امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13457 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دکترمحمود واعظی اعلام کرد؛

پهنای باند اینترنت بین الملل از ۷۲ گیگابایت بر ثانیه به ۲۷۶ رسیده / گام اول برای استفاده از ICT در بانکداری کشور برداشته شده/ روابط خارجی و حوزه ict در حال تکامل است

خبرایران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان فعالیت های دولت تدبیر و امید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند اینترنت بین الملل از ۷۲ گیگابایت بر ثانیه به ۲۷۶ رسیده است.
پهنای باند اینترنت بین الملل از ۷۲ گیگابایت بر ثانیه به ۲۷۶ رسیده / گام اول برای استفاده از ICT در بانکداری کشور برداشته شده/ روابط خارجی و حوزه ict در حال تکامل است

به گزارش خبرنگارخبرایران، دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهارداشت: گام اول برای استفاده از ICT در بانکداری کشور برداشته شده و لازمه اصلی در گامهای بعدی بانکداری همراه است که در کشورهای مختلف دنیا این امر پیشرفت چشمگیری کرده است.

دکتر واعظی با اشاره به تحول در حوزه ict گفت: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشران توسعه است و کوچکترین استفاده آن در بین مخاطبان حوزه تماس توسط ابزار ارتباطی بین اقشار جامعه است و ایجاد شبکه پهن باند کلید توسعه کاربرد و به کارگیری ارتباطات و فناوری اطلاعات است و به دلیل قابلیت پهن باند به منظور سرعت بخشیدن به حوزه ict، این امر می تواند موجب رشد اقتصادی کشور نیز باشد.

وی افزود: روابط خارجی و حوزه ict در حال تکامل است، در این دو سال گذشته محور اساسی دولت گره گشایی از اقتصاد کشور و جامعه بود که اولین قدم در این محور باید تحریم ها برداشته می شد تا فضای عادی در روابط خارجی نیز بوجود بیاید و شاهد رونق اقتصادی در جامعه باشیم.

دکتر واعظی با بیان تأثیرات فناوری اطلاعات گفت: تغییر در روابط شهروندان و دولت، ایجاد دنیای مجازی در کنار دنیای حقیقی، سرعت بخشیدن در کارها و شفاف سازی در عرصه های مختلف از جمله تأثیرات این حوزه است و در کنار این موارد در بانکداری الکترونیک، حوزه ict موجب می شود تا اطمینان پذیری، قابلیت مدیریت و توسعه پذیری مناسب صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکپارچگی آن، گستردگی جغرافیایی شبکه و ایجاد بهره وری بیشتر در کاربرد شبکه از جمله مزیت های توسعه شبکه پهن باند کشور و بانکداری الکترونیک است.

دکتر واعظی ضمن بیان فعالیت های دولت تدبیر و امید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: پهنای باند اینترنت بین الملل از ۷۲ گیگابایت بر ثانیه به ۲۷۶ رسیده است و در کنار توسعه موارد مختلف حوزه ict دو سال گذشته شاهد بودیم که ظرفیت IP داخل کشور به میزان پنج برابر افزایش داشته است.

وی به برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آینده اشاره و افزود: افزایش ظرفیت پهنای باند زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، افزایش محتوای بومی در فضای مجازی و پوشش کامل ارائه خدمات الکترونیکی دولت از جمله برنامه های آینده وزارت ارتباطات است.

دکتر واعظی در پایان گفت: بخش بانکی کشور ظرفیت استفاده از زیرساخت های تهیه شده توسط وزارت ارتباطات در حوزه بانکداری الکترونیک را دارد و امیدواریم که این فرایند در جهت آسایش عموم جامعه در بهره برداری از خدمات هر چه سریعتر تکمیل شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب