امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12563 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در دومين اجلاس ارزيابي تاثير اجتماعي و فرهنگي مطرح شد؛

اتاف موجب شد تا مديريت شهري كارنامه قابل دفاعي از خود عرضه كند/ اتاف باعث نهادينه شدن فرهنگ اجتماعي مي شود

خبرایران: دومين اجلاس ارزيابي تاثير اجتماعي وفرهنگي با عنوان «اتاف، 7سال علمكرد وافق هاي آينده» امروز در تالار ايوان شمس برگزار و از برترین های این حوزه در سه بخش مجزا تقدیر شد.
اتاف موجب شد تا مديريت شهري كارنامه قابل دفاعي از خود عرضه كند/ اتاف باعث نهادينه شدن فرهنگ اجتماعي مي شود

به گزارش  خبرایران ، در اجلاس «اتاف، 7سال علمكرد وافق هاي آينده» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، شهرداران و معاونین اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه پایتخت، مدیرکل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مدیران مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری های مناطق، و جمعی از مدیران شهری کلانشهرها، اساتید، پژوهشگران و فعالان عرصه پژوهش حضور داشتند.

در اين اجلاس علي اصغر محكي مديركل دفتر مطالعات معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: از 60 سال گذشته در دنيا موضوع ارزيابي تاثيرات اجتماعي و فرهنگي پروژه هاي توسعه آغاز شده است كه كشور ما بافاصله اي 50 ساله اين موضوع را مورد توجه قرار داد.

وي با اشاره به اين كه اتاف ديدگاه ها را تغيير داد افزود: ارزيابي تاثير اجتماعي وفرهنگي موجب شد تا مديريت شهري كارنامه قابل دفاعي را از خود عرضه كند.

 

اتاف در دو بخش توليد دانش و ادبيات موفق بوده است

در ادامه اين برنامه مصطفوي قائم مقام معاونت برنامه ريزي و توسعه شهري شهرداري تهران گفت:يكي از ارزشمندترين دستاوردهاي دوره مديريت دكتر قاليباف موضوع اتاف است كه اميدواريم تداوم داشته باشد.

وي  با اشاره به اين كه براي ارتقای جايگاه اتاف بايد به دنبال رفع نواقص باشيم اظهار داشت:اتاف در دو بخش توليد دانش و ادبيات موفق بوده اما در حوزه نهادي بايد اتفاقاتي صورت گيرد.

قائم مقام معاونت برنامه ريزي و توسعه شهري شهرداري تهران با بيان اين كه امروز اتاف جزو سياستگذاري وبرنامه ريزي و طرح ريزي شهرداري تهران است ادامه داد: اتاف بايد به باور مديران و كارشناسان شهرداري برسد و مديران آموزش لازم را در اين زمينه ببينند.

مصطفوي با تاکید بر لزوم توجه مدیران شهری به موضوع اتاف و اتخاذ این رویکرد و خط مشي در برنامه های پیش رو، افزود: اتاف براي حل مشكلات بايد رابطه محكمي با نظام برنامه ريزي داشته باشد تا بتواندنواقص سياست گذاري ها و برنامه ريزي ها  را حل كند.

 

شهردار اصفهان: اتاف باعث نهادينه شدن فرهنگ اجتماعي مي شود

همچنين در ادامه جمالي نژاد شهردار اصفهان گفت: اگر خدمات در اختيار شهرهاي كوچك قرار گيرد مهاجرت به شهرهاي بزرگ كاهش مي يابد و بسياري از مشكلات كلان شهر ها حل مي شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر نظام شهري اصلاح شود شاهد تمدن سازي نوين خواهيم بود و به ايدئولوژي مورد نظر دست پيدا مي كنيم.

وي با اشاره به اين كه اتاف باعث نهادينه شدن فرهنگ اجتماعي مي شود اظهار داشت:با نهادينه شدن فرهنگ اجتماعي دستاوردهاي بسياري خواهيم داشت و در آينده شاهد شهرهاي اسلامي دانش محور با سبك زندگي بالا خواهيم بود.

همچنين حجت الاسلام والمسلمين زم گفت: در اسلام به گونه هاي مختلف به مسئله اتاف اشاره شده و روايات بسياري وجود دارد كه قبل از هركاري به اثرات بعد از آن كار بايد فكر كرد.

وي ادامه داد: ما از اجتماع نمي توانيم به فرهنگ برسيم بلكه بايد از فرهنگ به اجتماع برسيم و در اتاف قبل از تاثير اجتماعي تاثير فرهنگي بايد مورد توجه قرار گيرد.

حجت الاسلام والمسلمين زم اظهار داشت: اگر بخواهيم اثري را ارزيابي فرهنگي كنيم بايد ايرانيت و اسلاميت آن اثر را در نظر گيريم.

وي افزود: اتاف مسئله ي فرهنگ و اجتماع با توجه به دو مقوله اسلاميت و ايرانيت است و بدون در نظر گرفتن اين دومقوله خروجي اتاف ارزشي نخواهد داشت.

همچنين در اين برنامه ايماني جاجرمي با موضوع خطاهاي استراتژيك در اتاف و مهاجري با موضوع نقد اتاف با رويكرد كاستي ها چالش ها و افق هاي آينده به سخنراني پرداختند.

گفتني است در پايان اين اجلاس از شهرداران، معاونت ها و سازمان ها،مناطق ،پژوهشگران وناظران علمي برتر  اتاف تقدير شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب