‌ی ارزان صورت گرفته است.

موسوی با بیان این‌که این ماده‌ی بنیادین هیچ تغییری در ماهیت فیلترهای جدید ایجاد نمی‌کند تاکید کرد: قدرت، شتاب و گشتاور خودرو با استفاده از این فیلتر تا ۳۰درصد افزایش می‌یابد و راننده آرامش خودرو را با استفاده از این فیلترها احساس خواهد کرد.

عضو تیم مخترعین فیلتر سنیک تصریح کرد: به‌دلیل بهسوزی مناسب سوخت و اکسیداسیون مناسب در هنگام احتراق‌، احتراق ناقص به احتراق کامل و احتراق پیش‌رفته ارتقا می‌یابد و کاهش قابل ملاحظه‌ای در میزان منوکسید کربن حاصل می‌شود که براورد اولیه‌ی آن حدود ۲۰درصد است.

موسوی در ادامه افزایش قابل ملاحظه قدرت موتور‌، افزایش شتاب خودرو و گشتاور نیرو و بالارفتن راندمان نهایی موتور تا ۳۰درصد، بهبود عمل‌کرد قطعات موتور و کاهش استهلاک اجزا و بهبود عمل‌کرد سوپاپ‌ها، رینگ‌ها و اجزای داخلی موتور را از دیگر مزایای فیلتر جدید سینک اعلام کرد.

عضو تیم مخترعین فیلتر سنیک خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی‌های زیست محیطی‌، کاهش معنی‌دار بخار سوخت و استارت بهتر در اتومبیل های مستعمل و افزایش کارایی اتومبیل‌، کاهش دفعات تعویض فیلتر به‌دلیل کاهش رسوبات، کاهش خوردگی و افزایش راندمان موتور از دیگر ویژگی‌های فیلتر جدید عرضه‌شده به بازار کشور است.

 بنابراین گزارش، دراین نشست خبری از فیلتر جدید سنیک با کاهش ۲۰درصدی آلودگی هوا با حضور خبرنگاران رونمایی شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب