امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12472 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۴:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حبیب کاشانی اعلام کرد؛

پول کمیته المپیک به دستمان نرسیده ودرفدراسیون فوتبال بلوکه شده/برای هرنفردراردوی تیم امید 80 تا 105 دلار هزینه می‌کنیم/سهمیه سی‌آی‌پی ما قطع شد/ شب بازی فینال تیم امید یک مربی لیگ برتر پیامک داد که فردا بازیکنانش بازی نکند

خبرایران:مدیرتیم ملی امید ایران گفت:تا به امروز کمیته المپیک 132 میلیون تومان به ما کمک کرده است که هنوز به دستمان نرسیده است. این پول در فدراسیون بلوکه شده و در صورت رفع تحریم به دست ما می‌رسد.
پول کمیته المپیک به دستمان نرسیده ودرفدراسیون فوتبال بلوکه شده/برای هرنفردراردوی تیم امید 80 تا 105 دلار هزینه می‌کنیم/سهمیه سی‌آی‌پی ما قطع شد/ شب بازی فینال تیم امید یک مربی لیگ برتر پیامک داد که فردا بازیکنانش بازی نکند

 به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری تیم ملی فوتبال امید ایران بعدازظهرامروز 13 آبان 1394 با حضور«حبیب کاشانی» مدیر تیم ملی امید ایران ،«محمدخاک پور» سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس شهرداری منطقه 9 تهران برگزارو دراین نشست خبری «حبیب کاشانی» مدیر تیم ملی امید ایران درخصوص شرایط تیم ملی فوتبال امید ایران اظهارداشت: به اصحاب رسانه خیر مقدم می‌گویم و امیدوارم بتوانیم پاسخگوی دوستان خبرنگار باشیم. چهلمین روز درگذشت هادی نوروزی را به خانواده ورزش تسلیت می‌گویم جا دارد روز 13 آبان را هم گرامی بدارم. از شهردار منطقه 9 به دلیل میزبانی این نشست هم تشکر می‌کنم.

مدیر تیم ملی امید ایران تصریح کرد: در مورد قرارداد خاکپور باید بگویم. قسمتی که مربوط به قرارداد است باید در اختیار فدراسیون باشد. از ابتدا بحث قرارداد با فدراسیون بود. باید این جلسه برگزار می‌شد. از اول فروردین قرارداد دوم آغاز شده است. بحث بعدی مکانی بود که باید قرارداد در آن بسته می‌شد. بحث سوم هم راجع به محتوای قرارداد بود بند 13 این قرارداد بسیار سوال برانگیز بود و حس خوبی به مربیان نمی‌داد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه با کفاشیان او اعلام کرد از بند 13 خبر نداشته است. قرار بود این بند تصحیح شود که این اتفاق افتاد و قرارداد به فدراسیون دادیم قرار است مفاد جدید نوشته شود و قرارداد امضا شود حرف کفاشیان برایی ما مستند است و ‌از سال 86 که به پرسپولیس آمدم تمام نشست‌های ما در این سالن بوده است. اگر دوستانی به ورزشگاه می‌روند یا افرادی که به محل کار می‌روند از این منطقه راحت انجام می‌شود. در پرسپولیس شهرداری اسپانسر ما بود ما با بانک شهر صحبت کردیم تا برای تیم ملی امید اسپانسر ما شود.

کاشانی افزود: تیم‌های مختلف از بانک‌ها به عنوان اسپانسر استفاده می‌کنند. برای هر نفر در اردو از 80 تا 105 دلار هزینه می‌کنیم و تهیه این مبالغ سنگین است. اگر کمک دوستان نباشد تهیه این پول‌ مشکل است. تا به امروز کمیته المپیک 132 میلیون تومان به ما کمک کرده است که هنوز به دستمان نرسیده است. این پول در فدراسیون بلوکه شده و در صورت رفع تحریم به دست ما می‌رسد. پول قرارداد مربیان را به ما ندادند. به خاطر اینکه مربیان زندگی دارند و فرزند دانشجو دارند را پول تهیه کردیم و به بازیکنان دادیم.

وی ادامه داد: حالا پولی که ما دادیم را هم از قراردادها کم کردند. از کمیته المپیک به ما پول دادند اما در فدراسیون این پول بلوکه شده و با وجود اینکه کفاشیان چند بار دستور اکید داده است این پول را به ما نداده‌اند. تیم ما تیم المپیک است و نیاز به نگاه ملی داریم تمام تلاش ما این بوده که تعامل بین فدراسیون، وزارت و کمیته المپیک به وجود بیاید. این بحث‌ها که مربی چه کسی باشد ایرانی یا خارجی باشد را نداشتیم و از این مرحله گذر کردیم..

مدیر تیم ملی امید ایران تاکید کرد: سهمیه سی‌آی‌پی ما قطع شده است. در اردوی قطر از طریق سی‌آی‌پی‌ رفتیم اما الان این خبر را به ما دادند که این مسئله قطع شده است. این اتفاقات مشکل‌دار نیست؟! دوستانی که به ما قول داده بودند به ما کمک کردند. برخلاف نظر شما من به خودم نمره قبولی نمی‌دهم. شان تیم ما بالاتر از این حرف‌ها است که بازیکنان با لباس، کفش، چمدان  روحیه بگیرد این مسئله نیاز اولیه است. چند روز پیش برمک را دیدم او گفت با کمک تعدادی از دوستان این اقلام را برای تیم جوانان در نظر گرفتیم و آنها روحیه گرفتند.

وی عنوان داشت: تا امروز تلاش کردیم مسائل مدنظر کادرفنی تهیه شود اما تاکنون معتقدم شان تیم رعایت نشده است. وقتی آمدیم به تیم امید 20 دلار پول تو جیبی و به تیم بزرگسالان روزی 100 دلار پول تو جیبی می‌دادند. این بازیکنان متعلق به آینده فوتبال ایران هستند باید بیشتر از آنها حمایت کنیم مطمئن باشید 50 بازیکنی که برای امید ثبت نام شدند آینده فوتبال ما هستند. می‌بینم مربیان تیم ملی امید جلسات بلند مدتی دارند. کادر پشتیبانی هم تمام تلاشش را می‌کند. نهادهای خارج ورزش هم باید نمره 20 بگیرند با کمترین مشکل خروجی روبرو بودیم و حسین اخوت سرپرست تیم می‌تواند این مسئله را تائید کنند.

کاشانی یادآورشد: اکثر بازیکنان ما یا سرباز هستند یا دانشجو اما با هماهنگی نظام وظیفه و سپاه مشکل خروجی بازیکنان حل شده است. همه باید منیت را کنار بگذاریم. اسم نمی‌برم شب بازی فینال مربی لیگ برتر به من پیامک داده که فردا بازیکنانش بازی نکند، چرا که تیم آنها جمعه در لیگ برتر بازی دارند. این نگاه ملی نیست ما در غرب آسیا و بین 9 کشور عربی به میدان برویم آن وقت یک مربی می‌گوید به خاطر منافع باشگاهی بازیکن را بازی ندهیم. بازیکنان ما بعد از قهرمانی در غرب آسیا 500 دلار پاداش گرفتند اما بازیکنان تیم ملی بزرگسالان برای پیروزی مقابل گوام و ترکمنستان 2-3 هزار دلار می‌گیرند طبیعی است که در این شرایط بازیکن حاضر باشد در نیمکت تیم ملی بزرگسالان بنشیند اما آنجا باشد. خودش را به مریضی بزند که نیاید.

وی ادامه داد: در این شرایط امتیاز سی‌آی‌پی را هم در این وضعیت اگر یک نفر در تیم ملی بزرگسالان 3 ماه پول نگیرد دائم این مسئله گفته می‌شود در این شرایط مگر سعید عزیزیان و مربیان ما زندگی ندارند. آنها هم دارای خانواده هستند و با خاکپور اگر هزار جلسه بگذاریم و تعامل نباشد فایده نخواهد داشت. از روز اول کاری تعامل خود را با تیم ملی بزرگسالان انجام دادیم. در بحث فنی و تمرینی هم تعامل خود را با باشگاه‌هاانجام دادیم.

کاشانی افزود: بازیکنان را آماده به تیم‌هایشان بازگرداندیم. حتی بازیکن مصدوم گرفیم و سالم به تیم‌هایشان باز گرداندیم بچه 10 ساله نیستم و اگر مشورتی بدهند از پیشنهاد منطقی استقبال می‌کنیم.در مورد اعزام خبرنگاران و عکاسان هم من به شخصه از علیپور،‌ رسایی و اخوت می‌خواهیم شرایط را بررسی کنند و تا مشخص شود چقدر می‌توانیم سوبسیت بدهیم تا با تیم رسانه‌ای اعزام شویم.

وی در مورد اینکه چرا قرار داد کن استید، پاره وقت است، تصریح کرد: یکی از بهترین‌ قراردادهای ما بوده است. باشگاه با تیم ملی فرق دارد. باشگاه 10 ما کار می‌کند. برای مربیان خارجی باشگاه باید مسکن و سایر امکانات را تهیه کرد اما در تیم‌باشگاهی شرایط فرق می‌کند. کن استید به صورت پاره وقت با ما قرارداد بسته است. او در هنگام اردوها به جمع ما می‌آید و قراردادش پاره وقت است. ما در هر اردو او را فرا می‌خوانیم و همانجا هزینه‌ها را پرداخت می کنیم. در روزهایی که تیم برنامه ندارد او از ما حقوق می‌گیرد و با رئیس فدراسیون فوتبال آلمان جلسه داشتیم، او به من و کفاشیان اعلام کرد اگر بخواهم چکیده فعالیت‌های خود در راستای رسید.

مدیر تیم ملی امید ایران ابرازداشت: عراق از ما تقاضای پول کرد تا برای دیدار دوستانه به آنها پول بدهیم، به دلیل جایگاه کشورمان این مسئله پذیرفتنی نیست. برای دیدار با کره شمالی به دلیل که حریفی از شرق آسیا در گروه ما است قبول کردیم هزینه اقامت آنها را هم بدهیم. برای دعوت از کشورها باید هزینه آمدن و اقامت را بدهیم و قتی به ترکیه می‌رویم و چند بازی دوستانه انجام می‌دهیم در امارات انجام می دهیم و در همان مقطع استقلال خوزستان هم در آن مقطع در امارات است البته عراق اکنون متقاضی بازی دوستانه با ما شده که باید دید نظر کادرفنی چیست ما دوست داشتیم با ژاپن و کره جنوبی هم بازی کنیم که این مسئله مورد موافقت آنها واقع نشد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ای که ما به فدراسیون دادیم باید بودجه هم به ما تعلق می گرفت. متاسفانه تا امروز هیچ پولی به ما ندادند. یک بار اعلام شد به ما کمک مالی شود اما این اتفاق نیفتاده است. گرفتن 132 میلیون پول از طباطبایی در فدراسیون فوتبال مثل گرفتن پول فدراسیون فوتبال در تحریم از فیفا است و تلاش ما این است که قبل از اعزام به قطر یک اردوی 4 روزه در مشهد داشته باشیم بازیکنان به مشهد بروند و از حضرت امام رضا امداد بگیریم

کاشانی درپایان در مورد اینکه کمیته المپیک چرا راضی به کمک مالی به تیم ملی امید نیست، خاطرنشان کرد: علت تاخثر اخوت در جلسه امروز پیگیری وضعیت بازیکنان سرباز بود. ما تیم و جزوی از فدراسیون فوتبال هستیم. فدراسیون باید در ابتدای سال برنامه بودجه‌ای را اعلام کند. قبل از سال به ما باید بودجه را می‌گفتند در نهایت اعلام شد که بودجه نداریم .

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب