امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1328 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۸:۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برگزاري جشنواره بزرگ هوای پاک در دریاچه شهدای خلیج فارس

خبر ايران:روز دوشنبه 30 دی ماه امسال، دریاچه شهدای خلیج فارس بعنوان بزرگترین پردیس تفریحی گردشگری پایتخت، میزبان جشنواره بزرگ هوای پاک است.
برگزاري جشنواره بزرگ هوای پاک در دریاچه شهدای خلیج فارس

به گزارش خبر ايران ،اداره سلامت حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه، به مناسبت هفته هوای پاک بیش از 50 ویژه برنامه را در محدوده شمال غرب تهران برگزار می کند.حسین مرادی شهردار منطقه در این باره گفت :  « بالا رفتن آلودگی هوا بر اثر شدت آلاینده های موجود، موجب شده دیدن آسمان آبی این روزها به آرزویی دور از دسترس برای شهروندان ابرشهرهایی چون تهران تبدیل شود. از این رو در راستای بستر سازی و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و هوای پاک شهر تهران ، امسال شهرداری منطقه با شعار "انرژی پاک، مسئولیت اجتماعی، آسمان آبی"  از 29 دی تا 5 بهمن ماه، با برگزاری برنامه هایی به استقبال هفته هوای پاک خواهد رفت. برگزاری جشنواره ای با استقرار غرفه های نقاشی، غذای سالم، ویزیت پزشکی، مسابقات ورزشی، پیشگیری از دخانیات به همراه دوچرخه سواری نمادین و پرواز بادبادک ها در پردیس تفریحی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس از جمله این برنامه هاست که روز دوشنبه 30 دی ماه  از ساعت 10 تا 12  به اجرا در خواهد آمد. »وی در ادامه از مشارکت سراهای محله های 9 گانه در برگزاری ویژه برنامه های هفته هوای پاک خبر داد و افزود: « برگزاری همایشی همراه با پایش قند و فشار خون، پیاده روی نمادین، همخوانی سالمندان و مسابقات ورزشی ویژه کودکان و بزرگسالان در سرای محله شریف از جمله این برنامه هاست. »گفتنی است کاشت نهال به منظور پیشگیری از آلودگی هوا، برگزاری مسابقات نقاشی ، ارائه ویزیت رایگان پزشکی ، تست ریه همراه با برگزاری همایش علمی، اعزام دانش آموزان به بازدید از موزه ملک، اعزام کودکان خانه بازی گلستان شرقی به پارک ترافیک برای آموختن رفتارهای ترافیکی، پایش فشار خون، همایش پیاده روی هوای پاک ، اجرای تئاتر های آموزشی با موضوع آلودگی هوا  نیز از جمله برنامه های هفته هوای پاک منطقه 22 است.طی هفته هوای پاک همچنین برپایی کارگاه های آموزشی با موضوعاتی همچون عوارض منفی هوای آلوده بر کودکان و سالمندان نگهداری و کاشت درختان زینتی در آپارتمان، پیشگیری از مضرات آلودگی هوا، فواید مثبت مصرف گیاهان داروئی به منظور پیشگیری از مضرات آلودگی هوا،پیشگیری از آلودگی محیط زیست،صنایع و مشاغل مزاحم در تهران، پیشگیری از بیماری آسم در هوای آلوده، کنترل آلاینده ها در هوا و ... نیز در پهنه ی شمال غرب پایتخت به اجرا در می آید که علاقه مندان به شرکت در آنها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به خانه های سلامت محله های خود مراجعه کنند..

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب