امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12237 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

احداث حجیم ترین تصفیه خانه آب های سطحی شهر تهران در منطقه 10

خبرایران: در راستای عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آب های سطحی و استفاده اصولي و كارآمد از آب هاي حاصل از فاضلاب ها، طرح بازچرخانی روانابهای نهر فیروزآباد با حجم تصفیه 300 مترمکعب آب در شبانه روز در منطقه 10 اجرا می شود.
احداث حجیم ترین تصفیه خانه آب های سطحی شهر تهران در منطقه 10

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این گفت: تغییر نگرش به آب های سطحی از یک تهدید به عنوان یک فرصت و سرمایه گران بها می تواند در شرایط کمبود آب از طریق ایجاد یک ساختار کارآمد و مطمئن در زمینه مدیریت آب های سطحی و  بازچرخانی آن به عنوان یک منبع مهم برای مصارف آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی بهينه سازي مصرف و حفاظت از منابع آب، حفاظت از بهداشت عمومي و محيط زيست، حذف شرايط خطرپذيري ناشي از تخليه فاضلاب هاي با تصفيه ناكافي به منابع آب سطحي و زيرزميني و بطوركلي رعايت اصول نیل به اهداف توسعه پايدار را از مزایای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: در سال 93 طرح مطالعاتی استفاده مجدد از روانابهای سطحی اجرا شد و پس از مطالعه و آزمایش آب کانال نهر فیروز آباد و جذب بودجه برای خرید پکیج تصفیه در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه افزود: با احداث تصفیه خانه و مخزن بتنی در بوستان هزار شهید فاضلاب نهر فیروزآباد به جای سرازیر شدن به سمت جنوب شهر و ایجاد مشکلات زیست محیطی پس از جمع آوري و تصفيه وارد مخزن بتنی می شود و برای آبیاری فضای سبز بوستان های منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی یادآور شد: عملیات اجرای بزرگترین پکیج تصفیه خانه فاضلاب مناطق شهر تهران با ظرفیت تصفیه 300 مترمکعب رواناب در طی 24 ساعت با تلاش اداره محیط زیست منطقه از هفته آینده آغاز و تا 4 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته شهردار منطقه، با اجرای این طرح پس از 3 سال بهره برداری تمامی مبالغ هزینه شده جبران خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب