امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1211 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۳:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اجرای رضا یزدانی و گروه سون در جشنواره موسیقی فجر/ معرفی هیئت انتخاب بخش گروه‌نوازی

خبرایران: رضا یزدانی و گروه موسیقی «سون» در بخش پاپ بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به روی صحنه می‌روند.
اجرای رضا یزدانی و گروه سون در جشنواره موسیقی فجر/ معرفی هیئت انتخاب بخش گروه‌نوازی

به گزارش خبرایران، برای اولین بار گروه موسیقی سون در بخش پاپ بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهد داشت و این گروه امسال با گلچینی از قطعات خود، دو اجرا در بخش جنبی جشنواره موسیقی خواهند داشت.

رضا یزدانی نیز در جشنواره بیست و نهم یک اجرا خواهد داشت.این خواننده سال گذشته نیز در بخش پاپ جشنواره به روی صحنه رفت.

 

هیات انتخاب بخش گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی معرفی شد

آثار متقاضی برای شرکت در بخش گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی توسط جمعی از اساتید موسیقی کلاسیک ایرانی مورد بررسی و انتخاب قرار گرفت.

بنابراین گزارش ، هیات داوران این بخش عبارتند از مسعود شعاری، داود گنجه‌ای، حمیدرضا نوربخش، درویش رضا منظمی و زیداله طلوعی از میان 67 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از بازبینی، 12 گروه را برای اجرا در مرحله نهایی انتخاب کردند.

مسعود شعاری از تک‌نوازان و بداهه‌نوازان ساز سه‌تار به شمار می‌رود که با مکاتب مختلف سه‌تارنوازی قدما مانند ابوالحسن صبا، سعید هرمزی، یوسف فروتن و احمد عبادی آشنا است و علاوه بر آن در موسیقی امروز دست به نوآوری زده و تجربیات خوبی در زمینه موسیقی تلفیقی به دست آورده‌است.

داوود گنجه‌ای نوازنده کمانچه و ویلن و یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران است. این هنرمند در جشنواره بیستم موسیقی فجر لوح افتخار درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

درویش رضا منظمی نیز از موسیقیدانان معاصر ایران است که در زمینه موسیقی محلی و سنتی ایرانی آثار ارزشمندی دارد. او علاوه بر نوازندگی در زمینه مشاوره و مدیریت علمی موسیقی نیز تجربیاتی دارد که از آن جمله می‌توان به عضویت در هیأت علمی و مدیریت دپارتمان موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران اشاره کرد.

زیدالله طلوعی که استاد نوازندگی تار و سه‌تار و از اعضای هیأت مدیره خانه موسیقی است از سال‌های دور با گروه شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی همکاری کرده و در تهیه آلبوم‌هایی چون چاووش و بیداد همکاری داشته است.

حمیدرضا نوربخش خواننده موسیقی ایرانی ، سابقه همکاری با آهنگسازانی چون فرامرز پایور، پرویز مشکاتیان، کیخسرو پورناظری، کیهان کلهر و ... را دارد هم اکنون مدیریت خانه موسیقی ایران را عهده‌دار است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب