امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13374 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۴:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به‌دعوت رسمی روحانی؛

رئیس‌جمهور چین سوم بهمن به تهران سفر می‌کند

خبرایران: رئیس‌جمهور چین به‌دعوت رسمی رئیس جمهور کشورمان در سفری دو روزه، سوم بهمن به تهران سفر می‌کند.
رئیس‌جمهور چین سوم بهمن به تهران سفر می‌کند

به گزارش خبرایران، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین سوم بهمن‌ماه به‌دعوت رسمی حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در صدر هیئت بلندپایه‌ی سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می‌کند.

بنابر این گزارش، در دیدار دوجانبه‌ی روسای‌جمهور دو کشور علاوه بر رایزنی و گفت‌وگو پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، گسترش هم‌کاری‌های راه‌بردی، ارزیابی توافق‌ها و پروژه‌های مشترک به‌ویژه در زمینه‌ی اقتصادی و انرژی و تدوین نقشه‌ی راه روند هم‌کاری‌های آینده در دستور کار این سفر دو روزه خواهد بود.

بنابر این گزارش، پیش از این رئیس‌جمهور چین در دیدار با رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه‌ی اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفته بود قصد دارد در ابتدای سال آینده‌ی میلادی از جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده و در این سفر روابط دو کشور را به‌مرحله‌ی بالاتری ارتقا دهد.

شی جین پینگ گفته بود تهران و پکن در بسیاری از مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای اشتراک نظر دارند و جمهوری اسلامی ایران یک شریک مطمئن برای چین محسوب می‌شود.

روحانی نیز در این دیدار با بیان این‌که ایران و چین می‌توانند در زمینه‌ی انرژی نیز قردادهای بلندمدتی با یک‌دیگر داشته باشند، گفت: آماده‌ی مشارکت در طرح مهم چین برای جاده‌ی ابریشم هستیم و هم‌چنین در دیگر بخش‌ها از جمله ترانزیت، توسعه‌ی بندر چابهار و انتقال خط‌آهن این منطقه به خراسان، هم‌کاری‌های ایران و چین حائز اهمیت است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب