امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12206 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

یرکل امور بانوان شهرداری تهران خبر داد؛

برگزاری جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی تسنیم دی ماه

خبرایران: مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از برگزاری جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی تسنیم همزمان با دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: برای دومین سال پیاپی جشنواره با تاکید بر خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، برگزار می‌شود.
برگزاری جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی تسنیم دی ماه

به گزارش خبرایران، نرگس معدنی‌پور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ضمن بیان مطلب فوق گفت: این جشنواره با هدف حفظ امنیت و سلامت روانی زنان در اجتماع و الگوسازی پوشش مناسب اداری و اجتماعی بانوان شهر تهران برگزار و در قالب بخش خلاقیت‌های فرهنگی هنری چهارمین جشنواره تسنیم در دو بخش پوشش اجتماعی زنان شامل مانتو، شلوار، چادر و پوشش سر و چاپ و بافت پارچه برگزار می‌‌شود.

وی در توضیح ضرورت برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: ورود مدرنیته به جامعه شهری و توسعه مفاهیم جدید در حوزه مد و پوشش در جامعه از یک طرف و جایگاه ویژه پوشش به عنوان یکی از شاخص‌های سبک زندگی اسلامی – ایرانی در بعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی زنان از طرف دیگر لزوم توجه ویژه به این حوزه را می‌طلبد.

معدنی‌پور ادامه داد: در بخش پوشش اجتماعی که شامل طراحی و دوخت مانتو و شلوار در سطح شهر و فضاهای اجتماعی و همچنین طراحی و دوخت چادر می‌شود، نفر اول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال؛ نفر دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال دریافت خواهد کرد. جایزه ویژه بخش طراحی و دوخت چادر هم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 30 میلیون ریال خواهد بود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال جایزه ویژه بخش پوشش اداری شامل طراحی و دوخت مانتو و شلوار اداری برای بانوان شاغل و لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال جایزه ویژه بخش پوشش اجتماعی نوجوان شامل طراحی و دوخت پوشش اجتماع ویژه دختران نوجوان 9 تا 16 ساله است. نفرات اول، دوم و سوم بخش پوشش خانگی در اجتماعات خویشاوندی هم به ترتیب لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 25، 20 و 15 میلیون ریال را دریافت خواهند کرد. جایزه ویژه چاپ پارچه لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال و جایزه ویژه بافت پارچه هم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال است.

معدنی‌پور درباره مقررات عمومی جشنواره هم گفت: شرکت در این جشنواره برای همه علاقه‌مندان آزاد است و هر هنرمند طراح می‌تواند همزمان در دو بخش جشنواره شامل پوشش اجتماعی زنان و چاپ و بافت پارچه، شرکت نموده و در هر بخش حداکثر 5 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: تناسب طرح بر‌اساس ارزش‌های اسلامی ایرانی، استفاده از رنگ‌های وزین، شاد و متناسب در پوشش اجتماع، پرهیز از ارایه طرح‌های تقلیدی و عدم استفاده از المان‌های غیر‌ایرانی بر روی لباس، سهولت و راحتی در پوشیدن لباس و خودداری از ارایه آثاری که در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مشابه مد و پوشش داخل و خارج عرضه شده‌اند، شاخص‌های جشنواره خواهند بود و میزان خلاقیت و نوآوری و ابتکار موجود در طرح و تناسب رنگ، میزان تطابق با شاخص‌های فرهنگ عمومی و ارزش‌های اسلامی ایرانی، میزان تطابق با اسلوب‌های علمی و مدرن موجود در حوزه طراحی لباس، قابلیت تولید انبوه و ورود به بازار‌های تجاری با ملاحظه قیمت‌های مناسب، هماهنگی کامل در کلیه مراحل اعم از انتخاب طرح، انتخاب پارچه، دوخت مناسب و ارایه و تحویل ملحقات شامل شال، کمربند، تزئین و... متناسب با اثر هم معیارهای هیات داوران را شامل خواهد شد.

معدنی‌پور ادامه داد: در بخش طراحی پارچه لازم است اثر آماده شده حداقل در ابعاد A3 و صرفا به صورت پارچه ارایه شود و طراحی بر روی کاغذ، عکس و... پذیرفته نمی‌شود. همچنین در بخش بافت و چاپ پارچه، اجرای اثر در قالب پوشش اجتماعی بانوان شامل مانتو، شال و کیف دارای امتیاز است.

وی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره تسنیم تا 20 آبان ماه سال جاری خواهد بود و نمایشگاهی از آثار راه یافته به این جشنواره در روزهای 12 تا 18 دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در دومین جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی تسنیم می‌توانند با شماره تماس 88346628 تماس حاصل کرده و یا به وب‌سایت www.banovan.tehran.ir مراجعه نمایند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب