امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12874 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در هفته منتهی به ٢٧ نوامبر:

نفت خام صادراتی ایران بشکه ای کمتر از 40 دلار به فروش رفت

خبرایران: قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٢٧ نوامبر(جمعه،٦ آذرماه)، هر بشکه ٦٦سنت افزایش یافت و به ٣٩ دلار و ١٩ سنت رسید.
نفت خام صادراتی ایران بشکه ای کمتر از 40 دلار به فروش رفت

به گزارش خبرایران از اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، متوسط قیمت نفت خام سبک ایران، از ابتدای سال جاری تاکنون ٥١ دلار و ٧٠ سنت بود .

قیمت نفت سنگین ایران نیز در طی هفته مورد بررسی، با ٥٧ سنت افزایش به ٣٦ دلار و ٤٠ سنت برای هر بشکه رسید ، در حالی که متوسط قیمت نفت سنگین ایران نیز از ابتدای سال جاری میلادی تا 27 نوامبر ( ششم آذر ماه) ٤٩ دلار و ٦٩ سنت بود.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٣٩ دلار و ٣٠ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته، یک دلار و دو سنت افزایش یافت. متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در سال جاری ٥١ دلار و دو سنت بود.

بهای هر بشکه نفت خام دبلیو.تی.آی نیز در هفته منتهی به ٢٧ نوامبر با ٣٢ سنت افزایش، ٤١ دلار و ٢٠ سنت مورد معامله قرار گرفت .

قیمت نفت برنت نیز با دو دلار و ٤٠ سنت افزایش بیشترین رشد را در میان نفت خام های شاخص به خود اختصاص داد و به ٤٤ دلار و ٩ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام دوبی و عمان نیز به ترتیب با ٤٦ و ٦٣ سنت افزایش به قیمت ٣٩ دلار و٩٨سنت و ٤٠ دلار و ٤٣ سنت رسید.

بهای نفت خام در این هفته افزایش داشت، اما میانگین قیمت سبد نفتی اوپک همچنان کمتر از ٤٠ دلار در هربشکه بود.

یکصد و شصت و هشتمین اجلاس اوپک سیزدهم آذرماه جاری در وین پایتخت اتریش برگزار شد و در آن سقف تولید 30 میلیون بشکه در روز تثبیت شد .

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب