امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12496 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه 11 تهران تأکید کرد؛

هویت سازی مذهبی و فرهنگی دردل محلات با توجه به خرده فرهنگ ها

خبرایران: شهردار منطقه 11 در بازدید از محله عباسی و دیدار با هیئت مدیره ؛ تنوع خرده فرهنگ ها در محلات شهر تهران را یکی از مهم ترین اولویت های مدیریت شهری برای هویت بخشی اجتماعی در محله ها دانست که ضرورت نگاه کارشناسی نسبت به بستر سازی فرهنگی را می طلبد.
هویت سازی مذهبی و فرهنگی دردل محلات با توجه به خرده فرهنگ ها

نصراله آبادیان با اشاره به این که امروز نوع مدیریت محله با حضور نمایندگان آموزش و پرورش ،مساجد ،بسیج و سمن ها کیفیت بهتری یافته است ؛ اقدامات اجرایی فرهنگی در مقیاس خانه به خانه را بسیار ارزشمند دانست و گفت: محله عباسی با داشتن 18 مسجد یکی از محلات مستعد در اقدامات فرهنگی و مذهبی در شهر تهران است .

شهردار منطقه 11 افزود: اجرای سند توسعه محلات بر اساس اسناد بالا دستی و توسعه خطوط مترو از اقدامات اجرایی پایتخت است که در دل طرح جامع 20ساله برنامه ریزی شده و همچنین تا پایان برنامه توسعه شهر تهران تا سال 97 مراکز شهربانو با کارکرد ویژه برای بانوان ؛ در تمامی مناطق ایجاد خواهد شد.

او خاطر نشان کرد که اختیارات منطقه ای برای مدیریت هر چه بهتر منطقه به نواحی داده شده تا اقدامات محلات تسهیل شود.

آبادیان ضمن تأکید بر اهمیت توجه به محله به عنوان مجموعه ای از وابستگی ها ، تعلقات اجتماعی ، روابط همسایگی و هویت مشترک فرهنگی ساکنین؛ توجه به تنوع خرده فرهنگ ها در بطن جامعه را کوششی برای  نهادینه کردن هویت محلی مردم عنوان کرد که در مقیاسی ظریف تر و دقیق تر برای حل مشکلات و ارتقای سطح فرهنگ شهروندان ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت تدوین سند توسعه محله  گفت : احصاء نیاز های اساسی و برنامه ریزی برای تأمین اعتبار و اقدامات اجرایی محله رکن اساسی برای هر گونه فعالیت در محله است .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب