امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12085 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دكتر محمد كرامتی اعلام کرد؛

ارايه نقشه راه ازدياد برداشت ميدان اهواز/ شناسايي مشكلات ميدان اهواز توسط پژوهشگاه صنعت نفت و شركت Energy One

خبرایران: دكتر محمد كرامتی رييس پژوهشكده مطالعات مخازن و توسعه ميادين پژوهشگاه صنعت گفت: ارايه نقشه راه ازدياد برداشت ميدان اهواز با توجه به اهداف تدوين شده در قرارداد مديريت توسعه يكپارچه مخازن مبني بر افزايش ضريب بازيافت، افزايش توليد و كاهش هزينه‌هاي عملياتي و توسعه‌اي و شناسايي و توسعه فناوري‌هاي روز جهاني پژوهشگاه را به اهداف تعيين شده خواهد رساند.
ارايه نقشه راه ازدياد برداشت ميدان اهواز/ شناسايي مشكلات ميدان اهواز توسط پژوهشگاه صنعت نفت و شركت Energy One

به گزارش خبرایران، دكتر محمد كرامتی رييس پژوهشكده مطالعات مخازن و توسعه ميادين پژوهشگاه صنعت نفت  در اختتاميه دومين همايش بين‌المللي همايش فرصت‌هاي فناورانه نفت و گاز  با بيان اين‌كه پنل‌هاي متفاوتي در دومين همايش‌بين‌المللي فرصت‌هاي فناورانه نفت و گاز توسط صاحبان فناوري از كشورهاي مختلف ارايه شد، گفت: موضوعاتي در خصوص بحث مخزن و همچنين نقشه راه ازدياد برداشت ميدان اهواز توسط اينجانب ارايه شد كه اميدوارم مورد استقبال ذينفعان اين حوزه قرار گرفته باشد.

دبير علمي اين همايش در ادامه افزود: 16فناوري اولويت‌دار مرتبط با ازدياد برداشت طي 14سخنراني توسط سخنرانان بين‌المللي معرفي شد كه تمركز اين 14 سخنراني بر فناوري‌هاي ازدياد برداشت با رويكرد توسعه ميدان اهواز بود.

وي با اشاره به ديگر ارايه‌هاي اين همايش گفت: يكي از مشكلات اصلي ميدان اهواز، مديريت آب است كه در همين خصوص ارايه‌اي توسط پرفسور Pacelli از دانشگاه Delft هلند به نمايندگي از كنسرسيوم DBUII بيان شد..

كرامتي با اشاره به ديگر پنل هاي ارايه شده در اين همايش گفت: ارايه ديگري توسط دكتر Roti از شركت Energy one انجام شد كه اين ارايه هم ناظر بر يكي از مشكلات اصلي ميدان اهواز در خصوص توليد از لايه‌هاي كم تراواي كربناته ميدان اهواز بود.

دبير علمي اين همايش با بيان اينكه پژوهشگاه صنعت نفت و شركت Energy One در حال شناسايي مشكلات ميدان اهواز هستند گفت: اين مركز حدود 6 ماه است كه با اين شركت در حال فعاليت‌ و بررسي اين ميدان فوق عظيم هستند و در مرحله اول به دنبال شناسايي مشكلات و سپس ارايه راه‌حل‌هاي فناورانه جهت رفع اين مشكلات است.

كرامتي با بيان اين‌كه در برنامه‌هاي صبح اين همايش بيشتر به مباحث مديريتي پرداخته شده است گفت: ديگر ارايه‌هاي اين بخش به صورت پنل‌هاي فني بوده و تمام اين فعاليت‌ها حاصل كار گروهي پژوهشگاه صنعت نفت است.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه تمام متخصصان و محققان اين مركز در اين دستاورد بين‌المللي همكاري كردند افزود: به نمايندگي از همكاران پژوهشگاه صنعت نفت موضوع نقشه راه ازدياد برداشت از ميدان اهواز را ارايه كردم و اميدواريم در آينده نزديك بتوانيم براي تمامي ميادين چنين نقشه راه‌هايي را ارايه كنيم.

وي با اشاره به واگذاري ميدان نفتي اهواز به اين پژوهشگاه افزود: بر اساس قرارداد مشاركت در توسعه فناورانه ميادين نفتي، ميدان نفتي اهواز به عنوان بزرگترين ميدان نفتي ايران به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شد و بر اساس اين قرارداد شركت ملي نفت ايران به عنوان كارفرما و شركت ملي نفت خيز جنوب به عنوان بهره بردار طرح معرفي شد.

خاطر نشان مي‌شود دومين همايش بين‌المللي همايش فرصت‌هاي فناورانه نفت و گاز با حضور 40 كشور صاحب فناوري روز چهارشنبه  8 مهرماه با موضوع ازدياد برداشت به كار خود خاتمه داد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب