امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12644 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

محمد اله‌یاری خبرداد؛

بسته مطالعاتی برای مدیران فرهنگی/ برگزاری جشنواره‌های دوسالانه نهاد کتابخانه‌ها/هر ماه 2 کتاب برای مدیران به همراه خلاصه ‌آن‌ها ارسال می‌شود

خبرایران: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بسته‌ای را با عنوان «بسته مطالعاتی مدیران» در اختیار مدیران فرهنگی قرار می‌دهد.
بسته مطالعاتی برای مدیران فرهنگی/ برگزاری جشنواره‌های دوسالانه نهاد کتابخانه‌ها/هر ماه 2 کتاب برای مدیران به همراه خلاصه ‌آن‌ها ارسال می‌شود
به گزارش خبرایران، محمد اله‌یاری امعاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد با اعلام این خبر گفت که تهیه کتاب برای مدیران فرهنگی درگیر در فعالیت‌های اجرایی، یکی از بسته‌های مطالعاتی برای اقشار جامعه است. محمد اله‌یاری درباره علت اجرای این طرح گفت: «نهاد با این تصور که ممکن است مدیران فرهنگی فرصت مناسب برای به روزرسانی فکری خود نداشته باشند یک بسته تهیه کرده و تحت عنوان بسته مطالعاتی مدیران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد».

وی افزود: «هر ماه 2 کتاب برای مدیران به همراه خلاصه ‌آن‌ها ارسال می‌شود تا زمینه آشنایی ویژه مدیران فرهنگی با چند کتاب در حوزه مدیریتی فراهم شود».

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد همچنین گفت: «نکته دیگری که به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک می‌کند، معرفی سیرهای مطالعاتی برای اقشار مختلف است. این سیرهای مطالعایت در 3 قالب موضوعی، مخاطب‌محور و مناسبت‌محور است».

وی در توضیح این طرح گفت: «به عنوان نمونه نهاد برای ایام عاشورا و تاسوعای حسینی امسال، مجموعه‌ای را تحت عنوان شرح خون برای طیف‌های مختلف مردم آماده کرد. این مجموعه به معرفی و بیان خلاصه‌ای از کتاب‌های مرتبط با موضوع عاشورا در بازار کتاب پرداخته است».

* از جشنواره کارتون کتاب تا جشنواره خاطرات کتابداران

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتاب نهاد با بیان این خبر گفت: «در جشنواره کارتون کتاب، کارتونیست‌های هنرمند تصاویر و کارتون‌های خود را در حوزه کتاب به جشنواره ارسال می‌کنند. سال گذشته بیش از 60 کشور جهان آثاری به این جشنواره ارسال کردند».آثار ارائه شده مرتبط با کتاب و کتابخوانی است و با توجه به اینکه در قالب کارتون ارائه می‌شود، جذابیت بسیاری داشته و پیام‌های عمیقی به بیننده و مخاطب منتقل می‌کند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد درخصوص نحوه نمایش آثار ارائه شده به جشنواره برای عموم مردم نیز گفت: «در حال حاضر نمایشگاه‌هایی از کارتون‌های برگزیده به صورت چرخشی در کتابخانه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود».

اله‌یاری همچنین به جشنواره دوسالانه خاطرات کتابداران اشاره کرد و در این باره گفت: «کتابداران به اعتبار در ارتباط بودن با مردم و کتابخوان‌ها، وقایع تلخ و شیرین زیادی برایشان اتفاق می‌افتد که تشویق آن‌ها به نوشتن و ثبت خاطرات، هدف اصلی این جشنواره است».

وی افزود: «سال گذشته بالغ بر 2 هزار خاطره به دبیرخانه رسید و خاطرات برگزیده در سالروز تاسیس نهاد معرفی و از نویسنده‌ها تقدیر به عمل آمد».

وی ادامه داد: «امسال در برنامه‌ روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار از کتاب مجموعه خاطرات کتابداران که توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شده، رونمایی شد».

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب