امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13146 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد؛

احداث شهرک صنعتی تخصصی پوشاک درتهران/اهمیت بالای بنگاه‌های کوچک و متوسط دراقتصادایران/بازار33 هزارمیلیاردتومانی مصرف پوشاک ایران/حل مشکل کمبودآب شهرک شمس‌آباد

خبرایران:سید محمد علی ابریشمی با اشاره به بازار 33 هزارمیلیارد تومانی مصرف پوشاک ایران گفت:بازار مصرف ایران حدود 11 میلیارد دلار بوده و این در حالی است که تولید داخل به حدود 300 هزار تن یعنی تنها 5/4 میلیارد دلار می‌رسد و بقیه از طریق واردات رسمی وغیررسمی است.
احداث شهرک صنعتی تخصصی پوشاک درتهران/اهمیت بالای بنگاه‌های کوچک و متوسط دراقتصادایران/بازار33 هزارمیلیاردتومانی مصرف پوشاک ایران/حل مشکل کمبودآب شهرک شمس‌آباد

به گزارش خبرنگار خبرایران، «سید محمد علی ابریشمی» رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  امروز چهارشنبه 2 دی ماه 1394  در مراسم کلنگ‌زنی نخستین شهرک صنعتی تخصصی پوشاک در بخش جنوبی شهر تهران طی سخنانی اظهارداشت:بنگاه‌های کوچک و متوسط در اقتصاد ایران ازاهمیت بالایی برخوردارهستند، درواقع این بنگاه‌های کوچک و متوسط در اقتصاد ایران نیمی از نیروی انسانی شاغل در اقتصاد کشورهای پیشرفته را تشکیل می‌دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  تصیح کرد:برای ایجاد واحد‌های صنایع کوچک سرمایه‌گذاری کمی لازم است. درعین حال این واحد‌ها می‌توانند در جهت توسعه نوآوری فعالیت بسیار خوبی داشته باشند و در حال حاضر 945 شهرک صنعتی مصوب در کشور داریم،از این تعداد 760 شهرک صنعتی در حال واگذاری و 132 هزار زمین در اختیار سازمان ماست.

وی اضافه کرد: از این مساحت 75 هزار هکتار آن عملیاتی و در نهایت میزان زمین صنعتی که از این فرآیند به دست می‌آید 51 هزار هکتار است که در حال حاضر 30 هزار هکتار آن واگذار شده است.

ابریشمی عنوان داشت: 27 شهرک مصوب در استان تهران قرار دارد که 17 شهرک در مرحله‌ واگذاری است و پنج شهرک نیز در حال آماده‌سازی زیرساخت هستند که بدین ترتیب از مجموع 10 هزار هکتار زمین در اختیار شش هزار هکتار آن عملیاتی است و از این مساحت 3000 هکتار تاکنون به واحد‌های صنعتی واگذار شده است.

وی با اشاره به بازار 33 هزار میلیارد تومانی مصرف پوشاک ایران ابرازداشت: به این ترتیب بازار مصرف ایران حدود 11 میلیارد دلار بوده و این در حالی است که تولید داخل به حدود 300 هزار تن یعنی تنها 5/4 میلیارد دلار می‌رسد، اما بقیه آنها از طریق واردات رسمی و غیررسمی تامین می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اشتغال صنعت پوشاک در کشور حدود 280 هزار نفر است، در عین حال این صنعت کمترین آسیب زیست محیطی و مصرف آب را دارد که یکی از نقاط قوت آن تلقی می‌شود و برنامه بعدی ایجاد شهرک پوشاک در خراسان است، یکی از مباحث مهم و تاثیر‌گذار در صنعت پوشاک توجه به طراحی و مد است که در حال حاضر یکی از مشکلات این صنعت به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: باید مراکز طراحی و مد در محلی متمرکز شود و با رشته صنعتی پوشاک خود را هماهنگ کند تا بتوانیم کم‌توجهی به این موضوع را جبران کنیم و ازسویی رعایت حقوق مالکیت در صنعت پوشاک ازاهمیت بالایی برخودار است و باید شرایطی فراهم شود که وقتی یک واحد تولیدی اقدام به نوآوری و برند‌سازی می‌کند هر کسی نتواند بدون مجوز از برند آن شرکت استفاده کند.

ابریشمی  یادآورشد: شهرک شمس‌آباد مشکل کمبود آب دارد. تاجایی که آب موجود در این شهرک در حال حاضر حدود 110 لیتر در ثانیه است که قرار است با انتقال آب از قنات شو‌ش عباسی 300 لیتر آب در ثانیه به این شهرک منتقل شود که به این ترتیب مشکل کم‌آبی نیز در این شهرک برطرف می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 1395 در حوزه شهرک‌های صنعتی گفت: تصمیم اساسی دولت برای این‌که دستگاه‌های اجرایی زیرساخت‌ها را تا در شهرک‌های صنعتی بیاورند هم در برنامه ششم توسعه و هم در بودجه سال آینده آمده که تاکنون مصوبه دولت را دریافت کرده است و مورد دیگری که در دولت تصویب شده است حمایت از شرکت‌های خدماتی و واحد‌های صنعتی داخل شهرک‌هاست که براین اساس قرار است بخشی از مالیات بر ارزش افزوده‌ای که واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌کنند برای نگهداری و تکمیل زیرساخت‌ها استفاده شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  خاطرنشان کرد: تمامی شهرک‌های صنعتی پیش از احداث ارزیابی زیست محیطی می‌شوند، ضمن این‌که تمامی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آلایندگی شهرک‌ها از جمله سیستم تصفیه فاضلاب در جهت حفاظت از آب و خاک انجام می‌شود؛ به‌طوری که در حال حاضر 72 درصد از واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی دارای سیستم تصفیه فاضلاب هستند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب