امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12161 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی صورت گرفت؛

امضا تفاهم نامه همکاری میان بانک دی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی

خبرایران: با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، تفاهم نامه همکاری میان بانک دی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی روز سه شنبه 14 مهر در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی امضا شد.
امضا تفاهم نامه همکاری میان بانک دی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی

به گزارش  خبرایران، به منظور گسترش سطح همکاری موسسات اقتصادی و نهادهای فرهنگی، تفاهم نامه بانک دی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی با موضوع توسعه فرهنگ کتابخوانی و حمایت از انتشار و حفاظت از کتب نفیس اسلامی و ایرانی منعقد شد.

در ابتدای این مراسم سیدرضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اظهار تاسف از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گفت: متاسفانه پایین بودن میزان مطالعه معضلی است که امروزه با آن دست و پنجه نرم می کنیم. این در حالی است که همواره شاهد توصیه‌های مقام معظم رهبری درخصوص تلاش برای ارتقای سطح کتابخوانی هستیم و باید این موضوع مجدانه در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه بانک دی با پذیرش مسئولیت فرهنگی در این عرصه پیشقدم و آغازگر حرکتی شده است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند.

صالحی امیری با توجه دادن به این نکته که همواره هزینه های بسیاری صرف حوزه سلامت می شود و لازم است که حوزه فرهنگی هم مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: متاسفانه در زمینه فرهنگی و به ویژه کتابخوانی تلاش چندانی صورت نگرفته است. از این رو پیشگام شدن بانک دی در این راستا را می توان اقدامی بسیار ارزشمند و کمک شایانی در جهت تحقق اهداف فرهنگی دولت دانست.

در ادامه این جلسه احمد شفیع زاده مدیرعامل بانک دی، با بیان اهمیت مسئولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی گفت: یکی از مفاهیمی که طی سال های اخیر در ادبیات مدیریتی سازمان ها و بنگاه های اقتصادی قرار گرفته و حائز اهمیت است، مسئولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی است.

وی با بیان این که هر سازمانی مامویت های ویژه خود را دارد، اظهار داشت: فعالیت بنگاه های اقتصادی در توسعه اجتماعی آثار خوبی به دنبال دارد.

مدیرعامل بانک دی با ابراز این که نمی توان از دولت انتظار توسعه همه حوزه ها را داشت، عنوان کرد: توسعه اجتماعی و فرهنگی محقق نمی شود مگر با مشارکت همگانی. در واقع با حرکت بنگاه های اقتصادی به سمت توسعه فرهنگی می توانیم منتظر اتفاق‌های خوب باشیم.

شفیع‌زاده ادامه داد: در صورت ورود بنگاه های اقتصادی به حوزه فرهنگی می توان امید به رشد و توسعه این بخش داشت. بانک دی نیز در این راستا گام نهاده و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا در کنار سایر مسئولیت‌های اقتصادی که بر عهده دارد در حد توان اقدامات شایسته ای در این خصوص انجام دهد.

وی تاکید کرد: بانک دی با درک صحیح از اهمیت حوزه فرهنگی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این عرصه گام نهاده است.

لازم به ذکر است حمایت مادی و معنوی از جریان کتابخوانی، حمایت مالی از برگزاری رویدادهای مشترک که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می شود، مشارکت در انتشار نفایس، همکاری در خصوص اجرای کمپین های تبلیغاتی و اطلاع رسانی و برگزاری رویدادهای مشترک از جمله تعهدات طرفین در این تفاهم نامه است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب