امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12578 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به مناسبت بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار صورت می‌گیرد؛

افتتاح ۶ کتابخانه در استان فارس / نواختن زنگ کتاب استان فارس در یک روستا

خبرایران: ۶ کتابخانه در نقاط مختلف استان فارس در آستانه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار افتتاح می‌شود که ۵ کتابخانه آن سهم روستا‌هاست.
افتتاح ۶ کتابخانه در استان فارس / نواختن زنگ کتاب استان فارس در یک روستا

به گزارش  خبرایران از ستاد خبری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علاوه بر افتتاح این کتابخانه‌ها، زنگ کتاب استان فارس نیز روز شنبه ۲۳ آبان ماه در «کَتَک»، یکی از روستاهای شهرستان ارسنجان نواخته می‌شود. کتک روستایی است که انار آن زبانزد مردم و کتابت خوشنویسانش ورد زبان هنرمندان است.

همچنین در این روز کتابخانه ابوذر نیز در این روستا به مساحت ۴۰۰ مترمربع افتتاح می‌شود و حدود ۲۰۰۰ نسخه کتاب با بهره‌برداری از این کتابخانه به دست کتابخوان‌های «کَتَکی» می‌رسد.

اهالی روستای جمال آباد استان فارس هم در این روز شاهد افتتاح کتابخانه پروین اعتصامی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با حدود ۱۵۰۰ نسخه کتاب است. ساختمان این ۲ کتابخانه روستایی توسط دهیاری و بخشداری مرکزی ارسنجان برای ترویج کتابخوانی اختصاص یافته است.

بر اساس این گزادش، در شهر خرامه استان فارس نیز درهای کتابخانه شهید نصرالله ایزدی به مساحت ۳۲۰ مترمربع و با داشتن ۲۰۰۰ نسخه کتاب به روی مردم باز می‌شود. ساختمان این کتابخانه را حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه خرامه به کتابخوان‌های شهرش هدیه کرده است.

همچنین کتابخانه دارالفنون در روستای اکبرآباد کوار این استان به مساحت ۱۹۰ مترمربع و با داشتن ۱۷۰۰ نسخه کتاب و کتابخانه روستای کمالی از توابع لامرد استان فارس به مساحت ۲۲۰ مترمربع، همراه ۲۰۰۰ عنوان کتاب هم افتتاح خواهد شد. ساختمان این ۲ کتابخانه روستایی هم توسط دهیاری این روستا‌ها تأمین شده است.

در روستای سده خنج استان فارس نیز کتابخانه عبدالکریم الزرعونی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با حدود ۱۳۰۰ نسخه کتاب گشایش می‌یابد که ساختمان آن را شیخ محمد بن عبدالکریم زرعونی اهدا کرده است.

همچنین کتابخانه مشارکتی مکتب جعفری استان فارس هم که با حمایت یکی از خیّران این استان به نام حاج حشمت‌الله زمردیان توسعه یافته است به روی مردم باز می‌شود.

گفتنی است، برنامه‌های روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار از چهارشنبه ۲۰ آبان با حضور کتابداران این استان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آغاز شده و با اجرای بیش از ۴۸۰ برنامه فرهنگی از جمله ۳۵ جلسه نقد کتاب، رونمایی از ۳۰‌ عنوان کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب و... در هفته پیش‌رو در تمام نقاط استان ادامه خواهد یافت.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب