امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12395 تاریخ انتشار: جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور/ رشد 40 درصدی حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه امسال

خبرایران: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مرغداران و دامداران و شرکت های خدماتی به این تولیدکنندگان افتتاح شد.
افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور/ رشد 40 درصدی حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه امسال

به گزارش خبرنگارخبرایران، اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی پیش از ظهر امروز و در غیاب رکنی معاون امور دام وزارت جهاد کشاوری که به اتفاق محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در ماموریت استانی فارس به سر می برد، در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته شرکت کرد و در جمع خبرنگاران رشد 40 درصدی حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه امسال را پس از تحریم ها، فراهم کننده شرایط خوب و تازه برای این صنعت عنوان کرد

زند افزود: در این نمایشگاه 500 غرفه شرکت های ایرانی و خارجی حضور دارند که 98 غرفه آن متعلق به کشورهای خارجی است.

وی با بیان این که این امر نشان دهنده رشد صنعت دام و طیور در کشور است، اظهارکرد: خوشبختانه شرکت های داخلی نیز حضور پررنگی در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته داشته اند، به طوری که حضور شرکت های داخلی نیز با 30 درصد رشد مواجه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که حضور شرکت های خارجی می تواند شرایط مناسبی را برای رقابت پذیری شرکت های داخلی فراهم کند، گفت: شرکت های دارویی داخلی در سال های تحریم توانستند به خوبی روی پای خود بایستند و هم اکنون حضوری قوی در این نمایشگاه داشته باشند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: یکی از نکات مثبت دولت تدبیر و امید حضور فعال بخش خصوصی در کنار بخش دولتی بوده که امیدواریم فصل جدیدی از فعالیت های تحقیقاتی را با حضور بخش خصوصی داشته باشیم.

زند در مورد اجرای قانون محصولات تراریخته در کشور افزود: در راستای تولید محصولات تراریخته کشاورزی و بر اساس قانون ایمنی زیستی عمل می کنیم و طبق آن باید هر بخش تولید که مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است از طریق آن وزارتخانه مورد رسیدگی قرار گیرد و در بخش بهداشتی محصولات تولیدی نیز، مسوولیت به وزارت بهداشت محول شده است.

وی اضافه کرد: البته کمیسیون های مربوطه نیز در این خصوص تصمیم هایی را برعهده دارند و سازمان محیط زیست نیز در شورای عالی ایمنی زیستی در هنگام تصویب قوانین حضور دارد و رای خود را اعلام می کند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و فرآورده های لبنی و صنایع وابسته از امروز هشتم تا 11 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب