امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12128 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشوراعلام کرد؛

برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با بودجه 2 میلیاردی/ ماجرای کمک از شرکت آلمانی برای بخش بین الملل نمایشگاه / تغییرات گسترده نمایشگاه نهم نسبت به سال گذشته در کیفیت

خبرایران: مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین المللی تهران بودجه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده و برای اولین بار اجرای بخش بین الملل به یک شرکت آلمانی واگذار شده است.
برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با بودجه 2 میلیاردی/ ماجرای کمک از شرکت آلمانی برای بخش بین الملل نمایشگاه / تغییرات گسترده نمایشگاه نهم نسبت به سال گذشته در کیفیت

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری رونمایی از پوستر نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری صبح امروز با حضور«علی باقر نعمتی زرگران» مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،«فرهاد امینیان» مدیرعامل شرکت بین المللی بازرگانی و نمایشگاهی تهران و اصحاب رسانه در سازمان حج و زیارت برگزار و دراین نشست خبری«علی باقر نعمتی زرگران» مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارداشت: نمایشگاه امسال از تاریخ 27 تا 30 بهمن ماه در دو بخش عمومی و تخصصی برگزاروسال گذشته این نمایشگاه در سالن هایی با وسعت 26 هزار متر مربع برگزار شد و امسال برغم تراکم نمایشگاه های دیگر موفق شدیم تا دوازده هزار متر مربع دیگر نیز به این مجموعه اضافه کنیم.

نعمتی تصریح کرد: در هفت دوره اول برگزاری این نمایشگاه ، سازمان میراث فرهنگی وگردشگری حضور فعالی نداشت اما در دوره هشتم مسولین به این نتیجه رسیدند که برای نشان دادن ظرفیت و استعداد کامل بخش های مختلف گردشگری کشور استفاده از توان اجرایی و کارشناسی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی ضروری به نظر می رسد.

وی ادامه داد : برای اجرای بخش بین الملل نمایشگاه از یک شرکت آلمانی کمک گرفتیم که در پیشینه این شرکت برگزاری نمایشگاه های گردشگری در حوزه کشورهای آسیای میانه و کشورهای آفریقایی به چشم می خورد.

نعمتی با تاکید بر تقویت بنیه علمی نمایشگاه، افزود: برای این مهم در نظر داریم تا در حاشیه ی نمایشگاه، سه کارگاه علمی در روزهای بیست و هشتم تا سی ام بهمن با موضوعات گردشگری حلال، گردشگری سلامت و فرصت های بین المللی گردشگری برگزار کنیم و یکی دیگر از برنامه های جنبی نمایشگاه، نشست فرصت های سرمایه گذاری است که برای این بخش حدود 200 پروژه تعریف شده است تا پس از پالایش اولیه، پروژه های نهایی به سرمایه گذاران خارجی عرضه شود.

نعمتی یادآور شد: تغییرات نسبت به سال گذشته هم در کیفیت و هم کمی محسوس خواهد بود منتها در فرهنگ ما یک روش معمول است که همواره درپی تحولات عمده هستیم درحالی که خارجی ها با یک نگاه واقع بینانه و مبتنی برتجارب گذشته، سعی در تحولات جزئی ولی ادامه دار دارند .

وی خاطر نشان کرد: اخیرا کتابی در سازمان جهانی گردشگری منتشر شده است که دبیرکل این سازمان طالب الرفاعی کتاب را به عنوان سند افتخار گردشگری در سفرها به کشورهای مختلف هدیه می کند.جالب اینکه فصل آغازین این کتاب به داستان علی حیدری از خوزستان اختصاص پیدا کرده است و این نشان دهنده ی ظرفیت بالای فرهنگ اقوام و نواحی ایران است.

نعمتی عنوان داشت: برای استفاده از ظرفیت عظیم طبیعت و فرهنگ استان ها و اقوام و عشایر ایرانی امسال سالن شماره 38 را که بزرگترین سالن نمایشگاه بین المللی نیز است، به استان ها اختصاص یافته به طوری که برای هر استان، حدود 70 متر فضا در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست «فرهاد امینیان» مدیرعامل شرکت بین المللی بازرگانی و نمایشگاهی تهران گفت: سال گذشته از 150 کشور برای حضور در نمایشگاه دعوت به عمل آوردیم ولی به دلایل متعددی از جمله تحریم و دیگر محدودیت ها در عرصه ی تعاملات جهانی، تنها 13 کشور حضور پیدا کردند .

فرهاد امینیان اضافه کرد: امسال برای حضور پررنگ کشورها، جدا از رایزنی های شرکت آلمانی مجری بخش بین الملل، به طور منفرد و تک تک جلساتی را با نمایندگان گردشگری کشورها برگزار کرده ایم.

وی درباره تبلیغات نهمین دوره نمایشگاه گردشگری نیز تصریح کرد: تلاش می کنیم تا میزان تبلیغات، 11 بیلبورد شهری و 35 تیزر تلویزیونی سال گذشته را افزایش دهیم. علاوه بر آن، تبلیغات وسیعی از طریق وب سایت نمایشگاه، دعوت از فعالان گردشگری، خبرگزاری ها و سامانه ی پیامکی مد نظر می باشد.

امینیان شناسایی ظرفیت گردشگری ایران را مهم ترین هدف این نمایشگاه دانست و افزود: ثبت نام برای حضور شرکت ها، دفاتر و فعالان گردشگری از فردا و از طریق اینترنت بصورت آنلاین انجام خواهد شد و تلاش می کنیم تا شیوه ی اطلاع رسانی به گونه ای باشد تا برای دو روز اول بیشتر متخصصین و دو روز پایانی به عموم اختصاص یابد.

وی ساعات بازدید نمایشگاه امسال را 10 صبح تا 17 اعلام کرد و خاطرنشان کرد: شرکت های خدماتی مسافرتی، نمایندگان هتل ها و مراکز اقامتی، گروه ها و تشکل های گردشگری، بانک ها و بیمه ها، شرکت های حمل و نقل، مناطق ویژه و آزاد، بخش خصوصی، نشریات و شرکت های نرم افزاری از گروه های اصلی حاضر در این نمایشگاه خواهند بود.

امینیان در پایان یادآورشد: رقم تعیین شده برای غرفه های خارجی 200 یورو است و امیدواریم با توجه به لغو تحریم ها شاهد حضور موثرتر بخش بین الملل در نمایشگاه امسال باشیم.علاوه بر آن امیدواریم با نگاه انتراعی عملکرد نمایشگاه را به قضاوت ننشینند چرا که در کشور ما برخلاف سایر کشورهای جهان برگزاری نمایشگاه ها متاثر از مناسبات و رویدادهای روز سیاسی و اقتصادی کشور با دیگر کشورها است.

بنابراین گزارش، نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، با شعار «میهمان ما باشید » و با تم(درونمایه ی) «خانه های ایرانی» از 27 تا 30 بهمن در محل نمایشگاه بین المللی تهران به مدت 4 روز برگزار خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب