امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12361 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آغاز پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته؛

آخوندی: باید این اطلاعات به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار گیرد / مخاطرات دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات را پذیرفته‌ام/ راه‌اندازی سایت شهراه

خبرایران: وزیر راه و شهرسازی گفت: به عنوان مدیر وزارت راه به دسترسی آزاد مردم به اطلاعات اعتقاد دارم و تلاش می‌کنیم همه اطلاعات پروژه‌های این وزارتخانه در اختیار مردم قرار گیرد.
آخوندی: باید این اطلاعات به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار گیرد / مخاطرات دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات را پذیرفته‌ام/ راه‌اندازی سایت شهراه
به گزارش خبرایران، عباس آخوندی امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه راه و شهرسازی اظهار داشت در این نمایشگاه تلاش کردیم همه بخش‌های وزراتخانه در معرض دید مردم قرار گیرد که این مورد قطعا به ارتقای بهره‌وری می‌انجامد.قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و ارتقای بهره‌وری امری ضروری است. در عمل با رخ دادن همه این اتفاقات باید فرایندهای مدیریتی کشور از چشم شهروندان دور نباشد. باید دید آنچه که مجموعه ما انجام می‌دهد چقدر مورد رضایت مردم است و رفاه آنها را رقم زده است.

آخوندی با تاکید بر اینکه لازم است سهم متقابل بین مردم و مسئولان وجود داشته باشد،اظهار داشت: اطلاعات وزارت راه در هر حوزه متعلق به همه مردم ایران است و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات امری ضروری است. من به عنوان مدیر سیاسی – اجرایی وزارت راه همه مخاطرات اجرای اصل دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات را پذیرفته‌ام و معتقد هستم این مورد باید در زندگی مردم عینیت یابد.

وی با بیان اینکه اطلاعات دوربین‌های مرکز مدیریت راه‌ها باید در اختیار مردم و متقاضیان قرار گیرد،گفت: باید این اطلاعات به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار گیرد تا هر کس که خواست بتواند از شرایط جوی و توپوگرافی مسیر سفر خود و البته ترافیک مسیر آگاه شود.

آخوندی به راه‌اندازی سایت شهراه اشاره کرد و گفت: این سایت در واقع مدیریت ارتباطی شهروندان با وزارت راه است که در نمایشگاه راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید. این وزارتخانه 569 خدمت به مردم ارائه می‌دهد که از این تعداد خدمات فقط 37 خدمت در سایت مذکور وارد شده است و 532 خدمت نیز وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مبارزه با فساد تلاش می‌کنیم همه اطلاعات شفاف و به روز باشد،اظهار داشت: شفاف‌سازی اطلاعات به کاهش رانت و فساد می‌انجامد؛ ما تلاش کرده‌ایم اطلاعات پروژه‌ها از لحظه شروع تا لحظه پایان در اختیار مردم قرار گیرد و این به کاهش رانت و فساد می‌انجامد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم همه اطلاعات ایمنی راه‌ها را منتشر کنیم گفت: همه اطلاعات طرح جامع شهری و کمیسیون ماده 5 در اختیار مردم قرار می‌‌گیرد.شفافیت اطلاعات بهتری روش برای ارتقای بهره‌وری و مبارزه با فساد است.نمایشگاه امسال بر مبنای کارایی از منظر شهروندان است.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی مختلفی در حاشیه همایش‌ها با همکاری موسسات ، انجمن‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی برگزار می‌شود که برای مشاهده برنامه این کارگاره‌های آموزشی می‌توانید به less than http://news.mrud.ir greater Than مراجعه کنید.
در این نمایشگاه چهار روزه که تا شنبه 9 آبان ادامه می یابد، معاونان وزیر راه و شهرسازی و روسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در دو نوبت صبح و عصر نشست‌های خبری برگزار می‌کنند.
پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته با تغییر رویکرد از فعالیت محوری به کارآمد محوری برای شهروندان همسو با سیاست‌های جدید دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی و سیاست های کلان برنامه ششم توسعه برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه علاوه بر حضور تمام سازمان ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در بخش مختلف حمل و نقل، مسکن و شهرسازی، 116 شرکت‌کننده در قالب نهادهای دولتی، انجمن‌های بخش خصوصی، نشریه‌های تخصصی، شرکت‌های مهندسی و ارادات کل راه و شهرسازی برخی از استان‌ها حضور دارند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب