امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13464 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر محمدرضا زالی اعلام کرد؛

برگزاری سومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی/محیط کسب وکارحاکم برفضای اقتصادی و اجتماعی کشور چندان مطلوب نیست/ افزایش 40 درصدی شاخص «ترس از شکست» در محیط های کسب و کار ایران

خبرایران: رئیس سومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی گفت: بررسی ها نشان می دهد با وجود ظرفیت های موجود، محیط کسب و کار حاکم بر فضای اقتصادی و اجتماعی کشور چندان مطلوب نیست و برای رفع این نقیصه باید اقدامات جدی صورت پذیرد.
برگزاری سومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی/محیط کسب وکارحاکم برفضای اقتصادی و اجتماعی کشور چندان مطلوب نیست/ افزایش 40 درصدی شاخص «ترس از شکست» در محیط های کسب و کار ایران

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «سومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی با رویکرد بهبود محیط کسب و کار»صبح امروز با حضور«دکتر محمدرضا زالی» رئیس سومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی با رویکرد بهبود محیط کسب و کار،«دکتر محمدعلی مرادی» دبیرعلمی سومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی،«دکتر بابک ضیاء» مدیرروابط بین الملل سومین کنفرانس کارآفرینی واصحاب رسانه در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار ودراین نشست خبری «دکتر محمدرضا زالی» رئیس سومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی با رویکرد بهبود محیط کسب و کاراظهارداشت: کارآفرینی به عنوان یک استراتژی ملی توسعه هم در کشورهای پیشرفته و هم در کشورهای درحال توسعه، مورد توجه دولتهاست.

دکتر زالی تصریح کرد: پتانسیل های کارآفرینی بالایی در ایران وجود دارد، بررسی ها نشان می دهد با وجود ظرفیت های موجود، محیط کسب و کار حاکم بر فضای اقتصادی و اجتماعی کشور چندان مطلوب نیست و برای رفع این نقیصه باید اقدامات جدی صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد:اولین کنفرانس بین المللی کارآفرینی درسال 1389 با رویکرد آموزش کارآفرینی برگزار شد و محور اصلی برگزاری دومین دوره این کنفرانس نیز بهبود محیط کسب و کار بود و با توجه به اینکه در شرایط جدید پسا تحریم به این نتیجه رسیدیم که حتی درصورت رفع تحریم ها، محیط کسب و کار کشور نیازمند بهبود است مجددا در سومین دوره کنفرانس به همین موضوع خواهیم پرداخت.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران تبادل تجربیات موفق کشورهای مختلف در زمینه کارآفرینی را یکی از اهداف اصلی برگزاری این کنفرانس برشمرد و گفت: به عنوان مثال سنگاپور، مطلوب ترین محیط کسب و کار دنیا را داراست و برخی کشورها نیز تجربیات موفقی در این حوزه دارند که سعی کردیم از حضور صاحبنظران آنها به عنوان سخنران کلیدی در کنفرانس استفاده کنیم.

وی درخصوص وضعیت شاخص های کارآفرینی در ایران نیز گفت: طبق گزارش دیدبان جهانی کارآفرینی، شاخص کارآفرینی نوپا در ایران در سال گذشته، 16 درصد بود که امسال به 13 درصد کاهش یافته و این نشان می دهد وضعیت کارآفرینی های نوپا در کشور آنطور که انتظار می رود مطلوب نیست.

دکتر زالی درعین حال به بهبود شاخص «قصد کارآفرینانه» در کشور اشاره و افزود: طبق گزارش دیدبان جهانی کارآفرینی، قصد کارآفرینانه در ایران طی سال 1393 حدود 25 درصد بوده که این شاخص در سال جاری به 38 درصد رسیده است و این افزایش نشانگر مطلوب تر شدن فضای کسب و کار در کشور است.

  رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران عنوان داشت: شاخص «ترس از شکست» در محیط های کسب و کار ایران از 35 درصد در سال گذشته به 40 درصد درسال جاری افزایش یافته و این نشان می دهد کارآفرینان ما ترسوتر شده اند و کارآفرینی یک پدیده چند وجهی و چند بعدی است، حداقل سه بعد نگرش ها و گرایش ها، فعالیت ها و نتایج فعالیت ها در فرآیند کارآفرینی تاثیرگذار هستند .

وی درپایان گفت: در ایران به لحاظ نگرش ها و گرایش ها، وضعیت خوبی را شاهد هستیم ولی به محض اینکه وارد حوزه مشارکت عملی می شویم مشکلات جدی بروز پیدا می کند و امیدوارم بحث و تبادل نظر کارشناسان و متخصصان حوزه کارآفرینی در کنفرانس آتی، زمینه ساز ارتقا و بهبود محیط کسب و کار در کشور شود.

دکتر محمدعلی مرادی دبیر علمی سومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی نیز در این نشست آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این کنفرانس را تا 10 بهمن ماه اعلام کرد و گفت: تاکنون 140 چکیده مقاله از داخل و خارج کشور به دبیرخانه کنفرانس رسیده است.

وی عنوان داشت: این دوره از کنفرانس بین المللی کارآفرینی در محورهای اصلی تامین مالی کارآفرینانه، مقررات و حقوق مالکیت، سیاست ها و برنامه های دولت، دولت کارآفرین، زیرساختهای فیزیکی، تجاری و خدماتی، هنجارهای فرهنگی و اجتماعی، باز بودن و پویایی بازار، آموزش کارآفرینی، انتقال تحقیق و توسعه، نوآوری و کارآفرینی، کارآفرینی و توسعه منطقه ای، توسعه کارآفرینی در دوران پسا تحریم، ایجاد و رشد کسب و کارهای جدید، کارآفرینی دانش بنیان و همچنین بهره برداری از فرصت های کارآفرینی تدارک یافته است.

دکتر بابک ضیاء مدیر روابط بین الملل سومین کنفرانس کارآفرینی نیز در این نشست از حضور «پاول رینولدز» پدر علم کارآفرینی در جهان و «دیوید کربی» پدر علم نوین آموزش کارآفرینی در این کنفرانس خبر داد و گفت: تاکنون حضور 17 سخنران کلیدی از کشورهای انگلستان، روسیه، کره جنوبی، مالزی، آلمان، سوئد، هلند، دانمارک، عمان و هند در این کنفرانس قطعی شده است.

مدیر روابط بین الملل سومین کنفرانس کارآفرینی تاکید کرد: در این کنفرانس سعی کردیم افرادی که هم در زمینه های تئوری و دانشی و هم در حوزه های عملی کارآفرینانه، شاخص هستند استفاده کنیم و تجربیات کشورهایی مانند سنگاپور، مالزی، اندونزی و فیلیپین که قابلیت پیاده سازی در ایران دارند را با حضور متخصصان این کشورها به بحث و تبادل نظر بگذاریم.

بنابراین گزارش، سومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی روزهای اول و دوم اسفندماه امسال در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب