امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12196 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

رونمایی از سند رشد و تکامل یکپارچه کودکان زیر ۸ سال/هم‌اکنون 180 الی 200 هزار کودک از طرح یک وعده غذای گرم استفاده می‌کنند

خبرایران: رئیس سازمان بهزیستی کشور از رونمایی سند رشد و تکامل یکپارچه کودکان زیر ۸ سال با حضور وزاری رفاه، بهداشت و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: به زودی این سند رونمایی خواهد شد و یکی از سیاست‌های اصلی این سند تقویت استعدادها در راستای رشد و تکامل کودکان است.
رونمایی از سند رشد و تکامل یکپارچه کودکان زیر ۸ سال/هم‌اکنون 180 الی 200 هزار کودک از طرح یک وعده غذای گرم استفاده می‌کنند
به گزارش خبرایران، انوشیروان محسنی بندپی در اولین همایش ملی رشد و تکامل همه جانبه کودک جهشی به سوی عدالت اجتماعی که صبح امروز با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سید علیرضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، با اشاره به برگزاری این همایش، اظهارداشت: اساتید، کارشناسان و نمایندگان مجلس در نشست‌های مختلف در این همایش شرکت کرده‌اند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه دوران کودکی ارزشمندترین دوران تکامل و رشد شخصیت افراد محسوب می‌شود، گفت: ما هر چقدر در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم قطعاً در آینده موفق‌تر خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ما بایستی بتوانیم در ابعاد مختلف رشد و تکامل کودکان سرمایه‌گذاری کنیم و بالطبع با این روش می‌توانیم جزء کشورهای توسعه یافته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نقش بهزیستی در تکامل و رشد کودکان گفت: این سازمان مهمترین سازمانی است که متولی امور کودکان در کشور محسوب می‌شود و با برنامه‌ریزی در راستای رشد و تکامل کودکان می‌تواند نقش موثری را ایفا کند.

بندپی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور برای تحقق رشد و تکامل کودکان گام‌های موثری را برداشته است که از آن جمله می‌توان به ثبت‌نام کودکان در مهدهای کودک در استان‌های کم‌برخوردار اشاره کرد ضمن اینکه این سازمان شرایطی را فراهم کرده است که طرح توزیع یک وعده غذای گرم در روستا مهدها اجرا شود.

وی گفت: هم‌اکنون 180 الی 200 هزار کودک از طرح یک وعده غذای گرم استفاده می‌کنند ضمن اینکه سازمان بهزیستی تمهیداتی را نیز برای تأمین شهریه کودکانی که شرایط مالی را ندارند انجام داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تفاهم‌نامه‌های این سازمان با نهادهای مختلف از جمله معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، خاطرنشان کرد: ما بنا داریم از ظرفیت این مجموعه برای تقویت استعدادهای کودکان استفاده کنیم ضمن اینکه به زودی تفاهم‌نامه‌ای با حوزه علمیه جهت تأمین محتوای آموزشی مهدهای کودک انعقاد خواهد شد.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به تدوین سند رشد و تکامل یکپارچه کودکان زیر 8 سال، خاطرنشان کرد: این سند با همکاری سازمان بهزیستی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت تدوین و نهایی شده است.

وی افزود: تمام برنامه‌های عملیاتی سند اشاره شده فراهم شده است و به زودی این سند با حضور وزرای بهداشت، رفاه و آموزش و پرورش رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به استقرار دبیرخانه سند رشد و تکامل یکپارچه کودکان زیر 8 سال، گفت: موضوعی که هم‌اکنون در بین وزرای بهداشت و رفاه و آموزش و پرورش مطرح است استقرار این دبیرخانه است اما ما اعتقاد داریم با توجه به اینکه سازمان بهزیستی تولی گری امور کودکان را بر عهده دارد، بهتر است این دبیرخانه در بهزیستی مستقر شود.

محسنی بندپی اظهار امیدواری کرد: سند اشاره شده هرچه زودتر رونمایی شود تا تمهیدات لازم برای اجرای این سند در لایحه بودجه 96 و همچنین برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب