امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12824 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس سید مجید بختیاری خبرداد؛

دنیای بیمه وفضای شرکت های خدماتی مالی نیازمند ساختاراست/مدیران بایدبه آینده فکرکنند/سرمایه شرکت بیمه دی را به۲۵۰ میلیارد تومان افزایش دادیم/ امروز بیمه دی شرکت شفاف و زلالی است

خبرایران: مدیرعامل شرکت بیمه دی گفت: بیمه دی امروز شفاف و زلال بوده وطی 10 سال فعالیت خود تجربه پروژه‌های بزرگ را داشته و ما می‌توانیم با تاکید روی سلامت و حرفه‌ای گری شرکت موفقی باشیم.
دنیای بیمه وفضای شرکت های خدماتی مالی نیازمند ساختاراست/مدیران بایدبه آینده فکرکنند/سرمایه شرکت بیمه دی را به۲۵۰ میلیارد تومان افزایش دادیم/ امروز بیمه دی شرکت شفاف و زلالی است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «شرکت بیمه دی» صبح امروز یکشنبه ۸ آذرماه ۹۴ با حضور«مهندس سید مجید بختیاری» مدیرعامل شرکت بیمه دی و اصحاب رسانه درسالن جلسات ساختمان مرکزی بیمه دی برگزار و دراین نشست خبری «مهندس سید مجید بختیاری» مدیرعامل شرکت بیمه دی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی با افق 3 ساله برای شرکت بیمه دی اظهارداشت: بر این اساس در پایان سال ۹۳ رهنمودهای اصلی برنامه تدوین شد و برای سه ساله آینده هم پروژه‌های بهبود مشخص شده است. اکنون می‌دانیم برای سه سال آینده در چه شاخه‌های می‌خواهیم برجسته تر باشیم و چه محصولاتی ارائه کنیم.

مهندس بختیاری تصریح کرد: ساماندهی حوزه فناوری اطلاعات، راه‌اندازی دو مجتمع خدمات بیمه ای، تفکیک صف از ستاد، ساماندهی وضعیت نمایندگی‌ها و از دیگر اقدامات ما در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به چالش های شرکت بیمه دی در سال های ۹۰ تا ۹۲ خاطرنشان کرد: مدیران باید به آینده فکرکنند و روندهای بهبودی را برای شرکت رقم بزنند. بنابراین تاکنون هیچ گاه و پشت هیچ تریبونی سعی نکردیم در گذشته بمانیم و در این باره حرف بزنیم و ما بهمن سال ۱۳۹۲ در شرکت مستقر شدیم و سه مرحله را برای اداره شرکت ترسیم کردیم؛ گام نخست ساماندهی اوضاع شرکت بود و این موضوع تا نیمه نخست سال ۹۳ طول کشید. گام دوم بحث تثبیت و گام سوم شکوفا کردن شرکت بود.

مدیرعامل شرکت بیمه دی عنوان داشت: در بخش نخست سعی کردیم به مطالبات مردم احترام بگذاریم و با تجهیز منابع شرکت سعی کردیم مطالبات بیمارستان، منابع درمانی و آحاد مردم را پرداخت کنیم. در این راستا تلاش کردیم با همه افرادی که مطالبات و نارضایتی بسیار عمیق داشتند، جلسه گذاشته و با آنها تعامل کنیم، بنابراین در نهایت روی نحوه تسویه مطالبات به توافق رسیدیم.

وی افزود: با انضباط مالی که بر شرکت حاکم کردیم در اسفند ۱۳۹۲ مبالغی را به عنوان پیش پرداخت به مراکز درمانی و مردم پرداخت کردیم و سلامت و مبارزه با تخلف و تقلب را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و ما تا امروز روی این موضوع ایستادیم و بر سلامت در کار تاکید کردیم چون بیمه امری است که تعارف بردار نیست و باید در آن حرفه ای بود.

بختیاری اضافه کرد: در این مسیر نظارت های بیمه مرکزی سخت گیرانه اما مفید بود، دنیای بیمه و فضای شرکت های خدماتی مالی نیازمند ساختار است و ما بحث انسجام سازمانی را در این راستا مد نظر قرار دادیم. همکاران بسیار خوبی در بیمه دی داریم که طی این مدت سازمان را از بحران عبور دادند و گاهی کارمندان ما ۱۶ ساعت در شرکت حضور داشتند و ما روی سلامت حرفه ای و منسجم بودن ایستاده‌ایم و بر آن تاکید داشته‌ایم. در مرحله تثبیت نیز ما پس از ساماندهی حساب‌ها این کار را به صورت مستمر ادامه خواهیم دادیم.

وی افزود: همچنین در مرحله تثبیت ما افزایش سرمایه را مدنظر قرار دادیم و در ابتدا معیاری را برای آن در نظر گرفتیم و بر این اساس سرمایه را از ۶۱ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد افزایش دادیم و این را از محل آورده نقدی تامین کردیم و بیمه دی نخستین شرکت بیمه پذیرفته شده در فرابورس است. همچنین طی ۱۶ ماهی که شرکت درگیر افزایش سرمایه بوده برای نخستین بار به یک باره ۳۰۹ درصد افزایش سرمایه از محل آورده نقدی صورت گرفته و این در سایه اعتماد سهامداران رخ داده است.

مدیرعامل شرکت بیمه دی، همچنین به تعدیل هزار نمایندگی اشاره و تاکید کرد: شرکت در گذشته ۱۷۰۰ نمایندگی داشت و بر اساس ساماندهی که صورت گرفت تعداد نمایندگی‌های ما به ۶۰۰ نفر رسید و به افکارعمومی مردم احترام گذاشته و از تبیلغ دوری کردیم شعب به ما می گویند چرا تبلیغ نمی کنید؟ اما من صادقانه می گویم سعی کردیم تا زمانی که شرکت تعهداتی دارد و افکار منفی گذشته اصلاح نشود، تبلیغ نکنیم. در این مدت یکی از کارهایی که کردیم احترام گذاشتن به افکار عمومی و جبران تعهدات بود.

وی تاکید کرد: امروز به دنبال ارائه محصولات جدید بویژه در بیمه های عمر هستیم چون بیمه عمر در کشور نفوذ پایینی دارد و جهت گیری ما توسعه بیمه های زندگی است و در این باره مطالعات تطبیقی در دنیا داریم و اگر محصولاتی در دنیا موفق بودند آنها را با شرایط اجتماعی و اقلیمی ایران تطابق می دهیم و آن را ارائه می کنیم. امیدوارم از نیمه دوم سال ۹۵ محصولات جدیدی در این حوزه ارائه شود.

مدیرعامل شرکت بیمه دی ابرازداشت: بیمه دی طی 10 سال فعالیت خود تجربه پروژه‌های بزرگ را داشته است، ما می‌توانیم با تاکید روی سلامت و حرفه‌ای گری شرکت موفقی باشیم. امروز بیمه دی شرکت شفاف و زلالی است و ما در مجمع سال ۹۲ شفافیت خود را ثابت کردیم. در پایان سال ۹۳ نیز تمامی خسارت های دیه را پرداخت کردیم چون می خواستیم اعتماد مردم را برگردانیم. این شرکت امروز می تواند شفاف، زلال و حرفه ای حرکت کند.

وی ادامه داد: توفیق ما در این است که برخی از کارها را نکردیم. به طور مثال سال پیش با وجود اینکه مشکل نقدینگی داشتیم اما هیچ فروشی غیر فنی را انجام ندادیم. ما از پرتفوی های جذاب گذشتیم چون با اصول تعیین شده ما سنخیت نداشت.

مدیرعامل شرکت بیمه دی درخصوص اینکه آیا برنامه اصلاحی بیمه دی مورد پذیرش بیمه مرکزی قرار گرفته تا توانگری شرکت افزایش یابد گفت: با افزایش سرمایه ما، رتبه توانگری ما قطعاً تغییر خواهد کرد و این موضوع در دست حسابرس است و قرار است فایل آن نهایی شده و به بیمه مرکزی ارائه شود. به هر حال با اقدامات مدیریتی انجام شده رتبه توانگری ما باز هم افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همراهی یک فرایند است و بر اساس چهارچوب های شورای عالی بیمه سعی کردیم به بندهای شواری عالی بیمه پاسخ دهیم و اعتمادی را در بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه ایجاد کنیم و در سال ۹۱ ضریب خسارت ما بالای ۱۵۰ درصد آمده و اما اکنون بعد از کنترل هایی که انجام شده طی ۶ ماه ابتدایی سال ۹۴ این ضریب روی ۴۶ درصد قرار گرفته است. همچنین ما ۵۰۰ میلیارد تومان برای فروش در نظر گرفتیم اما با بررسی هایی که صورت گرفته بودجه اصلاحی را ارائه کردیم.

مدیرعامل شرکت بیمه دی یاداورشد: طی ۶ ماهه اول سال رتبه توانگری ما اعلام نشد و بسیاری از قراردادها را به همین دلیل از دست دادیم اما در ۶ ماه دوم چون رتبه توانگری اعلام شد امیدواریم بتوانیم قراردادهای خوبی ببندیم و رشد پرتفوی خوبی داشته باشیم تا بودجه تعدیل شده‌ای را که به بورس دادیم محقق کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های بیمه یا باید توانگری خود را تقویت کنند و یا اینکه پذیرش ریسک خود را کاهش داده یا متعادل کنند افزود: ما اگر بحث افزایش سرمایه مان اعمال شود رتبه توانگری بهتری پیدا می کنیم. از سوی دیگر با در نظر گرفتن تمهیداتی چون افزایش میزان واگذاری پرتفوی می توانیم در حوزه اتکایی سهم نگهداری خود را پایین بیاوریم.

مهندس بختیاری خاطرنشان کرد: بنابراین اگر پرتفوی خوب و مطابق با اصول و چهارچوب های خودمان در بازار موجود باشد ما ریسک را می‌پذیریم اما سهم نگهداری خودمان را با توجه به موازین فنی تنظیم می کنیم و برای ریسک های بزرگی که بیمه نامه آن را صادر می کنیم با شرکت های اتکایی خصوصی وارد مذاکره می شویم و در قراردادهای اصلی آن را در نظر می گیریم.

مدیرعامل شرکت بیمه دی، با اشاره به نابسامانی‌های حساب‌های شرکت در گذشته افزود: شرکت در گذشته دارای حساب های بانکی بسیاری زیاد بالغ بر ۳۰۰ حساب بانکی بود که به مرور ساماندهی شد و سعی شده در بیمه دی اصلاح نیروی انسانی بر اساس تخصص انجام گیرد و بر همین اساس سعی شد تا در تمامی شعب افرادی قرار بگیرند که در بیمه تخصص داشته باشند. از سوی دیگر انضباط مالی به عنوان یک اصل پیش روی کارشناسان قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۳ بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان تعهدات شرکت جبران شده، گفت: این خسارت‌ها در بخش‌هایی مانند درمان، باربری، آتش سوزی و بوده است. همچنین ۱۸ پرونده مالیاتی تعیین تکلیف شده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب