امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11933 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هفتمین سمپوزیوم بین‎المللی مجسمه‌سازی تهران افتتاح شد؛

علیزاده: برگزاری این گونه برنامه ها بر فضای شهری و هنرمندان تاثیرگذاراست/ امیدوارم با تدبیر مدیریت شهری شاهد برنامه‎هایی از این دست در طول سال‌های آینده باشیم

خبرایران: عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: استمرار هفت دوره از سمپوزیوم مجسمه‎سازی نشان دهنده اهتمام مدیریت شهری به این موضوع است.
 علیزاده: برگزاری این گونه برنامه ها بر فضای شهری و هنرمندان تاثیرگذاراست/ امیدوارم با تدبیر مدیریت شهری شاهد برنامه‎هایی از این دست در طول سال‌های آینده باشیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، آیین افتتاح هفتمین سمپوزیوم بینالمللی مجسمه‌سازی تهران با حضور«عیسی علیزاده» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران،‌ «عبدالحسین مختاباد» رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران، «محمود صلاحی» رییس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان مجسمه‌ساز داخلی و خارجی و اصحاب رسانه امروز اول مهرماه در برج میلاد تهران برگزار و دراین مراسم «عیسی علیزاده» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران   اظهارداشت: استمرار هفت دوره از سمپوزیوم مجسمهسازی نشان دهنده اهتمام مدیریت شهری به این موضوع است. برگزاری برنامه‌هایی مانند این رویداد هنری تاثیر خوبی بر فضای شهری و در میان خود هنرمندان دارد و تفاوت این دوره از سمپوزیوم با دوه ششم در این است که در این دوره همزمان دو سمپوزیوم آهن و سنگ در کنار هم برگزار می‌شود و امیدوارم با تدبیر مدیریت شهری شاهد برنامههایی از این دست در طول سال‌های آینده باشیم.

همچنین عبدالحسین مختاباد نیز در این مراسم پشت تریبون حاضر شد و در سخنانی گفت: در نظام شهری امروز، شهر به مثابه یک موجود زنده که نفس میکشد، حرکت می‌کند و تمدنساز است، شناخته میشود. امروز شهرهایی مطرح هستند که المان‌های فرهنگی بیشتر و بهتری داشته باشند. هرچه نمادهای روحی و فرهنگی یک شهر بیشتر باشد عظمت آن شهر بیشتر نمود پیدا می‌‏کند.

مختاباد ادامه داد: المانهای هر شهری نشان‌دهنده فرهنگ ملت آن شهر هستند و تاریخ آن سرزمین را روایت میکنند. یکی از اتفاقاتی که امروزه میافتد تبادلات فرهنگی است، اینکه هر دوره گروهی از هنرمندان کشورهای مختلف در سمپوزیوم شرکت دارند نمونهای برای این مورد است و نشان می‌‏دهد که ملتها میخواهند با هم دوست باشند.

رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران همچنین اظهار کرد: این تبادلات فرهنگی وفاق انسانی را میان مردمان ایجاد می‌‏کند زیرا هنر درد حقیقت نخ تسبیحی است که آدمها را با هر اندیشه‌ای کنار هم نگه می‌دارد. به نظر من تهران شهری است که در عرصه فرهنگ و اندیشه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و امیدوارم این سمپوزیوم‌ها با حضور هنرمندان ما در کشورهای دیگر نیز برگزار شود.

مختاباد افزود: زمانی که در شورای اسلامی شهر تهران نامزد شدم گفتم که تهران باید پایتخت فرهنگی آسیا باشد و نمادهای فرهنگ ایران در گوشه و کنار این شهر دیده شوند. ما اکنون در شهرداری آغوش خود را به روی هنرمندان باز کردهایم تا با نمایش آثار آنان در شهر این فرصت به شهروندان داده شود که خارج از آپارتمان‏‌های کوچک خود بتوانند زندگی را در شهر ببینند.

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم با بیان این‌که فرهنگ باید در قالب هنر جلوه کند، گفت: همه جلوه‌های هنری، محتوای فرهنگی دارند. هنر مجسمه‌سازی می‌تواند فرهنگ،‌ هنر و هویت را منتقل کند و گذشته را به حال و آینده پیوند بزند. فرهنگ و هنر باعث هم‌افزایی و ارتباط بین‌المللی می‌شود و روح اصیل هنر را جلوه‌گر می‌کند.

در پایان این مراسم از خانواده مرحوم شاپور میرزایی مجسمهساز جوان که به تازگی درگذشته است تقدیر شد.

همچنین نمایشگاه مدلهای آثار سمپوزیوم هفتم نیز در این مراسم افتتاح شد و پس از آن با حضور میهمانان مراسم در سایت سمپوزیوم این رویداد هنری شهری رسما هفتمین دوره خود را آغاز کرد.

در هفتیمن سمپوزیوم بین‏المللی مسجمهسازی تهران هشت هنرمند در بخش آهن شرکت دارند که به جز ایران هنرمندانی از پرو، پرتقال، روسیه، رومانی و صربستان در میان آنها حضور دارند. همچنین ۱۴ هنرمند نیز در بخش سنگ به خلق اثار هنری خواهند پرداخت که به جز ایران هنرمندانی از تایوان، صربستان، بلغارستان، یونان، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، بلاروس و آلبانی در آن حضور دارند. در بخش دانشجویی نیز ۱۰ هنرمند در کارگاه سنگ هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران به ارائه آثار خود خواهند پرداخت.

منتخبین بخش اصلی کارگاه آهن:

پل گیولن، تییری فریرا، آنتونینا فدخولنا، بوگدا آدریان لفتر، فرزین هدایت زاده، امیر وفایی، پیمان بخشی، مرتضی باقری مصلحآبادی، ندیم هادی احمتوویچ.

 

منتخبین بخش اصلی کارگاه سنگ:

ویکتار کوپاچ، رولاند هوفت، استفانو گرتارولا، سودونگ چو، مینگ شنگ وو، اودیسئس تسونیدیس، ماسا پانوویچ، بوترینت مورینا، مالین مالینوف، حسین ملایی فومنی، مهدی سیفی، حسن(شهریار) رضایی، محمد بیک زاده، سعید احمدی.

 

منتخبین بخش دانشجویی کارگاه سنگ:

صدیقه شوندی، معصومه سلیمیان ریزی، سودابه خلجی، حامد جمشیدی، سارا تهرانینیا، نیلوفر نظری، سعید محمودی، مصطفی محسنی، جلال عبدی، فاطمه صفری.

 

نمایشگاه جانبی بخش اصلی کارگاه آهن:

فروزش صائمیفر، آسیه پهلوان، امین صدرایی طباطبایی، علیرضا فاضلی، حدیث کماسی، رامین کریمی، مهران فرزانه، حسین شناور، محمدشهابی، سما ارسیان،ابراهیم پاپی راد، محمدحسین مظفری، امیر فنایی، مهدی احمدی.

 

نمایشگاه جانبی بخش اصلی کارگاه سنگ:

علی خطایی ایلخچی، غلامرضا بابائیان فرد، مرتضی محسنی، نگار نادری پور، هدایت صحرایی، ایوب آقایی، سحر دیواندری، محمدمشهدی زاده، مرتضی ولی زاده، الهه نظری، رامین کریمی، مرتضی شعبانی، مهدی سلحشور، حسین داوری دولت آبادی، پژمان علوی، محمد امین ملکیان، رامیار فاضلی، مهدی عاشوری، احسان طوسی، الهام خاکپاش، اعظم فلاح عزیزی، هیمن نسیمی، حمزه حیدری فر، بابک جوانمرد.

 

نمایشگاه جانبی بخش دانشجویی کارگاه سنگ:

بهزاد نادعلیان، مرضیه دربانیان، مهناز نوروزی شهری، شکوه طالبیان، آسیه میرزاده، سروش صناعی فرید، مونا رستم نژاد، علی حیاتی، هامون نظیری، ملیکا نیک خواه، ریحانه رجبیان، ریحانه پیرزاده مقدم، آسیه پهلوان، امیر جنگی، شیما مصطفوی، نیکا دوازده امامی.

این هنرمندان از امروز اول مهرماه ساخت آثار خود را در محوطه برج میلاد آغاز خواهند کرد و تا ۲۴ مهرماه ۳۳ مجسمه را با نتریال‌های سنگ و آهن برای شهر تهران خواهند ساخت. بر همین اساس عموم علاقه‌مندان می‌تواند به صورت رایگان همه روزه با حضور در سایت سمپوزیوم از مراحل ساخت این مجسمه‌ها دیدن کنند.

 

بنابراین گزارش؛ هفتمین سمپوزیوم بینالمللی مجسمه‌سازی تهران در محوطه برج میلاد تهران و با حضور ۳۳ هنرمند از ۱۴ کشور کار خود را آغاز کرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب