امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11945 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبر داد؛

برگزاری 1200 جشن ولایت در مساجد و بوستانهای پایتخت/ نورافشانی 22 نقطه تهران در شب عید غدیر

خبرایران: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری 1200 جشن ولایت در مساجد و بوستانهای پایتخت گفت: در ایام دهه ولایت تمامی مساجد، بوستان ها و مراکز فرهنگی شهر با برنامه های متنوع میزبان شهروندان خواهند بود و 22 نقطه شهر تهران نیز در شب عید سعید غدیر نورافشانی می شود.
برگزاری 1200 جشن ولایت در مساجد و بوستانهای پایتخت/ نورافشانی 22 نقطه تهران در شب عید غدیر

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی ضمن تشریح برنامه های دهه ولایت اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام نورانی دهه ولایت شهرداری تهران با بهره مندی از تمام ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی نسبت به ویژه برنامه های این دهه اقدام کرده است.

وی افزود: طی این دهه برنامه های مختلفی را در راستای معرفی عید سعید غدیر به عنوان عید همه‌ی مسلمانان و محور وحدت اسلامی، ارتقای نشاط معنوی و اجتماعی شهروندان با پاسداشت اعیاد اسلامی، تعظیم شعائر اسلامی با محوریت دهه ولایت (عید قربان تا عید غدیر)، معرفی مولفه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت آموزه های مکتب علوی، گسترش و عمق بخشی به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مرتبط با سیره و سنت ائمه اطهار علیهم السلام پیش بینی کرده ایم.

به گفته امرودی، این برنامه ها با تاکید بر روح ولایت به عنوان عامل به عنوان عامل وحدت مسلمین، معرفی عید سعید غدیر به عنوان عید الله اکبر، عید اخوت و برادری، عمق بخشی به معارف علوی (ع) و فاطمی (س)، گونه شناسی سبک زندگی از منظر امیرالمومنین (ع) و معرفی آن به نسل امروز و پاسخگویی به شبهات نسل جوان اجرا می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: مدیریت شهری تهران برنامه های دهه ولایت را در قالب فضاسازی شهر تهران، ویژه برنامه های استقبال از دهه ی ولایت، جشن های سراسری و مردمی دهه ولایت، تجلیل و تکریم سادات ، برنامه های نمایشگاهی و تجسمی، مسابقات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و محصولات فرهنگی ویژه دهه ولایت اجرا خواهد کرد.

 

عطر نیایش در مساجد و مراکز فرهنگی تهران طنین انداز می شود

وی با اشاره به ویژه برنامه های استقبال از دهه ولایت گفت: دعای روح بخش عرفه در روز نهم ذی الحجه با عنوان «عطر نیایش» در 1200  مسجد شهر، گلزار شهداي بهشت زهرا (س) / پايانه ها / و .. با محوریت  جشنواره دعا و نیایش شمسه، مناطق 22 گانه، مرکز فعالیتهای دینی،  سازمان بهشت زهرا (س)، سازمان پايانه ها و پارك سوارها طنین انداز می شود.

امرودی از نور افشانی 22 نقطه اصلی شهر تهران در شب عید سعید غدیر با اطلاع رسانی قبلی به عموم شهروندان خبر داد و افزود: همایش علی گویان برای تجلیل از پیشکسوتان و تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌ی فرهنگ غدیر اول مهر ماه در ایوان شمس برگزار می شود.

وی با اشاره به تولید محصولات و خدمات فرهنگی به مناسبت دهه ولایت اظهار کرد: به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران فراخوان آثار و ایده های برتر برای پاسداشت عید سعید غدیر، داستان کوتاه و بلند، گرافیک، شعر و خوشنویسی، پوستر طراحی و انتشار پوستر فاخر غدیر خم با محوریت امیرالمومنین علی(ع) ، انتشار آلبوم صوتی غدیر خم با قطعات سخنرانی و مولودی های مذهبی و انتشار کتاب اشعار فاخر و برگزیده در مورد عید سعید غدیر و مقام و منزلت امیرالمومنین علی(ع) انجام شده است.

 

برپایی جشن های سراسری ولایت و امامت در مساجد و بوستان های شهر تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از جشن های سراسری ولایت و امامت ( عید برادری ) در مساجد و بوستان های شهر تهران خبر داد و گفت: این جشن ها در قالب سخنرانی، مولودی خوانی ، پذیرایی و بسته های فرهنگی و اجرای مسابقات متنوع به صورت  سراسری در  مناطق 22 گانه اجرا می شود.

به گفته امرودی، برگزاری کارگاه و نمايش آثارخلق شده با موضوع غدير و ولايت در باغ موزه قصر، 2 برنامه ویژه بسیجیان شهرداری به تفکیک خواهران و برادران، همایش پیاده روی ویژه خانواده ها، مراسم تجلیل از مدال آوران در دهه ولایت، فراخوان  جشنواره عکس و پوستر غدیر و اکران طرح های برگزیده، اجرای ورزش زورخانه ای در 22 بوستان منتخب، المپیادهای ورزشی در رشته های مختلف، زنگ ورزش، جشنواره  بازی های رایانه ای و بازی های کودکانه ، بومی و محلی نیز از دیگر برنامه های این دهه به شمار می رود.

 

اجرای 110 جشن دخترانه و 110 جشن پسرانه در دهه ولایت

وی از اجرای 110 جشن دخترانه و 110 جشن پسرانه در دهه ولایت خبر داد و گفت: این جشن ها با محوریت عید سعید غدیر خم در دبیرستان و مدارس راهنمایی پایتخت از سوی مناطق 22 گانه شهرداری و آموزش و پرورش به اجرا درخواهد آمد.

امرودی، برگزاری جشن های بزرگ ولایت در باغ موزه قصر، برج میلاد، پایانه های مسافربری، مترو، مراکز آتش نشانی، بوستان حضرت ابراهيم (ع)، به همراه جشن تكريم بانوان سيده و سادات سر پرست خانوار و فرزندانشان در برج ميلاد را از دیگر برنامه های سراسری ولایت و امامت عنوان کرد.

 

تجلیل و تکریم سادات طی دهه ولایت در محلات 354 گانه پایتخت

وی با اشاره به تجلیل و تکریم خانواده سادات محلات شهر تهران گفت: در این راستا برنامه هایی چون بازدید و تجلیل از 123 خانواده معظم شهدای سادات، اهدای بلیط رایگان اتوبوس به سادات در روز عید سعید غدیر خم، اعطای هدیه به مسافران سادات در روز عید غدیر، پخش صوتی سرودهای مذهبی در ایستگاه های منتخب مترو،  تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدای سادات، برگزاری مراسم تجلیل از مدال آوران در دهه ولایت و اهدای بسته فرهنگی ویژه سادات شهر تهران در سطح محلات 374 گانه اجرا می شود.

به گفته امرودی، به مناسبت دهه ولایت، آذین بندی 40 میدان اصلی سطح شهر بصورت ویژه، اکران طرحها و جملات فرهنگی، تندیس و انواع حجم در سطح شهر به مناسبت روز عرفه- نیایش و اعیاد سعید قربان وغدیرخم از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران  انجام می شود.

 

برپایی 22 نمایشگاه عکس و خوشنویسی با محوریت غدیر در مناطق 22گانه

وی از اجرای برنامه های ایستگاهی، نمایشگاهی و تجسمی با عنوان «جلوه توحید و  ولایت نمایشگاه» خبر داد و اذعان داشت: در این زمینه 22 نمایشگاه عکس و آثارخوشنویسی با محوریت غدیر، امامت، توحید، حج ابراهیمی در  مناطق 22 گانه برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین نمایشگاه عکس ورزش شهروندی با موضوع جوانمردی و پهلوانی و نمایشگاه عکس با محتوای مراسم حج و اعمال حاجیان از سوی سازمان ورزش و شرکت بهره برداری مترو برپا خواهد شد.

وی اذعان داشت: برج میلاد نیز با برپایی نمایشگاه آثار تجسمی سفال و نقاشی ویژه کودکان در دهه ولایت و برپایی رواق هنرهای ایرانی در سکوی دید و همچنین کارگاه آموزشی ویژه دانش آموزان پیرامون واقعه غدیر به استقبال این دهه می رود.

امرودی با اشاره به اجرای طرح نسیم بهشت گفت: پاسخگويي به مسائل شرعي و ديني شهروندان در مكان هاي پرتردد شهر با حضور روحانيون و  برگزاری نشست های موضوعی غدیرشناسی (فلسفه غدیر ، ولایت در تشیع ، امام شناسی ، جلوه های ولایتمداری و ...) به همت  اداره کل آموزشهای شهروندی، مناطق 22 گانه و سرای محلات انجام خواهد شد.

وی یادآور شد:  سازمان ها و شرکت های شهرداری در طی دهه ولایت برنامه های متنوعی همچون اهدای گل، انتشار مطالب در رسانه ها، برپایی ایستگاه های صلواتی، نمایشگاه ها، جشنواره های مرتبط، آذین بندی و نور افشانی شهری، برگزاری مسابقات، همایش ها و کوهپیمایی هایی خواهند داشت.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب