امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12800 تاریخ انتشار: شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ویژه آذرماه منتشر شد؛

راه موفقیت در «سرآمد» هجدهم

خبرایران:هجدهمین شماره ماهنامه «سرآمد» با نگاهی به راه های موفقیت در کسب و کار و نقش امیدواری در این مسیر، منتشر شد.
راه موفقیت در «سرآمد» هجدهم

به گزارش  خبرایران از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از کروموزم ها تا سیاهچاله ها؛ همه تکاپوی گشتن و گرداندن دارند. همه اجزای این نظم شگفت انگیز، به مدد امید و انگیزه رسیدن به مقصود از حرکت باز نمی ایستند و نخواهند ایستاد. آدم های بزرگ و نام آشنا که سرآمد عرصه خلیفگی خداوند هستند هم، خرج کارشان؛ امید بوده است و امید.
ماهنامه خبری، علمی، آموزشی، تحلیلی «سرآمد»، در هجدهمین شماره اش، سربند امید به پیشانی بسته است و حال آدم را در این روزهای سرد و زرد آذرماه، گرم و سبز می کند.
«مهم ترین رکن پیشرفت و توسعه «امیدواری» است.» این جمله، آغازگر یادداشت سردبیر «سرآمد» برای شماره هجدهم آن است. پرویز کرمی عنوان یادداشت اش را با مدد گرفتن حضرت حافظ؛ «که بد به خاطر امیدوار ما نرسد» آورده است، در بخشی از آن خطاب به مخاطبان عام و خاص می نویسد: «اگر می خواهید کشوری شاداب و پیشرفته و سالم داشته باشید، قبل از هر کاری دانه های امید را در دل کودکان و نوجوانان بکارید. باقی اش را بسپارید به عنایتی که خداوند به امیدواری بندگانش دارد و به برکتی که به کار و بار امیدواران می دهد.»
محمد یوسف نیا نیز در یادداشتی «همای سعادت دانش» را به دام انداخته است و در آن امیدوارانه گفته است: «نگاهی به گذشته نشان می دهد ما باز هم می توانیم در دنیای علم، نقش تاریخی خود را به عهده بگیریم.»
خانم صفا طاهرخانی از کارآفرینان موفق کشور است و در گفت وگویش با «سرآمد» از وجود ضعف قانونی در محدود کردن بازار محصولات دانش بنیان گله کرده است. با این حال، به آینده کار در این عرصه امیدوار است و می گوید: «شرکت دانش بنیان از همان ابتدا با توان مالی کم شروع می کند، کنترل کردن این قسمت یک مقدار دشوار است... از سوی دیگر شرکت های دانش بنیان ارزش افزوده و سود شرکت شان بالاست. ببنابراین از این نظر برتری داریم. چون در بازار معمولی، رقابت خیلی زیاد است. شاید یک شرکت تولیدکننده مواد شوینده 10 درصد هم سود نکند، ولی سود یک شرکت دانش بنیان 500 درصد است.»
آقای حسین حیدری هم از دیگر کارآفرینان جوان و البته موفق کشور هم راز موفقیت اش را نوآوری و کپی نکردن از الگوهای خارجی می داند. او درباره تجربه موفقیت اش می گوید: «حلقه اولیه، همه شریفی بودیم و جالب هم این که در آن تیم سه نفره همه خواستیم کامپیوتر را رها کنیمو برویم در حوزه های رسانه و علوم اجتماعی و امثالهم ادامه تحصیل بدهیم. اما بعد از یکسری مطالعه و اتفاق به این نتیجه رسیدیم که همین حوزه بهترین حوزه تاثیرگذار حتی از جنبه های رسانه ای و روان شناسی و علوم اجتماعی است.»
پند پیر دانای این شماره «سرآمد» را مجتبی شمسی پور برنده جایزه علمی طباطبایی داده است: «توکل». رییس انجمن شیمی ایران معتقد است: «گاهی اوقات رفتن به یک سمتی که قرار است تاثیرگذار باشد و نتیجه بخش شود، مثل چشم بسته پریدن توی دریاست و جسارت و توکلی را می طلبد که فرد پا در این عرصه بگذارد و گرنه استعداد ذاتی همان طور دست نخورده می ماند.» در این گفت وگوی مفصل، نکته های خواندنی و شنیدنی زیادی است هست که باید آن را چندبار خواند.
استاد عبدالله انوار هم از جمله شخصیت های خاص در حوزه ادبیات و تاریخ است که نشست پای صحبت هایش، مخاطب را پشیمان نمی کند؛ چرا که همیشه حرف های تازه و بکری برای گفتن و آموزاندن دارد. او از وضعیت زبان در حوزه علم و فناوری کشور ابراز نگرانی می کند و بر این باور است که: «مثلا در علم اتم یک کلمه فارسی نداریم، یا معادلی برای تکنولوژی هایی که امروز بشر استفاده می کند، نداریم. امروز بشریت قبل از اینکه تکنولوژی را وارد کند، واژه و به عبارت بهتر فرهنگ آن را وارد می کند. ما اما چنین نبوده ایم.»
آقای مهدی امیری هم از دیگر کارآفرینان جوان کشور در حوزه فناوری اطلاعات است و برای «سرآمد» هجدهم از تجربه هایش گفته است: «تجربه ای که در نگهداشت منابع انسانی پیدا کرده ام این است که باید آدم ها برایتان مهم باشند. در دلتان. نه چون مدیر هستید. البته به نظرم نگاه رهبری این چیزها را می طلبد. اینکه حتی از زندگی شخصی شان مراقبت کنید.»
یکی دیگر از گزارش های قابل توجه این شماره «سرآمد» ریشه یابی اختلافات میان سرمایه گذاران و کارآفرینان است و در آن به دنبال پاسخ به این سوال رفته اند که «چرا ایرانی ها از شراکت فرار می کنند؟».
بررسی سرقت ادبی در حوزه مقالات علمی، فاکتورهای تیم سازی، نحوه برخورد با رییسانی که جز خودشان، کس دیگری را نمی بینند، نکته هایی درباره محقق کردن رویاها و چندین گزارش و یادداشت خواندنی و به درد بخور برای نخبگان، سرآمدان، کارآفرینان و امیدواران، در بخش های مختلف شماره هجدهم «سرآمد» قابل دسترس است.
هجدهمین ماهنامه خبری، علمی، آموزشی، تحلیلی «سرآمد»، ویژه آذرماه 1394 در 132 صفحه به صاحب امتیازی بنیاد ملی نخبگان، مدیرمسوولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی در دسترس علاقه مندان است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب