امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12602 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی اعلام کرد؛

امروز روابط عمومی ها دچار روزمرگی شده اند/ یکی ازاهداف دوره یازدهم سمپوزیوم تدوین قطعنامه جهانی درخصوص نحوه تهیه کمپین های ارتباطی و اثرسنجی است

خبرایران: هوشمند سفیدی دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با اشاره به موضوع این دوره سمپوزیوم، ضمن بیان اینکه امروز روابط عمومی ها دچار روزمرگی شده اند، خواستار توجه به پیشبرد اهداف بر اساس کمپین ارتباطی شد.
امروز روابط عمومی ها دچار روزمرگی شده اند/ یکی ازاهداف دوره یازدهم سمپوزیوم تدوین قطعنامه جهانی درخصوص نحوه تهیه کمپین های ارتباطی و اثرسنجی است

به گزارش خبرایران، هوشمند سفیدی دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی روز یکشنبه در آیین گشایش یازدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی که در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است افزود: نبود ارتقای توانمندی های روابط عمومی ها و کاهش مستمر انگیزه های دست اندرکاران روابط عمومی در حالی که انتظارات مسئولان از آنها در جامعه در حال توسعه و افزایش است، با هم سازگاری ندارند.

وی از نبودن حساسیت متولی روابط عمومی کشور نسبت به سرنوشت این حرفه، انتقاد کرد و خواستار حل مسائل روابط عمومی ها شد.

سفیدی همچنین با اشاره به اینکه روابط عمومی، کلید طلایی است، یکی از ظرفیت های روابط عمومی را، تولید قدرت ارتباطی که پیامد توجه به افکار عمومی است ارزیابی کرد و گفت: ما در عرصه بین المللی از این توان استفاده کرده و به حقوق حقه خود در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای دست پیدا کردیم و اگر از آن در عرصه داخلی استفاده شود، در نتیجه به رضایت مردم و همراهی افکار عمومی برای کسب نتایج لازم خواهیم رسید.

دبیر یازدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با اشاره به موضوع این دوره سمپوزیوم، ضمن بیان اینکه امروز روابط عمومی ها دچار روزمرگی شده اند، خواستار توجه به پیشبرد اهداف بر اساس کمپین ارتباطی شد.

سفیدی در عین حال گفت: اگر طبق برنامه هدفمند و یکپارچه در پی نیل به اهداف معین نباشیم، کسب نتایج خوب و مطمئن ممکن نخواهد شد و امکان ارزیابی میزان موفقیت ها یا ناکامی ها را عملاً پیدا نخواهیم کرد.

دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با تأکید بر اینکه روابط عمومی صرفا، انجام یک سری عملیات و اقدام های ارتباطی نیست، پژوهش را زیربنای عملکرد ارتباطی دانست و گفت: پس از اجرای عملیات و سنجش اثربخشی اقدامات از الزامات کاری روابط عمومی هاست.

سفیدی همچنین با انتقاد از رسانه محوری در اغلب روابط عمومی ها، خاطر نشان کرد: روابط عمومی برای این شکل نگرفته است تا از مدیریت ارشد در مقابل رسانه دفاع و صیانت کند، بلکه روابط عمومی زمینه ساز همکاری سازمان ها و رسانه ها بوده و کار روابط عمومی با این اقدام پایان نمی پذیرد، زیرا ارتباط اصولی با رسانه ها ، تنها یک وظیفه روابط عمومی نیست و همه اهداف و عملیات آن را در بر نمی گیرد.

دبیر این همایش بین المللی، یکی از اهداف این دوره از سمپوزیوم را تدوین قطعنامه جهانی درخصوص نحوه تهیه کمپین های ارتباطی و اثرسنجی آنها عنوان کرد و گفت: قطعنامه تهران، زیربنای توسعه نگرش دست اندرکاران روابط عمومی جهان به مقوله کمپین و لزوم سنجش اثربخشی کمپین های ارتباطی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد که این رویداد بزرگ بین المللی با حضور نمایندگان بیش از یکصد سازمان دولتی و غیردولتی و با ارائه مقاله توسط استادان ایرانی و خارجی از کشورهای آمریکا، اسپانیا، ایتالیا و هلند و ایران برپا شده است.

یازدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ها هم اکنون با حضور بیش از 500 نفر از دست اندرکاران روابط عمومی، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی، جمعی از اساتید علوم ارتباطات و اصحاب رسانه در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو درحال برگزاری است.

بنابراین گزارش دوره قبلی این رویداد بزرگ بین المللی نیز طی سالهای گذشته با حضور میهمانان داخلی و خارجی در تهران برگزار شده است.

در دوره های قبلی نیز با استفاده از تجربیات گذشته به اغنای دوره بعدی افزوده شده و کارگاه ها و کلاسهای آموزشی حرفه ای با حضور اساتید برجسته علوم ارتباطات از داخل و خارج کشور با استفاده از شیوه های نوین ارتباطی و آخرین دستاوردهای این حرفه بوده است.

همه ساله با در نظر گرفتن شاخص ها و ضوابط و مقرارت با داوری های انجام شده برترین ها در حوزه های مختلف این حرفه معرفی و به نحوه شایسته توسط سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی های کشور مورد تجلیل قرار می گیرند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب