امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12928 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

فروش ساختمان بهزیستی کشور و ساخت جدید/ هفت استان کم برخوردار از لحاظ تامین وسایل کمک توانبخشی به پوشش صددرصدی رسیدند/ سال 95 هیچ معلولی در کشور محروم از لوازم کمک توان بخشی و آموزشی نخواهد بود

خبرایران: انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی گفت:در هفته جاری هفت استان کم برخوردار کشور از لحاظ تامین وسایل کمک توانبخشی به پوشش صددرصدی رسیدند و براساس قول رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، تا پایان سال جاری 10 استان دیگر در این زمینه تامین اعتبار خواهند شد.
فروش ساختمان بهزیستی کشور و ساخت جدید/ هفت استان کم برخوردار از لحاظ تامین وسایل کمک توانبخشی به پوشش صددرصدی رسیدند/ سال 95 هیچ معلولی در کشور محروم از لوازم کمک توان بخشی و آموزشی نخواهد بود

به گزارش خبرایران، انوشیروان محسنی بندپی، در آیین تجلیل از معلولان فرهیخته که با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، شهین دخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به همراه چند تن از اهالی هنر که به مناسبت روز جهانی معلولان در مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد عنوان کرد: یکی از اولویت‌های سازمان بهزیستی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مساله مناسب سازی فضاهای شهری به منظور تردد آسان و تردد پذیری معلولان است.

وی ادامه داد: مناسب سازی ساختمان‌هایی که در حال حاضر در حال احداث هستند باید در دستور کار سازمان‌های ذی ربط قرار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه تصریح کرد: شهرداری‌ها به خصوص شهرداری کلان شهرهایی چون تهران دارای نقش موثری در مناسب سازی فضاهای شهری هستند که با همکاری و تعامل موثر با آنان می‌توانیم اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: اگر خواستار آن هستیم که عرصه‌های اجتماعی، تحصیلی، اقتصادی و مهارت آموزی با شرایط مناسبی برای معلولان فراهم شود و شاهد درخشش آنان در این عرصه‌ها باشیم باید شرایطی را برای تردد آسان‌تر، روان‌تر و آسان‌تر معلولان در معابر شهری و استفاده از امکانات شهری فراهم آوریم.

بندپی همچنین ادامه داد: در حال حاضر بهترین استان کشور از لحاظ مناسب سازی‌ها استان خراسان رضوی است و در شهر تهران نیز منطقه 12و منطقه 8 بهترین اقدامات را در حوزه مناسب سازی به انجام رسانده‌اند.

بندپی در ادامه ضمن اشاره به اینکه دبیرخانه و دبیری مناسب سازی کشور برعهده سازمان بهزیستی است اما رئیس ستاد مناسب سازی وزیر کشور است گفت: تاکنون بودجه خاصی برای مناسب سازی در اختیار نداشیم اما امیدواریم طی رایزنی‌های وزیر تعاون با وزیر کشور در جهت فعال سازی مجدد ستاد مناسب سازی کشور بتوانیم این مهم را با جدیت بیش از پیش دنبال کنیم.

وی در ارتباط با فروش ساختمان فیاض بخش بهزیستی کشور اظهار کرد: این ساختمان پیش از انقلاب اسلامی ساخته شده و قدمتی بیش از 50 سال دارد به همین دلیل ظرفیت و کارآمدی مناسب را نداشته و آنطور که باید مناسب سازی نشده است.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم که طی رایزنی با شهرداری تهران در جهت احداث ساختمان جدید با آنها تهاتر کنیم تا بتوانیم ساختمانی مطابق با جدیدترین استانداردهای جهانی به احداث برسانیم.

بندپی همچنین اظهار کرد: بهزیستی در دولت یازدهم سه راهبرد اصلی را در اولویت خود قرار داده است که از جمله آنها تدبیر براساس علم و تخصص و پیشرفت‌های علم پزشکی در زمینه معلولیت‌ها و کنترل این مساله در جامعه است تا بتوانیم شیوع و گسترش آن را در کشور به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان بهزستی کشور تصریح کرد: در این خصوص اقداماتی چون غربالگری تنبلی چشم و غربالگری شنوایی سنجی با پوشش بیش از 90 درصد را دنبال کرده‌ایم و در حال حاضر پیگیری مشاوره‌ها و آزمایشات ژنتیکی به منظور جلوگیری از اختلالات ژنتیکی در جهت کاهش تولد کودکان معلول را در دستور کار داریم.

وی در ادامه ضمن بیان آنکه رویکرد دوم دولت تدبیر و امید «امید» است ادامه داد: امید در جامعه معلولان باعث ایجاد شور و نشاط خواهد شد که این مساله را همواره به منظور جلوگیری از تضعیف روحیه معلولان در دستور کار قرار داد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به دستور رئیس جمهور مبنی بر آنکه هیچ معلولی در این کشور محروم از لوازم کمک توانبخشی نباشد اشاره کرد و گفت: در هفته جاری هفت استان کم برخوردار کشور از لحاظ تامین وسایل کمک توانبخشی به پوشش صددرصدی رسیدند و براساس قول رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، تا پایان سال جاری 10 استان دیگر در این زمینه تامین اعتبار خواهند شد.

وی در پایان اظهار کرد: در نظر داریم تا پایان سال 95 شرایط را در کشوربه گونه‌ای ایجاد کنیم تا هیچ معلولی در کشور محروم از لوازم کمک توان بخشی، آموزشی و غیره نباشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب