امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13544 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک ؛

460 هزار متر مربع فضای سبز شمال تهران بازپیرایی شد

خبرایران: به منظور ساماندهی، زیبا سازی و بهسازی بوستان ها و افزایش طراوت و شادابي گياهان 460 هزار متر مربع از فضاهای سبز شهری شمال تهران بازپیرایی شدند.
460 هزار متر مربع فضای سبز شمال تهران بازپیرایی شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومي شهرداري منطقه یک مهندس مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت : مهم ترین اثرات فضای سبز در شهرها ، کارکردهای زیست محیطی آنها است که با مقابله با اثرات سوء گسترش صنعت و کاربری نادرست تکنولوژی ، سبب افزایش کیفیت زیستی شهرها می شوند  از اینرو بازپیرایی این فضا ها علاوه بر ساماندهی فضاهای شهری باعث زیباسازی شهر نیز می شود.

وی افزود : از سال 91 تا پایان سال 93 بیش از 67 نقطه از منطقه بالغ بر 460 هزار متر مربع از فضاهای سبز شهری شامل بوستان ها، میادین، حاشیه بزرگراه ها و مسیل ها ، بلوارها و ...  در منطقه یک بازپیرایی ،بهسازی و ساماندهی شدند.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: اقدامات اجرا شده شامل بازپیرایی فضای سبز و عملیات کاشت چمن، گل های فصلی، درخت، درختچه، گیاهان پوششی ، عملیات خاکی و... بوده که بیشترین اقدامات اجرایی در بوستان از گل به متراژ 20 هزار و 750 متر مربع ،بوستان مهرگان به متراژ 13 هزار و 600 متر مربع و دره تندرستی به متراژ 7 هزار و 250 متر مربع و بوده است.

وی گفت : بازپیرایی دارای فوایدی از جمله رشد وتغذيه مناسب ، افزایش طراوت و شادابي گياهان همچنین مقام سازی فضاي سبز در برابر آفات و بيماريها.برای فضاهای سبز شهری است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب