امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12654 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر ارتباطات خبرداد؛

تلگرام مسدود نمی‌شود/ استخدام یک کارمند مخصوص ایران در تلگرام/عقد قرارداد خواهر خواندگی بین اصفهان و سن‌پترزبورگ

خبرایران: در نشست خبری مشترک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با معاون نخست وزیر روسیه، اعلام شد که تلگرام فعلا مسدود نمی‌شود.
تلگرام مسدود نمی‌شود/ استخدام یک کارمند مخصوص ایران در تلگرام/عقد قرارداد خواهر خواندگی بین اصفهان و سن‌پترزبورگ

به گزارش خبرایران محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه امروز چهارشنبه 27 آبان ماه، با معاون نخست وزیر روسیه دیدار کرد.

معاون نخست وزیر روسیه پس از انجام این دیدار در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و گفت: این سفر دور روزه به ایران بسیار حائز اهمیت بود و ما برای توسعه مناسبات در قالب کمیسیون مشترکی با ایران اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم.

وی بیان کرد: کمیسیون مشترک به طور عملی وزارتخانه و دولت ما را در توسعه مناسبات کمک می‌کند و هر اندازه همکاری فی‌مابین صورت بگیرد احساس خوشایندی خواهیم داشت.
معاون نخست وزیر روسیه یادآور شد: اگر چه من شخص آگاهی هستم اما با بازدید از ایران و سفر به تهران و اصفهان چیزهای جدیدی را مشاهده کردم. ما در این سفر به توافقاتی رسیدیم مبنی بر اینکه از متخصصان دو کشور، شرکت‌ها و کارخانه‌ها حمایت‌هایی را داشته باشیم.

عقد قرارداد خواهر خواندگی بین اصفهان و سن‌پترزبورگ

وی اضافه کرد: ما ارتباطات مستقیم میان استانی را ایجاد خواهیم‌کرد و آقای واعظی تأیید کرده‌اند که اولین اقدام در این زمینه عقد قرارداد خواهرخواندگی بین اصفهان و سن‌پترزبورگ خواهد‌بود.
معاون نخست وزیر روسیه ادامه داد: همچنین حداکثر حمایت از توسعه مناسبات بین تجار را خواهیم داشت. همه صحبت‌های انجام‌شده در این جلسه با سفر پوتین رئیس جمهور روسیه در روز دوشنبه هفته آینده به تأیید می‌رسد.

در ادامه محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: آنچه که امروز در این جلسه مورد بحث قرار گرفت می‌توان به ضوابط ایران و روسیه در ابعاد مختلف اشاره کرد. ما در بعد بین‌المللی و روابط دو جانبه و روابط سیاسی و امنیتی همکاری خوب و قابل قبولی داشته‌ایم و به این نتیجه رسیدیم که در همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی جای کار بیشتری داریم در این ملاقات صحبت کردیم که یک خط اعتباری 5 میلیارد دلاری را بتوانیم برای اجرای پروژه‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر مباحث انجام شده این بود که یک خط اعتبار دیگری بین بانک ایران و روسی به اعتبار دو میلیارد یورو داشته باشیم.

وزیر ارتباطات بیان کرد: زمینه های خوبی برای اجرای پروژه‌ها وجود دارد و روسیه بازار بزرگی برای صادرات غیر نفتی دارد.  تلاش می‌کنیم مشکلات حدود 19 قلم کالایی که در گذشته مشکل صادرات به روسیه را داشت را با پایین آوردن تعرفه‌ها برطرف کنیم تا زمینه صادرات کالا به روسیه تسهیل شود. روسیه پروژه‌های مختلفی را می‌تواند در ایران به اجرا برساند که بالغ بر 30 میلیاد دلار است که طی پنج سال آینده انجام خواهد شد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: در حوزه ارتباطات هم مذاکرات خوبی انجام شد و امروز هم طرح ماهواره مخابراتی و سنجشی را عملیاتی خواهیم کرد؛ چرا که روسیه یکی از سازندگان ماهواره است.

عموم جذب تلگرام شده‌اند اما مسئولان تلگرام از دغدغه‌های ما خبر دارند

وی بیان کرد: هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستند اگر قوانین ایران را رعایت نکنند مسدود خواهندشد و تلگرام یکی از شبلکه‌های اجتماعی است که عموم جذب آن شده‌اند اما آنها به ما اعلام کرده‌اند که از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم ایران آگاه هستند و با هر آنچه ما را برنجاند برخورد می‌کنند.

استخدام یک کارمند مخصوص ایران در تلگرام

واعظی ادامه داد: آنها یک کارمند مخصوص ایرانی را استخدام کرده‌اند و هر مشکل اخلاقی که در تلگرام باشد ما به این کارمند اعلام می‌کنیم و آنها به این مسئله رسیدگی می‌کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با هر آن چیزی که در تلگرام موازین دینی و اخلاقی ما را به خطر بیندازد مقابله خواهیم کرد و موارد مربوطه را به آنها اعلام می‌کنیم همچنین هم‌اکنون این شبکه اجتماعی مسدود نمی‌شود.

وی با اشاره به همکاری نظامی با روسه گفت: موضع رسمی جمهوری اسلامی این است که با افراط‌گری چه از نوع طالبان، القاعده و داعش مخالف هستیم همواره از روز اول جمهوری اسلامی قربانی تروریسم بود و همیشه برای مبارزه با تروریسم پیشگام است.

واعظی در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم ایران و روسیه در سوریه به صورت عملی با داعش مبارزه می‌کنند و ما هر آنچه می‌توانیم برای جلوگیری از این وضعیت مشاوره دهیم دریغ نخواهیم کرد. همچنین همکاری خوبی میان ایران و روسیه برای مبارزه با داعش در سوریه وجود دارد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب