امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12792 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

پیش بینی خرید تضمینی 10 میلیون تن گندم در سال آینده

خبرایران: دکتر علی قنبری معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، رکورد خریدتضمینی 8 میلیون و 80 هزار تن گندم داخلی در سالجاری را نشان دهنده حرکت در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی خواند.
پیش بینی خرید تضمینی 10 میلیون تن گندم در سال آینده

به گزارش خبرایران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، دکتر علی قنبری گفت: امسال واردات گندم نخواهیم داشت و با توجه به بارندگی‌های مناسب در فصل پاییز می توانیم در سال آینده به مرز خودکفایی گندم نزدیک شویم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد که میزان خرید تضمینی گندم داخلی در سال آینده به 10 میلیون تن برسد.

دکترقنبری همچنین اعلام کرد: امسال صادرات 300 هزارتن گندم دروم را در برنامه داریم.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ ثبات قیمت برنج، شکر، روغن و نان در بازار را از نتایج سیاست ها و تدابیر دولت و وزارت جهاد کشاورزی و اقدام‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران در تنظیم بازار محصولات کشاورزی عنوان کرد.

وی در مورد صادرات مجدد نیز گفت: ما برای صادرات مجدد 18 هزار تن شکر و تقریباً 8 هزار تن روغن برنامه داریم و تاکنون 30 درصد آن را صادرات کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: صادرات مجدد شکر و روغن تاکنون 30 میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

وی درباره سیاست های جدید،با توجه به کاهش قیمت جهانی محصولات کشاورزی تاکیدکرد: سیاست دولت و وزارت جهادکشاورزی، حمایت از کشاورزان داخلی است و ما باید برای تولید کالاهای استراتژیک که در ذات اقتصاد مقاومتی است به کشاورزان یارانه بدهیم، حتی اگر قیمت تضمینی از قیمت جهانی بالاتر باشد.

 

دکترقنبری تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و برنامه توسعه کشت فراسرزمینی، با جدیت به دنبال رسیدن به خودکفایی در تولیدمحصولات استراتژیک کشاورزی هستیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب