امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13156 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هريسون فورد ۷۶ برابر همكارش در «جنگ ستارگان»دستمزد می گیرد/نیم درصد فروش فیلم برای آقای سولو

خبرایران:در فيلم جديد «جنگ ستارگان»، هريسون فورد به عنوان يكی از بازيگران فيلم اصلی كه ۳۰ سال قبل ساخته شده، ۷۶ برابر همكارش دستمزد گرفت.
هريسون فورد ۷۶ برابر همكارش در «جنگ ستارگان»دستمزد می گیرد/نیم درصد فروش فیلم برای آقای سولو

به گزارش خبرایران به نقل از ایندیپندنت، در حالی كه هریسون فورد با دریافت حقوقی ۲۳ میلیون پوندی جلوی دوربین جی‌جی آبرامز رفت، تا بار دیگر در نقش هان سولو ظاهر شود برخی از دیگر بازیگران این فیلم حقوقی خیلی پایین‌تر از او دریافت كردند.

در حالی كه قابل پیش‌بینی است كه حقوق بازیگرانی چون كری فیشر، مارک همیل و هریسون فورد كه بازیگران فیلم نخست این مجموعه بودند با بازیگران تازه كاری چون دیزی ریدلی و جان بویگا كه تازه در قسمت هفتم جلوی دوربین رفته‌اند خیلی فرق داشته باشد، اما كسی تا حالا نمی‌دانست این تفاوت چقدر است.

حالا بر مبنای گزارشی كه دیلی میل منتشر كرده فورد برای بازی دوباره در نقش هان سولو ۱۶.۷ میلیون پوند دریافت كرده است و علاوه بر آن نیم درصد نیز از فروش فیلم خواهد گرفت كه به این ترتیب دریافتی او را خیلی بیشتر بالا می‌برد، چون پیش‌بینی می‌شود این فیلم به فروش ۱.۳ میلیارد پوندی دست پیدا كند.

او یک میلیون پوند نیز پس از این كه پایش سر صحنه فیلمبرداری این فیلم شكست، دریافت كرد.

با محاسبه همه این مبالغ دریافتی هریسون فورد برای حضور در فیلم هفتم از مجموعه «جنگ ستارگان» به ۲۳ میلیون پوند خواهد رسید كه ۷۶ برابر حقوقی است كه بازیگران تازه كار انگلیسی یعنی دیزی ریدلی و جان بویگا برای این فیلم دریافت كردند.

هر یک از این دو بازیگر كه در نقش‌های اصلی هم بازی می‌كنند تنها یک چک ۳۰۰ هزار پوندی دریافت كرده‌اند. با این حال از قول دیزی نقل شده كه هریسون فورد فرد كلیدی برای ساخته شدن این فیلم بود و او بود كه ارتباط بین نسل جدید و نسل پیش این فیلم را ایجاد كرد.

وی گفته است: هر چند حضور مارک همیل و كری فیشر هم خیلی اثرگذار بود اما فیلم بدون حضور آنها نیز می‌توانست به حیات خودش ادامه بدهد. اما فیلم را بدون حضور هریسون فورد نمی‌شد تصور كرد.

در ضمن توجه به این نكته ضروری است كه هریسون فورد به عنوان یک بازیگر تازه كار در سال ۱۹۷۷ و در نخستین فیلم از «جنگ ستارگان» تنها یک چک ۷۰۰۰ پوندی دریافت كرد كه آن زمان نیز تقریبا برابر با هیچ بود.

در عین حال روشن شده كه جی جی آبرامز كارگردان فیلم نیز ۳.۳ میلون پوند بابت ساخت این فیلم دستمزد گرفته است و در ۲ درصد از فروش فیلم نیز سهیم شده است. كری فیشر نیز كه در نقش لیا بازی كرد یك میلیون پوند دریافت كرده است.  

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب