امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13360 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر روح‌الله قابضی خبرداد؛

اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش مقام معظم رهبری برای برون رفت از وضعیت نابسامان فعلی است/ پژوهشگاه صنعت نفت یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی خاورمیانه است

خبرایران: دکتر روح‌الله قابضی دبیرعلمی همایش ملی تفکر بسیجی، پژوهش و اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخشی است که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان راهکار برون رفت از وضعیت نابسامان فعلی مطرح شده است.
اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش مقام معظم رهبری برای برون رفت از وضعیت نابسامان فعلی است/ پژوهشگاه صنعت نفت یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی خاورمیانه است

به گزارش خبرنگارخبرایران، ‌دومین همایش ملی تفکربسیجی، پژوهش واقتصاد مقاومتی با حضور« حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ،«دکترحمیدرضا کاتوزیان» رییس پژوهشگاه صنعت نفت ،«محمدرضا مقدم»معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت ،«دکترروح الله قابضی» دبیرعلمی همایش ملی تفکر بسیجی، پژوهش و اقتصاد مقاومتی و اصحاب رسانه روزچهارشنبه 16 دی ماه 1394 در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار و دراین همایش«دکتر روح‌الله قابضی»دبیرعلمی همایش ملی تفکر بسیجی، پژوهش و اقتصاد مقاومتی   اظهارداشت: در افق چشم‌انداز 20 ساله، جمهوری اسلامی ایران ، کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی در جهان اسلام و تعامل سازنده و موثر در روابط بین‌المللی خواهد بود.

دبیرعلمی همایش ملی تفکر بسیجی، پژوهش و اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخشی است که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان راهکار برون رفت از وضعیت نابسامان فعلی مطرح شده است.

وی تصریح کرد: صنعت نفت ایران به عنوان پیشران اقتصاد کشور دارای نقش محوری در تحقق اهداف کلان اقتصاد ملی در افق چشم‌انداز 20 ساله بوده و در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیز از جایگاه ویژه برخوردار است به طوری که چندین مورد از سیاست کلی اشاره مستقیم به این صنعت دارد.

دکترقابضی خاطرنشان کرد: پژوهشگاه صنعت نفت یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی خاورمیانه است . چرا که به کارگیری اصول اقتصاد مقاومتی به طور جدی در برنامه‌های راهبردی این پژوهشگاه قرار دارد به گونه‌ای که برگزاری سلسله همایش‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار این پژوهشگاه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: دومین همایش تفکر بسیجی، پژوهش و اقتصادی مقاومتی همایش در خصوص موضوعاتی چون ارتقاء فناوری ملی و حمایت از شرکتهای دانش بنیان و جایگاه انرژی در تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی و پالایشی به منظور جلوگیری از خام فروشی، افزایش تولید با اولویت برداشت از میادین مشترک و کارآفرینی و صدور خدمات فنی و مهندسی بحث و تبادل نظر می‌شود.

بنابراین گزارش، دومین همایش ملی تفکر بسیجی، پژوهش و اقتصاد مقاومتی روز چهارشنبه 16 دی ماه 1394 در پژوهشگاه صنعت نفت برگزارشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب