خبرایران: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید برای تسهیل دسترسی مردم به طرح های بومی و اسلامی و ایرانی تلاش کرد و نمایشگاه تسنیم با عرضه لباس های کاربردی و قیمت مناسب در این راستا گام برداشته و بسیار تاثیرگذار است.
به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، شهیندخت مولاوردی ضمن بازدید دو ساعته از نمایشگاه تسنیم و گفتگو با متولیان غرفه ها با تاثیرگذارخواندن برگزاری نمایشگاه تسنیم در ارائه و عرضه پوشش مناسب اسلامی و ایرانی گفت: لباس های عرضه شده در این نمایشگاه هم کاربردی بوده و هم قیمت مناسبی دارند.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی در نمایشگاه تسنیم را نیز قابل تقدیر خواند و توضیح داد: مجموعه فعالیت های این چنین که موجب ارتقای سطح توانمندی بانوان می شود، ارزشمند است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، حلقه مفقوده موجود در صنعت پوشاک کشور را وارد نشدن طراحی های اسلامی و ایرانی به بازار مصرفی دانست و توضیح داد: باید شرایطی را ایجاد کرد که مردم بتوانند به راحتی به طرح های داخلی و اسلامی و ایرانی دسترسی داشته باشند.
فعالیت خانه های تسنیم موجب بهبود شرایط فرهنگی اجتماعی و اقتصادی زنان محله می شود
مولاوردی با بیان اینکه مد و لباس هنوز در کشور ما تبدیل به یک صنعت نشده است، تصریح کرد: برای بهبود شرایط موجود، سندراهبردی مد و لباس در حال تدوین است و کارگروه مد و لباس در وزارت ارشاد فعالیت می کند.
وی با اشاره به فعالیت خانه های تسنیم در تمامی مناطق تهران گفت: مجموع آموزش های مهارت آموزی و کارآفرینی ارائه شده در خانه های تسنیم می تواند موجب بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی زنان محله شود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه توانمندسازی زنان به خودی خود اتفاق نمی افتد و باید برای آن برنامه داشت، ادامه داد: تلاش دولت به تنهایی به توانمندسازی بانوان کمک نکرده و نقش مقدمه را خواهد داشت. ما در حوزه بانوان نیاز به توانمندسازی پایدار داریم که با مشارکت دولت و انجمن های مردم نهاد و خود بانوان صورت می پذیرد.