امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12151 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مديرعامل شرکت پست ايران خبرداد؛

رونمايی از21 پروژه و سرويس به مناسبت روز جهانی پست/ ارائه خدمات سه بعدی / ترافيک پستی 296 ميليونی شرکت پست / همکاری با ديجی کالا

خبرایران: حسين مهری مديرعامل شرکت پست ايران گفت: 21 پروژه و سرويس در دست اجرا داريم که هفته آينده به مناسبت روز جهاني پست از آن ها رونمايي خواهد شد و از اين ميان 9 سرويس جديد، 6 پروژه عمراني و 6 پروژه زيرساختي را شامل مي شود که مجموعا دو هزار و 777 ميليارد ريال براي آن ها سرمايه گذاري صورت گرفته است
رونمايی از21 پروژه و سرويس به مناسبت روز جهانی پست/ ارائه خدمات سه بعدی / ترافيک پستی 296 ميليونی شرکت پست / همکاری با ديجی کالا

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری شرکت پست ايران صبح امروزچهارشنبه 15 مهرماه به مناسبت روز جهانی پست با حضور«حسين مهری» رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت پست ايران و اصحاب رسانه در محل ساختمان مرکزی شرکت پست برگزار و دراین نشست خبری «حسين مهری» رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت پست ايران اظهارداشت: ايران در عرصه پست جهاني پيشتاز است و با توجه به نياز و خواسته هاي مردم همواره مسووليت هاي جديدي را براي خدمت رساني تعريف مي کند و در سال 67 با تغييراتي که در پست به وجود آمد، با تصويب مجلس شرکت پست جمهوري ايران اسلامي شکل گرفت و اين شرکت تا به امروز خدمات زيادي را به مشتريان خود عرضه کرده است.

مديرعامل شرکت پست ايران تصریح کرد: در نظر داريم با تغيير نام شرکت به شرکت ملي پست جمهوري اسلامي ايران مسووليت ها و وظايف جديدي را براي آن تعريف کنيم و اضافه کردن اصطلاح ملي به اين دليل است که در نظر داريم که به عنوان اپراتور منتخب دولتي باقي مانده و امور حاکميتي و خدمات پايه پستي را انجام دهيم و بنا بر اساسنامه اي که قرار ايت به زودي تصويب و ابلاغ شود، يک اپراتور پستي بخش خصوصي مجوز گرفته و به صورت رسمي در کنار ما شکل بگيرد.

وي ادامه داد: برنامه ديگر اين است که بر اساس الزام اتحاديه جهاني پست موظف شده ايم که خدمات سه وجهي يا سه بعدي ارائه دهيم. به اين معنا که تا پيش از اين تنها تحت يک شبکه فيزيکي عمليات انتقال مرسوله را از مبدا به مقصد انجام مي داديم اما در حال حاضر يک شبکه الکترونيکي و مالي هم به شبکه فيزيکي اضافه شده است.

مهري با بيان اينکه با توجه به ايجائ شبکه هاي الکترونيکي و شبکه هاي اجتماعي جديد حجم پست نامه ها رو به کاهش است گفت: در سال 2012، 1.5 درصد، در سال 2013، 3درصد و در سال 2014، 4 درصد حجم پست نامه ها کاهش پيدا کرده که اين کاهش در برخي از کشورها به 9 درصد هم مي رسد. بنابراين، با توجه به اين که قبلا 100 درصد درآمدمان از پست نامه ها بود با اين وضعيت سرويس هاي جديدي از قبيل تجارت الکترونيک، ايميل پستي و...را براي خود تعريف کرده ايم و در هفته پست براي نزديک تر شدن به خدمات کشورهاي توسعه يافته از سرويس هاي جديدي رونمايي خواهيم کرد.

مديرعامل شرکت پست ايران با اشاره به آمار شش ماهه اول سال جاري گفت: ترافيک پستي 296 ميليوني حجم کار اين شرکت است که رشد بالاي 41 درصدي در سرويس هاي الکتريکي را در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است. علاوه بر اين، سرويس ويژه با 17 درصد رشد ترافيک پستي که سرويس ارزش افزوده است از ديگر خدمات ما بوده است و سرويس سفارشي پست نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 3 درصدي و سرويس تجارت الکترونيک نيز با رشد دو درصدي مواجه بوده است.

وی  با اشاره به اين که سرويس پست عادي و پيشتاز به ترتيب با کاهش 22 درصدي و دو درصدي مواجه بوده است، گفت: علت اين کاهش ساماندهي آمار و ارقام و قراردادهاي زيانده شرکت است چراکه بسياري از قراردادهايي که توجيه اقتصادي نداشت را قطع کرده و حجم نيرو و ترافيک را کاهش داديم و در بحث تجارت الکترونيک در حال انعقاد تفاهم نامه توسعه اي با ديجي کالا هستيم که در حال نهايي شدن است. با پيک بادپا هم عمليات اجرايي به صورت مشترک در دست اقدام داريم.

مهري عنوان داشت: علاوه بر اين، با برخي از سايت هاي بين المللي مانند E-bey و آمازون هم قراردادهايي را تنظيم کرديم و در دست اجراست و 21 پروژه و سرويس در دست اجرا داريم که هفته آينده به مناسبت روز جهاني پست از آن ها رونمايي خواهد شد، از اين ميان 9 سرويس جديد، 6 پروژه عمراني و 6 پروژه زيرساختي را شامل مي شود که مجموعا دو هزار و 777 ميليارد ريال براي آن ها سرمايه گذاري صورت گرفته است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب