امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12635 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در شورای معاونین اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید شد؛

اهتمام جدی شهرداری تهران در اجراي برنامه هاي اربعين حسینی/ مصاديق فرهنگ و تفكر بسيجي باید در عرصه هاي مختلف تبيين شود

خرایران: در یکصد و نود و چهارمين نشست شورای معاونین اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاكيد برعظمت جايگاه بسيج و نقش گسترده آن در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، برنامه های هفته بسيج و اربعين حسيني ارائه شد.
اهتمام جدی شهرداری تهران در اجراي برنامه هاي اربعين حسینی/ مصاديق فرهنگ و تفكر بسيجي باید در عرصه هاي مختلف تبيين شود

به گزارش خبرایران ازروابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، یکصد و نود و چهارمين جلسه شورای معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه پایتخت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با حضور قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی و مدیران کل اداره برنامه ریزی وتوسعه شهری، سلامت، بانوان، فرهنگی، مطالعات اجتماعی و آموزشهای شهروندی، معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه تهران و همچنین مدیران عامل و روسای سازمان ها و شركت‌هاي تابعه شهرداري تهران در سالن جلسات ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

امرودی: ماندگاری انقلاب اسلامی در گرو ترویج تفكر و انديشه بسيجي است

حجت الاسلام امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طي سخناني ضمن تاكيد بر اينكه بسيج ابتدايي تري و مردمي ترين جلوه ملت ايران است، گفت: فضاي كشور  و پايتخت متاثر از همكاري سپاه و شهرداري در برگزاري هفته بسيج است.

وي ادامه داد: اولين جلوه  انقلاب اسلامي حضور مردم و دومين جلوه تشكيل بسيج بود كه تا به امروز بخش هاي عمده اي از جريانات فرهنگي كشور را ايجاد كرده و از اصلي ترين شاخصه هاي حفظ انقلاب است.

حجت الاسلام امرودی با تاكيد براين كه بسيج يادگار امام راحل براي تمام آزادگان دنياست؛ اظهار داشت: بسيج  بيشترين شهيد تقدیمی به انقلاب اسلامی وگسترده ترين نقش را در دفاع مقدس داشته و امروز نيز رمز توفيق ما در مقاومت، بسيج است.

وی ضمن تاكيد عظمت جايگاه بسيج ونقش آن در انقلاب اسلامي بيان داشت:آن چه كه انقلاب را ماندگار مي كند تفكرو انديشه بسيجي است و وظيفه امروز ما زنده نگه داشتن و موضوعيت دادن به اين تفكر است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: امروز بيشتر از هر روز ديگري بايد به جوانان توجه كرد و هفته بسيج بهانه اي براي معرفي هويت انقلاب اسلامي به جوانان است.

 

نائینی: تمامی ظرفیتهای شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه هفته بسیج و مراسم اربعین حسینی آماده است

در ادامه علی محمد نائینی مشاور شهردار تهران و قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به روشن بودن اهميت بسيج اظهار داشت: امام خميني(ره) با معرفي بسيج به عنوان معجزه انقلاب، بهترين وكاملترين توصيف را داشته اند.

وي ضمن اشاره به اينكه تمركز بر روي تفكر و فرهنگ بسيجي اصل است، ادامه داد: مهمترين كار ما تبيين مصاديق فرهنگ و تفكر بسيجي در عرصه هاي مختلف و معرفي اين فرهنگ و تفكر است.

قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اين كه بر اين كه جمهوري اسلامي مبتني بر قدرت مردمي است برظرفيت شهرداري تهران در برگزاري هفته بسيج تاكيدكرد و ادامه داد: فرهنگ بسيجي بايد برجسته ظهور كند و اين وظيفه تمامي سازمان هاي فرهنگي است كه موانع را از سر راه نيروهاي متدين بردارند.

نائینی گفت: استراتژي دشمن نفوذ اجتماعي و فرهنگي است و در راستاي جنگ نرم امروز دشمن فرهنگ و تفكر بسيجي را هدف گرفته كه ساختار حقيقي و سرمايه ي جمهوري اسلامي و عامل تمايز اين نظام با ديگر نظام هاست.

وي همچنين با اشاره به اهتمام جدي در اجراي برنامه هاي اربعين در خصوص برنامه هاي شهرداري تهران در اربعين حسيني با اشاره به فعال بودن كميته فرهنگي بعثه بيان داشت: در اين زمينه جلسات زيادي برگزار شده و فعاليت هايي درنظرگرفته شده كه شامل راهپيمايي به سمت حرم عبدالعظيم با محوريت دو منطقه 18و19 و شهرياران جوان، ارسال اتوبوس و فعاليت هاي مشخص شده در داخل كشور عراق شهر كربلا و نجف و برگزاري ايستگاه هاي صلواتي مسير پياده روي عزاداران اربعين و... است.

قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری با تاكيد بر تكريم مردم عراق به عنوان ميزبان اربعين اظهار داشت: 5 سياست برگزاري مراسم اربعين ابلاغ شده و به اجرا در مي آيد.

 

برگزاري 374 نمايشگاه عكس و پوستر هفته بسيج در سراي محلات

همچنين در ادامه عبادالله رمضاني مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران برگزاري يادواره شهدا ومحلات،تجليل و تكريم خانواد شهدا، برگزاره يادواره شهداي ورزشكارتهران،تجليل و تكريم از چهره هاي شاخص بسيجي محله ،گلباران مزار شهدا انقلاب و دفاع مقدس و شهداي گمنام،برگزاري 22نمايشگاه عكس باعنوان بسيج در امتداد عاشورا،برگزاري 374نمايشگاه عكس و پوستر هفته بسيج در سراي محلات ،برگزاري نمايشگاه عكس در ايستگاه هاي منتخب مترو و برگزاري نمايشگاه كتاب با موضوع جنگ نرم ودفاع مقدس  را ازجمله  برنامه هاي شهرداري تهران در پاسداشت هفته بسيج اعلام كرد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان كرد:استفاده از فضاي تبليغي سطح شهربا استفاده از ظرفيت هاي تبليغاتي،نصب بنردر سطح محلات مناطق 22 گانه وبهره مندي از فضاهاي موجود در ايستگاه هاي اتوبوس مترو و تاكسي...،اكران فيلم هاي سينمايي درمراكز تابعه،برگزاري كارگاه هاي هنري خلق آثار، مسابقات قرآني و معارف اسلامي باتوجه به تقارن بسيج و اربعين، از ديگر برنامه هاي شهرداري تهران در هفته بسيج است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب