امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13356 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد خبرداد؛

مشكلات اقتصادی و معيشتي كشور در رانت نفت ريشه دارد / طبق آيات قرآنی توليد مبتنی بر علم و دانش باشد در وهله اول قرار دارد

خبرایران: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به آموزه‌هاي ديني در تهيه نقشه راه براي دولت‌ها اشاره گفت: طبق آيات قرآني توليد مبتني بر علم و دانش باشد در وهله اول قرار دارد.
مشكلات اقتصادی و معيشتي كشور در رانت نفت ريشه دارد / طبق آيات قرآنی توليد مبتنی بر علم و دانش باشد در وهله اول قرار دارد

به گزارش خبرنگارخبرایران،‌دومین همایش ملی تفکر بسیجی، پژوهش واقتصاد مقاومتی با حضور« حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ،«دکترحمیدرضا کاتوزیان» رییس پژوهشگاه صنعت نفت ،«محمدرضا مقدم»معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت ،«روح الله قابضی» دبیرعلمی همایش ملی تفکر بسیجی، پژوهش و اقتصاد مقاومتی و اصحاب رسانه روز چهارشنبه 16 دی ماه 1394 در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار و دراین همایش«سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اظهارداشت: همان‌طور كه ارجاع پرونده هسته‌اي به شوراي عالي امنيت و اعمال تحريم‌هاي ظالمانه در چند سال اخير در بسياري از زمينه‌ها موجب ايجاد فرصت براي كشور شد، در شرايط كنوني كاهش قيمت نفت فرصتي بهتر و طلايي براي بروز توانمند‌سازي داخلي است كه بسياري از كشورهاي صاحب انرژي از جمله عربستان از اين فرصت براي توسعه ملي خود بي‌بهره‌اند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تاکیدکرد: مشكلات اقتصادي و معيشتي كشور در رانت نفت، ريشه دارد،‌ اقتصاد كشورهايي كه داراي منابع طبيعي هستند همواره پشت سر كشورهايي هستند كه از اين منابع برخوردار نيستند.

وی ابرازداشت: ‌در يک قرن گذشته دولت‌ها تامين منابع خود را كاملا به درآمد‌هاي حاصل از نفت گره مي‌زدند و اين ريشه تمام مشكلات اقتصادي و مديريتي كشور بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به آسيب‌هاي مديريتي مبتني بر منابع حاصل از فروش مواهب طبيعي اشاره افزود: بزرگ شدن حجم دولت،‌ هدايت فعالان اقتصادي به سمت فعاليت‌هاي مبتني بر رانت نفت از آسيب‌هاي اقتصاد وابسته به نفت است وعدم شكل‌گيري اقتصاد مبتني بر دانش، حذف مردم در عرصه اقتصاد از دستاوردهاي اقتصاد وابسته به نفت و خام فروشي محسوب مي‌شود.

حجت‌الاسلام ابوترابي فرد به آموزه‌هاي ديني در تهيه نقشه راه براي دولت‌ها اشاره كرد و افزود: طبق آيات قرآني توليد مبتني بر علم و دانش باشد در وهله اول قرار دارد.

وي در ادامه بر توليد در حوزه معين و مبتني بر علم تاكيد كرد و افزود: ركن دوم در مديريت كشور ذخيره توليدات و حداقل مصرف است و در گذشته كشور با 100 ميليارد دلار درآمد ارزي اداره مي شد و اكنون با 18 ميليارد دلار اين كار انجام مي شود.

سید محمدحسن ابوترابی‌فرد با بيان اين‌كه شرايط كنوني باعث تفاوت معنا داري در كشور نشده است گفت: اين فعاليت‌ها نشان از ظرفيت‌هاي ايران است و مي توان از آن براي يک انقلاب اقتصادي استفاده كرد و بايد طوري برنامه‌ريزي مديريتي كرد كه اگر در آينده قيمت نفت به بشكه‌اي 100 دلار نيز برسد بيش از 30 دلار آن وارد بودجه كشور نشود و 70 دلار آن به صندوق توسعه ملي واريز شود.

بنابراین گزارش، دومین همایش ملی تفکر بسیجی، پژوهش و اقتصاد مقاومتی روز چهارشنبه 16 دی ماه 1394 در پژوهشگاه صنعت نفت برگزارشد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب