امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12365 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشوراعلام کرد؛

شعارهفته بسیج دانش‌آموزی «دانش‌آموز بسیجی، حماسه‌ساز امروز، آینده‌ساز فردا»است/ راهیان نور بزرگترین مانور فرهنگی کشور است/ تا زمانی که آمریکا استکبارستیزانه برخورد کند، شعارهای ما هم استکبارستیزانه خواهد بود

خبرایران: قاسم حبیب‌زاده سخنگو و جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: به نظر می‌رسد آمریکای امروز با آمریکای دیروز و آمریکای ۳۰ سال پیش تفاوتی ندارد و تا زمانی که آمریکا استکبارستیزانه برخورد کند، شعارهای ما هم استکبارستیزانه خواهد بود.
شعارهفته بسیج دانش‌آموزی «دانش‌آموز بسیجی، حماسه‌ساز امروز، آینده‌ساز فردا»است/ راهیان نور بزرگترین مانور فرهنگی کشور است/ تا زمانی که آمریکا استکبارستیزانه برخورد کند، شعارهای ما هم استکبارستیزانه خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج دانش‌آموزی، صبح امروز چهارشنبه ۶ آبان ماه ۹۴، با حضور«قاسم حبیب‌زاده» جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور و سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی و اصحاب رسانه در سالن جلسات ساختمان شهید شهبازی مجتمع فرهنگی و هنری ۱۳ آبان برگزارو دراین نشست خبری «قاسم حبیب‌زاده» جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشوراظهارداشت: هفته بسیج دانش‌آموزی از ۸ آبان که مصادف با شهادت محمدحسین فهمیده است،‌ آغاز می‌شود و منتهی به ۱۳آبان روز ملی استکبار‌ستیزی است ودرهفته بسیج‌آموزی سلسله‌ برنامه‌هایی برای دانش‌آموزان پیش‌بینی می‌شود، در خصوص آمریکا شاهد سه ابَر استراتژی در طول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بودیم که اولین استراتژی حمله و هجمه سخت به کشور بود و بعد از پایان دوران دفاع مقدس، عمده تهاجمات آمریکا و نظام سلطه، جنبه نرم پیدا کرد البته در بخش‌های مختلف رویکرد خصمانه خود را نشان می‌داد.

حبیب‌زاده تصریح کرد: استراتژی سوم در قالب دوستی نمود پیدا می‌کند؛ منتهی باز هم در پَسِ این دوستی شاهد رفتارهای خصمانه و کینه‌جویانه این رژیم هستیم؛ اگر بخواهیم لیست جنایت‌ها و خباثت‌های آمریکا را بشماریم، لیست بلندبالایی است و وقتی سخن از آمریکا می‌شود این ذهنیت است که هر جا ظلمی است، آمریکا طرف ظالم است و در هفته بسیج دانش‌آموزی آگاهی دادن و روشنگری در نسل چهارم و حضور آگاهانه دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف به ویژه در راهپیمایی استکبار ستیزانه ۱۳ آبان مدنظر است.

وی عنوان داشت: شعار هفته بسیج دانش‌آموزی، «دانش‌آموز بسیجی، حماسه‌ساز امروز، آینده‌ساز فردا» است و رویکرد برنامه‌هایمان کیفیت‌بخشی، مهارت‌افزایی و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است و پنجشنبه ۷ آبان به عنوان روز «دانش‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی» نام گرفته است، تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام (ره) و بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، در این روز انجام می‌شود.

 جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشورادامه داد:‌ دانش‌آموزان در تمام استان‌های کشور و در تهران در بهشت‌زهرا(س) به غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای دانش‌آموز می‌پردازند؛ ضمن اینکه دیدار با خانواده معظم شهدای دانش‌آموز نیز از برنامه‌های این روز است و ۸ آبان با عنوان روز «دانش‌آموز بسیجی، انتظار و عدالت‌‌خواهی» نامگذاری شده است، در این روز دانش‌آموزان بسیجی در قالب حلقه‌هایی صالحین در مصلی‌های نمازجمعه حضور خواهند داشت.

 وی افزود: با دبیرخانه ائمه جمعه هماهنگ شده است که سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در استان‌های کشور، مسئولین بسیج دانش‌آموزی استان‌ها باشند و در تهران نیز به دلیل اینکه سخنران پیش از خطبه‌های این هفته از قبل هماهنگ شده بود، در هفته آینده رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران خواهد بود و در صبح روز جمعه نیز در راستای با نشاط‌ سازی دانش‌آموزان، مراسم کوهپیمایی برگزار خواهد شد.

 سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی خاطرنشان کرد:‌ نهم آبان با عنوان «دانش‌آموز بسیجی، شجاعت و آرمان‌خواهی»، نامگذاری شده است و در این روز در آیین صبحگاه مراکز آموزشی، زنگ ایثار و شجاعت نواخته می‌شود و شهدای شاخص امسال بسیج دانش‌آموزی شامل شهید رضا سلیمانی ابهری و شهیده ایران قربانی هستند، یادواره شهدای دانش‌آموز در این روز در تمام مدارس کشور برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه یادواره شهید فهمیده نیز در کرج برگزار خواهد شد.

وی ابرازداشت: عصر روز شنبه دیدار دانش‌آموزان بسیجی با وزیر آموزش و پرورش نیز برگزار خواهد شد و یکشنبه ۱۰ آبان روز «دانش‌آموز بسیجی، بصیرت و ولایتمداری» نامیده شده و دانش‌آموزان با ائمه جمعه، نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها دیدار خواهند کرد ضمن اینکه مراسم پدافند غیرعامل نیز در این روز برگزار می‌شود.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: دوشنبه ۱۱ آبان با عنوان روز «بسیج دانش‌آموزی، خلاقیت و نوآوری» نام گرفته است که در این روز مسابقه دو رهروان شهدای دانش‌آموز ویژه پویندگان (دانش‌آموزان متوسطه اول) برگزار می‌شود ضمن اینکه جلسه نخبگان بسیج دانش‌آموزی با استانداران و فرمانداران نیز برگزار خواهد شد و ۱۲ آبان روز «دانش‌آموز بسیجی، اخلاق‌ورزی و پایداری» نامیده شده و در این روز دانش‌آموزان خوزستانی در مناطق عملیاتی با شهدای دوران دفاع مقدس تجدید بیعت خواهند کرد.

 حبیب‌ زاده، افزود: ۱۳ آبان نیز روز «بسیج دانش‌آموزی، مقاومت و استکبار‌ستیزی» نامیده شده است، ادامه داد: در این روز دانش‌آموزان در مقابل لانه جاسوسی سابق تجمع می‌کنند و این برنامه در راستای انتقال روحیه استکبارستیزی به نسل چهارم انقلاب و دفاع از منافع انقلابی است.

وی درباره اینکه آیا شعارهای راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه پس از تصویب برجام تغییر خواهند کرد؟ گفت: شعارهایی که طراحی می‌کنیم نسبت مستقیم با عملکرد آمریکا دارد. اگر آمریکا تغییر کند و حقوق حقه ما را به رسمیت بشناسد، ما هم تغییراتی ایجاد می‌کنیم؛ اما شاهد هستیم که آمریکا همچنان ما را تهدید نظامی می‌کند و روز گذشته یکی از روزنامه‌های آمریکایی نوشت که ترور دانشمندان هسته‌ای باید مکمل برجام در نظر گرفته شود. در واقع همچنان زمزمه‌هایی مبنی بر پابرجا ماندن تحریم‌ها وجود دارد و به نظر می‌رسد آمریکای امروز با آمریکای دیروز و آمریکای ۳۰ سال پیش تفاوتی ندارد و تا زمانی که آمریکا استکبارستیزانه برخورد کند، شعارهای ما هم استکبارستیزانه خواهد بود.

سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی، درباره افزایش سهم خانواده‌ها از هزینه‌های اردوهای راهیان نور گفت: تصمیمی که در قرارگاه گرفته شده، این است که خانواده‌ها هم مشارکت داشته باشند. راهیان نور بزرگترین مانور فرهنگی کشور است و بودجه کلانی می‌طلبد و شاید انتظار به جایی نباشد که همه این هزینه‌ها به روی دوش دولت بیفتد. اینکه خانواده‌ها یک پنجم هزینه اردوها را بپردازند، چندان سنگین نیست و ارتباطی هم با عدم همکاری استان‌ها در اعزام دانش‌آموزان ندارند.

وی در پایان درباره نمایش تجهیزات نظامی برای دانش‌آموزان گفت: به لحاظ قانونی مجاز نیستیم ابزارآلات جنگی را به مدارس ببریم اما در اردوهای راهیان نور یک شب در مناطق عملیاتی مانور نظامی دو ساعته برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود. امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا یک میلیون و ۲۵ هزار نفر را به اردوهای راهیان نور اعزام کنیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب