امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1349 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون اول رییس جمهور؛

زمینه های لازم برای ارتقاء مناسبات و توسعه همکاری های ایران و سنگال فراهم می شود

خبر ایران: معاون اول رییس جمهور شامگاه شنبه در دیدارِ وزیر امور خارجه سنگال با اشاره به سیاست خارجی دولت تدبیر و امید مبنی برگسترش روابط با کشورهای آفربقایی گفت: ایران و سنگال از اشتراکات زیادی برخوردارند و می توانند مناسبات خود را در همه زمینه ها ارتقاء دهند.
زمینه های لازم برای ارتقاء مناسبات و توسعه همکاری های ایران و سنگال فراهم می شود

به گزارش خبرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ دکتر اسحاق جهانگیری در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از پدید آمدن فضایی جدید برای توسعه روابط دو کشور اظهار کرد: دولت یازدهم نگاهی مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک با دیگر کشورها دارد و برای تعمیق روابط با کشورهای آفریقایی از جمله سنگال شرایط را مهیا می بیند.

معاون اول رییس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس دوره ای جنبش عدم تعهد برای مشارکت در ابتکارات مربوط به حل مشکلات منطقه ای آفریقا آمادگی دارد.

دکتر اسحاق جهانگیری همچنین با بیان اینکه ظرفیت ها وامکانات خوبی برای گسترش همکاری های دو کشور در بخش صنایع وجود دارد، افزود: امیدوارم با گسترش روابط و سفر مقامات دو کشور، زمینه ارتقاء بیش از پیش مناسبات و توسعه همکاری ها فراهم شود.

وزیر امور خارجه سنگال نیز در این دیدار با تقدیم پیام کتبی رییس جمهور سنگال به دکتر روحانی گفت: چشم انداز بسیار خوبی پیش روی روابط دو کشور وجود دارد و امیدوارم این سفر فصل نوینی در روابط ایران و سنگال ایجاد کند.

منکور انجای، دیدارهای خود با مقامات جمهوری اسلامی ایران را مفید و سازنده ارزیابی کرد و افزود: ایران و سنگال می توانند در زمینه های مختلف از جمله نفت، گاز و برق سطح همکاری های خود را افزایش دهند.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب