امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1220 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مديركل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خبرداد؛

تأسيس مركز جامع آموزش علمي و كاربردي چاپ و نشر و بسته‌بندي در استان خراسان

خبرایران :محمود برازش مدير كل امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از راه‌اندازي و تأسيس مركز جامع آموزش علمي و كاربردي چاپ و نشر و بسته‌بندي در استان خراسان خبرد داد و گفت: علاوه بر تأسيس اين مركز بزودي كتابخانه تخصصي و آزمايشگاه فني چاپ و نشر استان، با همكاري اداره كل چاپ و نشر و صنوف مربوطه در مشهد تأسيس و راه‌اندازي خواهد شد.
تأسيس مركز جامع آموزش علمي و كاربردي چاپ و نشر و بسته‌بندي در استان خراسان

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومي معاونت امورفرهنگي مديركل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي بازديد از تعدادي واحد چاپي مستقر در شهرك صنعتي طوس استان خراسان رضوي اعلام كرد در نظر داريم در راستاي توسعه آموزشهاي علمي و تخصصي صنعت چاپ مركز جامع آموزش علمي و كاربردي چاپ و نشر و بسته‌بندي را در استان خراسان رضوي راه‌اندازي كنيم.

برازش در اين بازديد با اشاره به ظرفيت بالا و توانمندي‌ قابل قبول صنعت چاپ در كشور از سفارش كار به ساير كشورها و تأمين نياز داخل واحدهاي توليدي و كشاورزي ابراز تأسف كرد و گفت: با نوسازي صنعت چاپ و بهره‌گيري از تكنولوژي روز در ناوگان چاپ كشور توان نيازهاي واحدهاي توليد داخلي را را تأمين كرد.

 

ضرورت معرفي ظرفيت‌هاي چاپي استان خراسان

 

 برازش همچنين در اين بازديد ضمن گفتگو با مديران چاپخانه‌ها خواستار برنامه‌ريزي براي معرفي ظرفيت‌هاي چاپي استان شد و گفت: با توجه به همجواري استان خراسان رضوي با كشورهاي آسيايي ميانه و نيز برگزاري موفق دو نوبت نمايشگاه چاپ كشورهاي عضو اكو در مشهد، ايجاد ويترينها و مراكز فعال اطلاع‌رساني در مبادي ورودي از جمله راه‌آهن، فرودگاهها و ترمينال‌ها به منظور اطلاع‌رساني ظرفيتها و توانمنديهاي حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندي استان ضروري به نظر مي‌رسد.

وي ادامه داد: قطعاً معرفي اين ظرفيت‌ها به صاحبان صنايع داخلي و خارجي زمينه صادرات توليدي استان فراهم مي‌كند.

مديركل چاپ و نشر وزارت ارشاد همچنين در اين ديدار از آمادگي اين وزارت‌خانه براي كمك به تأسيس موزه صنعت چاپ استان نيز خبر داد.

بنابراين گزارش در اين بازديد مديرعامل تعاوني ناشران، مديرعامل تعاوني چاپخانه‌داران، رئيس اتحاديه چاپ خراسان محمود رضا برازش را همراهي كردند.

اين گزارش مي‌افزايد مدير كل چاپ و نشر وزارت ارشاد از چاپ شقايق،         توليد كننده تجهيزات و دستگاههاي چاپ،چاپ و نشر شرق،چاپ طلاكوب،چاپ و نشر پيمان‌نو،چاپ كيهان‌نو،چاپ كانون، بازديد كرد

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب