امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12390 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آخرین اخبار از تلفات و خسارات سیل در 8 استان کشور؛

خسارت دیدن تاسیسات زیر بنایی ایلام/ 6 کشته و یک مفقود/ باران ایلام در 100 سال اخیر بی سابقه بود/ بازدید نوبخت از مناطق سیل زده

خبرایران: در پی بارش شدید باران از شب گذشته تاکنون 8 استان و 26 شهرستان کشور دچار سیل و آبگرفتگی شدند که تاکنون 6 کشته و یک مفقود در پی داشته است.
خسارت دیدن تاسیسات زیر بنایی ایلام/ 6 کشته و یک مفقود/ باران ایلام در 100 سال اخیر بی سابقه بود/ بازدید نوبخت از مناطق سیل زده

به گزارش خبرایران، در پی بارش شدید باران از شب گذشته تاکنون 8 استان و 26 شهرستان کشور دچار سیل و آبگرفتگی شدند که با خسارات و تلفات همراه بوده است.

مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفتگو یی با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی در استان‌های متاثر از سیل و آبگرفتگی اظهار کرد: سیل 8 استان کشور و 26 شهرستان را متاثر کرده که تا کنون 6 کشته و یک مفقود در پی داشته است. تاکنون به 313 نفر از هموطنان امدادرسانی شده است.

 
سخنگوی سازمان امداد و نجات ادامه داد: همچنین 10 تن از شهروندان در استان کرمانشاه در مدارس اسکان داده شدند و 19 تن نیز به مناطق امن منتقل شدند.
 
مرتضوی اظهار داشت: در همین راستا تاکنون تخلیه آب از 60 واحد مسکونی و رهاسازی 10 خودرو گرفتار در آب در این مناطق انجام شده است.
 
سخنگوی سازمان امداد و نجات خاطر نشان کرد: 58 تیم امدارسانی شامل 286 نفر تاکنون به مناطق سیل زده اعزام شده اند.
 
3 کشته و یک مفقود در سیل ایلام
 
معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به آخرین آمار از خسارات و تلفات سیل در این استان گفت:متاسفانه شمار کشته شدگان سیل ایلام به 3 تن افزایش یافته است.‎
 
وی در ادامه با اشاره به تخریب گسترده منازل و زیر ساخت های شهری در پی سیل گفت:  همچنین در 50 در صد شهر قطعی آب و 20 درصد مناطق قطعی برق را شاهد بوده ایم.‎
 
معاون عمرانی استاندار ایلام اظهار کرد: هموطنان ما در شهر ایلام با توجه به قطعی آب نیمی از شهر نیاز مبرمی به آب معدنی دارند.

این در حالی است که سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد تعداد کشته ها و مفقودین می گوید: در این حادثه یک نفر کشته و یک نفر هم مفقود شده است.

امدادرسانی به 460 نفر و اسکان اضطراری 35 تن/اعزام تیم‌های عملیاتی

حسین درویشی ، معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر در خصوص عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی امروز کشور گفت: شش استان آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان در شهرستان های تسوج، ایلام، ایوان غرب، مهران، سنندج، سرپل ذهاب، شیروان، ملکشاهی، کرمانشاه، گیلانغرب، کنگاور، بیستون، اسلام آباد،روانسر، پاوه،سنقر،چرداول، کوهدشت، ثلاث باباجانی، شیروان، جوانرود، الشتر و باغ ملک  متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر 22شهرستان مذکور، 13 شهر نیز متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند، افزود: 17 روستا نیز در پی وقوع سیل و آبگرفتگی دچار آسیب شده اند.

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر به  امدادرسانی  70 تیم عملیاتی هلال احمر متشکل از 340 امدادگر و نجاتگر، اشاره کرد و یادآور شد: تا ساعت 14:30 دقیقه امروز(پنجشنبه)  به 460نفر از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شده است و 35 نفر هم به صورت اضطرازی اسکان داده شدند؛ علاوه بر آن 20 تن نیز به مناطق امن انتقال داده شده اند و یک نفر نیزز در سیل ایلام مفقود شده است.

به گفته وی، به وسیله  دستگاه های موتورپمپ و لجن کش تخلیه آب از 75 واحد مسکونی انجام شد و 12 دستگاه خودرو هم از سیل رهاسازی شدند.
درویشی در خصوص منابع و تجهیزات به کارگیری شده در سیل و آبگرفتگی 6 استان متاثر در سراسر کشور، اظهارداشت: 60 دستگاه خودرو، 20 دستگاه موتور پمپ و لجن کش برای امدادرسانی به هموطنان در مناطق متاثر از سیل به کارگیری شد.

وی تصریح کرد:  35 تخته پتو، 20 تخته موکت، 60 قوطی کنسروجات، 60 قرص نان، 60 بطری آب معدنی نیز میان آسیب دیدگان توزیع شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب