امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13122 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آخوندی در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بناهای بلند اعلام کرد؛

باید حکمت ساخت بناهای بلند را بدانیم / ما شهر و زندگی نسل آینده را فروخته‌ایم تا ساختمان بلند بسازیم/ حجم عظیم ساخت و ساز ساختمان‌های بلند در محیط‌های طبیعی پردیس کار بسیار اشتباهی بود

خبرایران: دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: ساختمان‌های بلند باید نیازهای واقعی شهر را تأمین کند، در حالی که طی 30 سال گذشته بسیاری از باغ‌ها تخریب و به ساختمان‌های بلند تبدیل شده‌اند که غیر از پاسخ به هدف سوداگران دلیل دیگری ندارد.
باید حکمت ساخت بناهای بلند را بدانیم / ما شهر و زندگی نسل آینده را فروخته‌ایم تا ساختمان بلند بسازیم/ حجم عظیم ساخت و ساز ساختمان‌های بلند در محیط‌های طبیعی پردیس کار بسیار اشتباهی بود

به گزارش خبرایران، مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بناهای بلند دوشنبه 30 آذر 94 در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران با حضور و سخنرانی دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مهندس سیدمحمد بهشتی رییس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس و دکتر حامد مظاهریان دبیر علمی کنفرانس برگزار شد.

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در دومین کنفرانس بناهای بلند گفت: ما شهر و زندگی نسل آینده را فروخته‌ایم تا ساختمان بلند بسازیم، بنابراین منظر این ساخت و ساز بسیار مهم است.

آخوندی اظهار داشت: ساختمان‌های بلند باید نیازهای واقعی شهر را تأمین کند، در حالی که طی 30 سال گذشته بسیاری از باغ‌ها تخریب و به ساختمان‌های بلند تبدیل شده‌اند که غیر از پاسخ به هدف سوداگران دلیل دیگری ندارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث ساختمان در منطقه 22 می‌بایست طی یک دوره 25 ساله و باتوجه به نیاز مردم صورت بگیرد در حالی که حجم بالای ساختمان سازی جریان باد را با جدیت رو به رو کرده است.

وی با بیان اینکه جریان این ساخت و سازها باعث بروز مشکلاتی برای نسل‌های بعدی خواهد شد: بی توجهی و عدم تحرک و عدم واکنش به موقع در برابر این امر مشکلات فراوانی را به وجود خواهد آورد.

آخوندی اظهار داشت: حجم عظیم ساخت و ساز ساختمان‌های بلند در محیط‌های طبیعی پردیس کار بسیار اشتباهی بود، زیرا نحوه مدیریتان بسیار سخت خواهد بود.

وزیر راه وشهرسازی گفت: ساختمان‌های اداری به سمت بلند مرتبه سازی بروند زیرا دران مفهوم تعمیر و نگه داری و جود دارد اما این حکم برای همه ساختمان‌ها قابل تأمین نیست.

وی بیان کرد: کشورهایی که در دنیا اقدام به ساخت بناهای بلند کردند هدف آن‍ها ارتقا کیفیت زندگی بوده است و همواره این نکته را مد نظر قرار دادند که ساختمان بلند موجب بالندگی شود، موضوعی که در کشور ما کمتر به آن توجه شده است.

آخوندی تاکید کرد: باید حکمت ساخت بناهای بلند را بدانیم تا ضرورت ساخت بناهای بلند درک شود. در حال حاضر درک ما از شهر و توسعه آن تحت سوداگری است و شهر به معنای واقعی محیطی امن، دلپذیر و بالنده برای تربیت نیست.

مهندس سید محمد بهشتی  رئیس شورای سیاستگذاری دومین کنفرانس بناهای بلند و رئیس گروه معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر ایران گفت: باید بپذیریم که کشور ما دچار یک بحران زیست محیطی است که بخشی از این موضوع به علت مداخله‌های انسانی است و ساختمان‌های بلند هم بخشی از دخالت به شمار می‌رود.

وی افزود: ایران در ساخت بناهای بلند رتبه 11 در جهان دارد . این موضوع در حالی است که هیچ ضابطه و قانونمندی روشنی در این رابطه وجود ندارد. اولین کنفرانس بناهای بلند فرصتی بود تا نگاه همه جانبه‌ای به ساخت بناهای بلند در کشور شود تا به این نتیجه برسیم که بدون توجه به زوایای مختلف توسعه شهری اقدام به ساخت چنین بناهایی نشود.

مهندس بهشتی با اشاره به حضور فراگیر متخصصان و کارشناسان علمی اظهار امیدواری کرد و خاطرنشان کرد پیشرفت بسیار خوبی از این کنفرانس حاصل خواهد شد.

حامد مظاهریان دبیر علمی همایش و مشاورمعاون معماري وشهرسازي وزارت مسكن و شهرسازي بیان کرد: همانطور که مهندس بهشتی هم اشاره کردند، شهرهایی با دست خودمان ساخته‌ایم که بسیار سرکش شده‌اند و قادر به کنترل آن‌ها نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: بناهای بلند از عناصر ناهمگون شهری ما هستند که با هدف استفاده بهینه از زمین موجب مزاحمت شهروندان شده‌اند. اشاره شد که ایران رتبه 11 ساخت بناهای بلند در جهان را دارد، بدون اینکه اصول و ضوابط اساسی برای آن‌ها تعریف شود.

مظاهریان با اشاره به اهمیت برگزار دومبن کنفرانس بناهای بلند اظهار داشت: از بهار 94 مقدمات برگزاری دومین کنفرانس بناهای بلند فراهم شده است و بیش از 200 مقاله دریافت شده که 59 مقاله پذیرفته و 30 مقاله نیز مجوز ارائه را دریافت کرده‌اند. امیدوارم با جهانی شدن این کنفرانس در سال‌های بعد نور جدیدی به چهره تاریک ساختمان‌های بلند تابانده شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب