امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13481 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عضو هیئت مدیره بانک ملی عنوان کرد؛

طلب 100 هزار میلیارد تومانی بانک‌ها از دولت/بانک‌‌های ایران درآمد ارزی ندارند

خبرایران:عضو هیئت مدیره بانک ملی با اشاره به طلب 100 هزار میلیارد تومان بانک‌ها از دولت ‌گفت، 20 هزار میلیارد تومان از این مبلغ متعلق به بانک ملی است.
طلب 100 هزار میلیارد تومانی بانک‌ها از دولت/بانک‌‌های ایران درآمد ارزی ندارند
به گزارش خبرایران، برات کریمی بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست امور شعب بانک ملی مازندران اظهار کرد: بانک بنگاه اقتصادی است که در این عرصه تکالیف بزرگی بر عهده دارد و سعی می‌کنیم نقش بیشتری نسبت به سایران در اقتصاد کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصاد بانک همواره در کنار مردم و تولید بوده و چالش‌هایی هم داشته است، افزود: به ویژه اکنون سیستم بانکی با چالش بسیار بزرگی مواجه است و درآمدهای سیستم بانکی با مشکل مواجه است.

عضو هیئت مدیره بانک ملی با اشاره به اینکه عهده درآمدهای بانک از محل درآمدهای ارزی است، گفت: بانک با پرداخت تسهیلات ریالی فقط قادر است این سیستم را حفظ کند و درآمدهای بانک از طریق خارج از کشور است.

این مسئول با بیان اینکه واحدهای ما در دیگر کشورها تعطیل هستند و هیچ درآمد ارزی نداریم، تصریح کرد: این تعطیلی که به واسطه تحریم اتفاق افتاده و قیمت تمام شده واحدهای خدماتی ‌ما را افزایش داده است.

کریمی با اشاره به اینکه با این وضعیت، سیستم بانکی در حال فعالیت است، ادامه داد: سیستم اقتصادی ما به نوعی است که 90 درصد از گردش اقتصاد مالی در دست بانک‌هاست.

وی با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها و نداشتن سرمایه‌گذاری خارجی، سیستم تولید داخل به سیستم بانکی وابسته است، خاطرنشان کرد: با محقق شدن برجام، اوضاع اقتصادی کشور، فعال شده و حضور سیستم بانکی بهتر از گذشته می‌شود.

عضو هیئت مدیره بانک ملی با اشاره به اینکه تراز ما در سال گذشته مثبت بود و مطالبات 14 هزار میلیارد ریال را به 8 هزار میلیارد ریال رساندیم، اظهار کرد: در سال آینده تمهیداتی اندیشیده شده و در نظر داریم نگذاریم قیمت تمام شده تسهیلات بانکی افزایش یابد و بزرگ‌ترین خطر و زیان از سوی برخی موسسات مالی در پرداخت تسهیلات با سود بالا به مردم وارد شد و تصمیم گرفتیم بتوانیم سپرده ارزان‌قیمت جمع‌آوری کرده و در اختیار مشتری قرار دهیم.

این مسئول افزود: تدبیر دولت بر این است که بتوانیم تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار مردم و واحدهای دولتی قرار دهد.

کریمی با اشاره به طلب 100 هزار میلیارد تومان بانک‌ها از دولت از گذشته تاکنون، گفت، 20 هزار میلیارد تومان از این مبلغ متعلق به بانک ملی است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب