امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12249 تاریخ انتشار: جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

حراج شماره تلفن هنرمندان در اینستاگرام/ سود هنگفت اپراتورها از پيامک های تبلیغاتی و غیر اخلاقی/در آمدزایی همراه اول با ارسال زندگی خصوصی هنرمندان! + تصویر

خبرایران: مشهور شدن افراد باعث به وجود آمدن مشکلاتی برایشان می شود؛ طوری که خود هنرمندان در رسانه های مختلف از مشکلات معروف بودن در جامعه حرف هایی را زده اند؛ از درخواست بی شمار برای گرفتن عکس های سلفی گرفته تا وارد شدن افراد در زندگی خصوصی هنرمندان!
حراج شماره تلفن هنرمندان در اینستاگرام/ سود هنگفت اپراتورها از پيامک های تبلیغاتی و غیر اخلاقی/در آمدزایی همراه اول با ارسال زندگی خصوصی هنرمندان! + تصویر
حراج شماره تلفن هنرمندان در اینستاگرام

 همین چند وقت پیش بود که خبر حراج شماره تلفن هنرمندان منتشر شد؛ صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فروش شماره تلفن بازیگران معروف سینما و تلویزیون، مجریان برنامه‌های تلویزیونی، خواننده‌ها و ورزشکاران محبوب کرده و از این راه پول هنگفتی به دست آورد.

در آمدزایی با ارسال زندگی خصوصی هنرمندان!

 به تازگی همراه اول برای درآمدزایی دست به اقدام عجیبی زده است. این اپراتور با ارسال پیامکی به مشترکان خود نوشته است:

«تمام هنرمندایی که دوست داری رو جمع کردیم تا از زندگی خصوصیشون برات بگیم، اسم هر کدوم رو میخوای بفرست» این طور که مشخص است همراه اول قصد دارد با انتشار زندگی خصوصی هنرمندان، پول به جیب بزند! زیرا که در انتهای پیامک خود نوشته است: هر پیام 75 تومان ! درست است که 75 تومان مبلغ زیادی نیست اما اگر هر مشترک یک اسم را برای این اپراتور ارسال کند، مسلما مبلغ چشمگیری به حساب این اپراتور واریز خواهد شد.

سود‌‌های هنگفت از پيامک های تبلیغاتی و غیر اخلاقی

 آمارهای منتشر شده از تعداد مشترکان تلفن همراه، حاکی از آن است که نزدیک به 76 میلیون شماره تلفن همراه، اعم از اعتباری، دائمی همراه اول و ایرانسل ثبت شده است. اگر فقط دو درصد از این آمار یعنی یک میلیون و 520 هزار نفر جویای اطلاع از زندگی خصوصی یک هنرمند باشند و به این اپراتور پیامک بزنند، با احتساب هر پیامک 75 تومان 114000000تومان خواهد شداین عدد حداقل رقم می باشد و مربوط به زمانی است که 98 درصد مشترکان علاقه ای به زندگی خصوصی هنرمندان نداشته باشند!

سواستفاد‌‌ه از شهرت افراد و انتشار زندگی خصوصی شان ، رفتاری کاملا غیر اخلاقی بوده و سود‌‌ هنگفتی که از این راه نصیب سودجویان می شود قابل تامل است!

طبیعتا سازمان هایی چون شرکت مخابرات باید نظارت بهتر و بیشتر بر این گونه پیامک ها داشته باشند. هر چند که در این زمینه نگاه مادی حرف اول را می زند و نظارت چندانی بر محتوای پیامک های تبلیغاتی نمی شود!

 مخالفت معاون وزیر ارتباطات با قطع پیامک های مزاحم!

 به تازگی علی اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان امکانی را فراهم کرد که مانند پیامک‌های تبلیغاتی، رضایت و تمایل مشترک برای دریافت پیامک‌های ارزش افزوده سوال شود و در صورت نبود رضایت پیامک ارزش‌افزوده برای او ارسال نشود، اظهار داشته: نمی‌توان مانند پیامک‌های تبلیغاتی شماره‌ای را برای این کار تعیین کرد! پیامک‌های ارزش‌افزوده یک نوع تجارت تازه است که عده‌ای عمدتا از قشر جوان در این بازار فعال شده‌اند و از آن کسب درآمد می‌کنند!

وی افزوده: اگر سامانه‌ای قرار داده شود که این نوع پیامک‌ها را مشترکان دریافت نکنند، مشترک با یک درخواست تمام پیامک‌های ارزش افزوده را قطع می‌کند و دیگر این تجارت رشد نمی‌کند!

دریافت نکاتی آموزنده پیرامون روابط زن و شوهر هر پیام ۳۵ تومان، آشنایی با اتفاقات پس از مرگ فلان خواننده و یا بازیگر هر پیام ۳۵ تومان، اطلاع از وضعیت سلامتی از روی گروه خونی هر پیام ۱۰۰ تومان، بوتاکس طبیعی چین و چروک صورت با میوه هر پیام ۷۵ تومان و همراهی با المپیک ریو هر پیام ۱۵۰ تومان از جمله پیامک‌های ارزش افزوده است.این پیامک‌ها هر روز به هزاران شکل و ترفند و حتی محتواهای مضحک روانه گوشی‌های مشترکان تلفن همراه شده و حجم قابل توجهی از باکس پیامکی آنان را اشغال می‌کنند، به گونه‌ای که مشترکان همراه اول باید پیامک‌های ضروری خود را از میان انبوه پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده جستجو کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب