امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12530 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی اعلام کرد؛

برگزاری پنجمین همایش«بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت» دی‌ماه دربرج میلاد/ گسترش ارتباطات بین‌المللی‌؛ فرصت‌ها و چالش‌ها درهمایش پنجم/ معیارهای اصلی معرفی بانک‌های برتر نوآورانه، کاربردی و اقتصادی بودن

خبرایران: علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: پنجمین همایش «بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت» امسال توسط پژوهشکده پولی و بانکی با همکاری شرکت ملی انفورماتیک و بخش آی تی بانک مرکزی برگزار می‌شود.
برگزاری پنجمین همایش«بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت» دی‌ماه دربرج میلاد/ گسترش ارتباطات بین‌المللی‌؛ فرصت‌ها و چالش‌ها درهمایش پنجم/ معیارهای اصلی معرفی بانک‌های برتر نوآورانه، کاربردی و اقتصادی بودن

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری تشریح جزئیات برگزاری پنجمین همایش «بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت» بعدازظهر امروز با حضور«علی دیواندری» رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی  و اصحاب رسانه در ساختمان پژوهشکده پولی و بانکی برگزار و این نشست خبری «علی دیواندری»  رئیس پژوهشکده پولی و بانکیدرخصوص برگزاری پنجمین همایش «بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت» اظهارداشت: امسال پنجمین سال است که همایش «بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت» توسط پژوهشکده پولی و بانکی با همکاری شرکت ملی انفورماتیک و بخش آی تی بانک مرکزی برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی تصریح کرد: از آنجا که موضوع آی تی، روز و به روز در نظام بانکی اهمیت پیدا می‌کند لازم است در کنار سایر موضوعاتی که بانک مرکزی سالانه برای آن همایش برگزار می‌کند در حوزه بانکداری الکترونیک هم همایش‌های لازم برگزار شود؛ چراکه موضوعی حیاتی و زیربنایی برای نظام بانکی است و لازم است به صورت سالیانه این اقدام صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: این رخداد مورد اقبال بخش‌های مختلف نظام بانکی و سایر بازیگران این عرصه قرار گرفته است. همچنین این فقط یک رویداد علمی یا حاکمیتی نیست بلکه هم جنبه علمی، هم کاربردی و هم حاکمیتی دارد و هم اینکه یک رخداد اقتصادی و تجاری در حوزه آی تی است. بنابراین از ابعاد مختلف برای ما دارای اهمیت است.

دیواندری تاکید کرد: بانکداری الکترونیک موضوعی مهم در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و یکی از دستاوردهای آن جذب نخبگان حوزه آی تی و جلوگیری از مهاجرت مغز‌ها در حوزه آی تی و فعالیت‌های بانکداری الکترونیک است و از بُعد حاکمیتی، نهادی همانند بانک مرکزی باید فرصتی پیدا کند که دستاوردهای خود را برای نظام بانکی تشریح کند و در حوزه نمایشگاهی شرکت‌هایی که می‌توانند در پیشبرد اهداف بانکداری الکترونیکی نقشی ایفا کنند می‌توانند در این همایش دستاوردهای خود را بیان کنند.

وی ادامه داد: به نظرم این همایش فرصتی برای طرح این دیدگاه‌ها و تبادل‌نظرهاست و کمک خواهد کرد که پیشرفتی در حوزه بانکداری الکترونیک صورت بگیرد و محور اصلی پنجمین همایش بانکداری الکترونیک «گسترش ارتباطات بین‌المللی‌؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» است و به دلیل اینکه برجام در حال اجرایی شدن است و در حال خروج از انزوای بین‌المللی هستیم، پیش‌بینی می‌شود بعد از اجرای برجام فرصت‌های لازم برای تعامل بین‌المللی فراهم شود.

دیواندری یادآورشد: یکی از فرصت‌هایی که در این تعاملات بین‌المللی فراهم می‌شود این است که بانک‌های ما باید روابط بین‌المللی خود را از سر بگیرند و در این زمینه استانداردها تغییر کرده است و در حوزه تعاملات بین‌المللی باید استانداردهای بانک‌های دنیا را در فعالیت‌های بانکی خود رعایت کنیم و اندیشمندان و مدیران اجرایی داخلی و خارجی در این همایش فرصتی پیدا می‌کنند تا الزامات جدید را بیان کنند و نظام بانکی ما در جریان آخرین تحولات بانکداری الکترونیک قرار بگیرد.

وی عنوان داشت: نکته دیگر حضور شرکت‌های آی تی در کشور بعد از اجرای برجام است و شرکت‌های صاحب فناوری فرصتی پیدا می‌کنند تا محصولات خود را به بازار ایران وارد کنند و این همایش می‌تواند نقطه شروعی برای این تعاملات باشد و این همایش، این دو موضوع اصلی را پوشش می‌دهد و برگزار کنندگان آن پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان متولی از طرف بانک مرکزی و شرکت ملی انفورماتیک به عنوان بازوی تکنولوژیک این همایش است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی درخصوص اهداف کلان برگزاری این همایش ابرازداشت: بررسی روندهای کلان بین‌المللی در حوزه بانکداری الکترونیک، ایجاد فضای مناسب برای سیاست‌گذاران و بانکداران داخل، معرفی نقشه راه نظام‌های پرداخت ملی، بررسی قوانین و مقررات موجود در حوزه بانکداری الکترونیک و ارائه دستاوردهای ملی و بین‌المللی در حوزه بانکداری الکترونیک اهداف کلان این همایش هستند.

وی اضافه کرد: همچنین این همایش فرصتی است برای اینکه کارشناسان حوزه بانکداری الکترونیک اطلاعات خود را به روز کنند و همچنین فرصتی است برای اینکه شرکت‌های فعال در حوزه آی تی محصولات و خدمات خود را ارائه دهند و در این تعامل جمعی حضور داشته باشند و یکی از تفاوت‌های عمده همایش امسال این است که با تنوعی که در همایش برای مخاطبان صورت خواهد گرفت تلاش می‌شود در طول دو روز برگزاری این همایش مخاطبان تا پایان همایش حضور داشته باشند.

دیواندری درخصوص محورهای اصلی برگزاری این همایش هم خاطرنشان کرد: نظام‌های پرداخت، صنعت بانکداری، زیر ساخت‌های بانکداری دیجیتال و هوش تجاری، محورهای اصلی این همایش هستند و همایش «بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت» هم به لحاظ محتوای علمی و هم تکنولوژیکی، معتبرترین همایش در حوزه بانکداری الکترونیک است و حضور بانک مرکزی و صاحب‌نظران فرصت مغتنمی، برای حضور پژوهشگران در عرصه بانکداری الکترونیک محسوب می‌شود.

وی درباره برنامه‌های جانبی این همایش نیز گفت: برگزاری نمایشگاه و جشنواره مرحوم نوربخش از برنامه جانبی این همایش است و بانک‌های نوآور در حوزه بانکداری الکترونیک را رتبه بندی کرده و رتبه‌های بالا را معرفی خواهیم کرد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی عنوان داشت: سه معیار نوآورانه، کاربردی و اقتصادی بودن، معیارهای اصلی معرفی بانک‌های برتر است و یکی از دستاوردهای این همایش می‌تواند این موضوع باشد که بانک‌ها خدمات کاربردی و نوآوری در جهت حل مشکل مشتریان داشته باشند و این کار هم طبق روال گذشته انجام خواهد شد و همچنین بخش جدیدی به همایش امسال اضافه شده و آن هم مسابقه «سخن ساده» است. که در نظر داریم خانواده بزرگ نظام بانکی درگیر این کار شده و در حوزه بانکداری الکترونیک پیشنهادهای خود را ارسال کنند و به ایده‌های برتر جایزه اختصاص داده می‌شود.

بنابراین گزارش، پنجمین همایش «بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت» روزهای 21 و 22 دی‌ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب