امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13198 تاریخ انتشار: شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تشکیل بسیج همگانی تغذیه سالم در منطقه 10 تهران

خبرایران: شهردار منطقه 10 از تشکیل بسیج همگانی تغذیه سالم با هدف اصلاح الگوی غذایی برای کاهش بیماری های غیرواگیر و فرهنگ سازی مناسب در راستای کاهش مصرف نمک، قند و چربی در رژیم غذایی خبر داد.
تشکیل بسیج همگانی تغذیه سالم در منطقه 10 تهران

به گزارش خبرایران از  روابط عمومی شهرداری منطقه10، فرامز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر با اشاره به اهمیت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در جهت سلامت تغذیه‌ای شهروندان گفت: یکی از عوامل خطرزا برای بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، چربی و فشارخون، بیماری‌های قلبی و عروقی، انواع سرطان‌ها و پوکی استخوان عدم رعایت اصول مناسب تغذیه است که با اصلاح الگوی غذایی می توان تا حدودی عوارض این بیماری ها و ابتلا به آن ها را کاهش داد.

وی افزود: طرح بسیج همگانی تغذیه سالم با تلاش اداره سلامت و با محوریت آموزش های ساختاری و پایه و برگزاری دوره های آموزشی، ارائه خدمات سلامت و مشاوره تغذیه به صورت محله محور و برپایی جلسات هم اندیشی از بیست و چهارم آذر آغاز شده و تا چهاردهم دی ماه ادامه خواهد داشت. 

شهردار منطقه یادآور شد: یکی از برنامه‌های بسیج همگانی تغذیه سالم برگزاری دوره های آموزشی با عناوین الگوی غذایی سالم، پیشگیری از چاقی، آشنایی با هرم غذایی، اصلاح الگوی مصرف غذایی و ... است که در خانه های سلامت در حال اجراست.

وی ادامه داد: با توجه به بالا بودن مصرف نمک، قند و چربی علاوه بر آموزش‌های جاری که به صورت مستمر انجام می‌شود، جشنواره غذای سالم در روز دوشنبه هفتم دی ماه در سرای محله سلسبیل شمالی با حضور اقشار مختلف شهروندان و اعضای کانون های ده گانه و کارشناسان اداره سلامت برگزار خواهدشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب