امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12617 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اقبال کتاب‌های ادبی در نشست‌های کتابخوان/ معرفی۲۲۰۰ عنوان کتاب تا به امروز در نشست‌های کتابخوان

خبرایران: از مجموع کتاب‌های ارائه شده در نشست‌های کتابخوان، بیش از ۵۰ درصد در حوزه ادبیات نگاشته شده‌اند.
اقبال کتاب‌های ادبی در نشست‌های کتابخوان/ معرفی۲۲۰۰ عنوان کتاب تا به امروز در نشست‌های کتابخوان

به گزارش خبرایران از ستاد خبری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نشست کتابخوان یکی از اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است. بدین منظور تاکنون بیش از 200 نشست کتابخوان در سطح کشور به صورت عمومی و تخصصی برگزار شده است که تا پایان سال این رقم به 400 نشست می‌رسد.

۲۲۰۰ عنوان کتاب تا به حال در این نشست‌ها معرفی شده است. از مجموع ارائه‌کنندگان کتاب در این نشست‌ها هم 40 درصد کتابدار، 32 درصد اعضای کتابخانه، 12 درصد نویسنده، 4 درصد کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، 3 درصد اساتید حوزه و دانشگاه، 5 درصد مقامات استانی و 3 درصد فعالان رسانه‌ای بوده‌اند.

همچنین ۵۱ درصد از کتاب‌های ارائه شده در این نشست‌ها در موضوع ادبیات نگاشته شده‌اند و 33 درصد هم در حوزه دین بوده‌اند. موضوعاتی چون روانشناسی، تاریخ، دفاع مقدس، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، کتابداری، جغرافیا، فلسفه و علوم محض نیز دیگر موضوع‌های کتاب‌های ارائه شده در نشست‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

لازم به ذکر است نشست کتابخوان در قالب‌های مختلفی چون عمومی، مدرسه، ویژه اصحاب رسانه، مکتب(مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور) یا در رشته‌های تخصصی چون فلسفه برگزار شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب