امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12115 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تحقق 140 درصدی عوارض پایدار شهری در منطقه 10

خبرایران: رییس اداره درآمد منطقه گفت: در سال گذشته الزام شهرداری تهران پیش بینی 9 میلیارد تومان وصولی از محل درآمدهای پایدار بوده است که در پایان سال با تحقق 140 درصدی بالغ بر 12 میلیارد تومان درامد ازعوارض پایدار حاصل شده است.
تحقق 140 درصدی عوارض پایدار شهری در منطقه 10

به گزارش خبرایران  از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، احمد یادگاری با اشاره به اهمیت میزان جلب اعتماد و مشارکت مردم در پرداخت عوارض پایدار شهری و حضور مسوولانه آنان در فعالیت های شهر افزود: آگاه سازی شهروندان از پرداخت عوارض پایدار به عنوان رعایت حقوق شهروندی و ارزش و عدم پرداخت آن موجب تضییع حقوق و ضد ارزش تلقی می شود و این وظیفه خطیر بر عهده شهرداری و استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های معاونت اجتماعی و مستلزم فعالیت های بیشتر است.

وی یادآور شد: با ایجاد بستر مناسب زمینه و فضای مناسب برای حفظ آرامش و تکریم ارباب رجوع در منطقه مهیا شده و مودیان در زمان حضور در منطقه راهنمایی و به واحدهای مربوطه ارجاع می شوند همچنین کودکانی که همراه با والدین خود می آیند با اهدای اقلام آموزشی و خوراکی مورد تشویق قرار می گیرند تا علاوه بر افزایش آگاهی خاطره خوبی از حضور در این اداره در ذهنشان رقم بخورد.

یادگاری اهتمام شهروندان به پرداخت عوارض پایدار شهری را مصداق مشارکت در خدمت به خلق و بهترین راهکار رشد پروژه های عمرانی برشمرد و تصریح کرد: آگاه سازی شهروندان از نحوه تخصیص اعتبار حاصل از عوارض در پروژه ها و زیرساخت های عمرانی و نگهداشت و شکوفایی شهر موجب ایجاد حس مسئولیت به عنوان یک وظیفه شهروندی خواهد شد و مودیان با رضایت و نیت قرب الهی که موجب برخورداری دیگر هموطنان از خدمات می شود نسبت به  پرداخت عوارض اقدام خواهند کرد.

رییس اداره درآمد منطقه خاطرنشان کرد: بر اساس تلاش های صورت گرفته در سال گذشته الزام شهرداری تهران پیش بینی 9 میلیارد تومان وصولی از محل درآمدهای پایدار بوده است که در پایان سال با تحقق 140 درصدی بالغ بر 12 میلیارد تومان درآمد از عوارض پایدار حاصل شده است و تحقق بودجه پیش بینی شده نشان از ادامه رشد صعودی مشارکت مردم در این طرح دارد.

وی عدم توجیه مودیان برخی از صنوف و تشکل های صنفی را نسبت به پرداخت عوارض پایدار به عنوان حلقه مفقوده عنوان کرد و یادآور شد: ضمن گفت و گو و اقناع مودیانی که به صورت حضوری به این اداره مراجعه می کنند، تاکنون پیشنهاداتی برای جلب مشارکت اصناف، پزشکان، وکلا و مدیران موسسات مالی با اجرای گشت نیم روزه و بازدید از پروژه های در حال اجرای شهری از فعالیت های زیرزمینی تا گرمخانه ها و... ارائه شده و درصددیم آن ها را به انجام برسانیم و این کار می تواند الگویی برای سایر مناطق باشد.

یادگاری ضمن تشکر از مودیان بابت مشارکت حداکثری در وصول عوارض شهری، ادامه داد: افزایش رفاه حال مردم تنها با وصول عوارض شهری میسر می‌شود در حال حاضر بالغ بر 20 درصد از درآمدهای منطقه پایدار است و باید تلاش کنیم تا این رقم افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: در جشن خوش حسابی که در راستای فرهنگ سازی و تاکید بر مشارکت مردمی برگزار شد 5 نفر از شهروندان منطقه به قید قرعه مشمول دریافت 3 کمک هزینه خرید مسکن و 2 کمک هزینه خوردو شدند.

 

کسب رتبه دوم درآمدزایی در بین مناطق 22 گانه

منطقه 10 همواره در کسب درآمد پیشتاز بوده است و ضمن کسب رتبه های ممتاز ظرف چند سال اخیر توانسته امسال نیز تاکنون رتبه دوم را بین مناطق کسب کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، احمدیادگاری رییس اداره درآمد منطقه ضمن اعلام این خبر با بیان این که مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض و تعامل با شهرداری موجب افزایش راندمان کاری مدیریت شهری به ویژه در حوزه های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی خواهد شد گفت: تامین منابع مالی حوزه های خدمت رسان از وظایف و مسئولیت هایی است که بر عهده این اداره نهاده شده و در این راستا با استفاده از تمامی ظرفیت ها این ماموریت برای تامین زیرساخت ها، نگهداشت شهر و اجرای پروژه های شهری در حال اجراست.

وی با بیان این که امروزه همه شهرها نيازمند تأمين منابع مالي برای رفع مشکل حمل‌ونقل عمومي، ترافيک، عمران و... هستند افزود: ما باید با آگاه سازی و ارتقا فرهنگ شهروندی انتقال دهنده خوبی باشیم و بر همین اساس با فعالیت های صورت گرفته منطقه طی چند سال اخیر در کسب درآمد پیشتاز بوده و امسال نیز توانسته رتبه دوم را در بین مناطق 22 گانه کسب کند.

یادگاری با اشاره به توزیع پاکت های عوارض بدهی معوقه گفت: ظرف ماه گذشته 72 هزار پاکت عوارض بدهی معوقه نوسازی، پسماند و کسب و پیشه توسط پست در منطقه توزیع شد.

وی افزود: این مودیان تا پایان سال 93 بدهکار بودند و تا 30 مهر مهلت دارند که بدهی خود را پرداخت نمایند که باز مشمول جریمه نشوند و در صورت عدم پرداخت از سایر ظرفیت های قانونی و حقوقی در خصوص بدهکارانی که حقوق سایر شهروندان را رعایت نمی کنند برای وصول عوارض استفاده خواهد شد.

رییس اداره درآمد منطقه تصریح کرد: عوارض نوسازی کسب و پیشه و پسماند امسال نیز ظرف ماه آینده توزیع خواهد شد و انتظار داریم خوش حسابان ما را یاری کنند و علاوه بر بهره مندی از 10 درصد جایزه خوش حسابی مشمول 9درصد جریمه دیر کرد نشوند.

وی استفاده از اقلام تشویقی برای کودکان با هدف نهادینه سازی فرهنگ پرداخت عوارض و همچنین ایجاد خاطره خوش از حضور در شهرداری منطقه را از دیگر اقدامات برشمرد و خاطر نشان کرد: کودکانی که به همراه والدین خود به این اداره مراجعه می کنند مورد تشویق قرار گرفته و اقلام اموزشی به آنان اهدا می شود.

 

با اجرای طرح مدرسه آماده در منطقه 10 تهران؛

دانش آموزان 21 مدرسه آماده مقابله با بحران می شوند

شهردار منطقه 10 از اجرای طرح مدرسه آماده برای مقابله با بحران همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اشاره به ضرورت نگاه ویژه و کلان به مسئله مواجهه با بحران های طبیعی از طریق آموزش گفت: چشم انداز برنامه های این منطقه افزایش سطح آگاهی و جلب مشارکت شهروندان برای کاهش خسارات در مواقع بحران است و بر همین اساس ستاد مدیریت بحران منطقه عمده ترین محور فعالیت های خود را در قالب تمرکز برای آماده سازی شهروندان در زمان مواجهه با بحران و کاهش حداکثری سطح خسارات جانی و مالی برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران و هماهنگی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته مقدمات طرح مدرسه آماده همزمان با گشایش مدارس در سال تحصیلی جدید در 21 مدرسه منتخب مقطع ابتدایی در قالب اطلاع رساني و سخنراني در صفوف صبحگاهي براي دانش آموزان توسط افراد منتخب گروه دوام انجام پذيرفت.

شهردار منطقه با اشاره به استقبال دانش آموزان از این طرح یادآور شد: همراه با اين اقدامات اوليه به تدريج با زمان بندي اعلامي از سوي سازمان مديريت بحران و برنامه آموزشي مدارس، فعاليت اين ستاد در زمينه طرح مدرسه آماده در خصوص 21 مدرسه منتخب در قالب اجرای مانور، کمک های اولیه، تخلیه اضطراری و ... ادامه و استمرار خواهد داشت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب